پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

دكتر مقصودي نژاد خبر داد؛

مراجعه حدود ۳۰ هزار زائر به مراكز درماني ايران در سرزمين وحي/آمار زائران فوتي به ۳ نفر رسيد

مراجعه حدود ۳۰ هزار زائر به مراكز درماني ايران در سرزمين وحي/آمار زائران فوتي به ۳ نفر رسيد
معاون حج و عمره مركز پزشكي حج و زيارت به ارائه گزارشي از مراجعات زائران عمره‌گزار كشورمان در سرزمين وحي پرداخت و از فوت ۳ زائر كشورمان در اين مدت خبر داد و از بي‌توجهي برخي مديران كاروان‌هاي عمره‌گزار نسبت به دستورالعمل‌هاي ابلاغي اين مركز انتقاد كرد.

دكتر عادل مقصودي‌نژاد، معاون حج و عمره مركز پزشكي حج و زيارت در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج گفت: در حال حاضر ۶ مطب پزشكي از سوي مركز پزشكي حج وزيارت در مدينه منوره فعال است كه يكي از آن‌ها ۲۴ ساعته، و ۲ مورد ۱۶ ساعته و ۳ مورد آن ۸ ساعته به زائران ايراني خدمات درماني ارائه مي‌دهند.

وي افزود: در مكه مكرمه نيز ۶ مطلب فعال است كه يك مورد آن ۲۴ ساعته، ۲ مورد ۱۵ ساعته و ۳ مورد آن ۷ ساعته به صورت رايگان به عمره‌گزاران كشورمان خدمات پزشكي ارائه مي‌كنند و در نظر داريم در روزهاي آينده يك مطب ديگر نيز در مكه مكرمه راه‌اندازي كنيم.

دكتر مقصودي‌نژاد تصريح كرد: در هر دوره زماني ۱۰۰ نيرو از سوي مركز پزشكي حج وزيارت جهت ارائه خدمات درماني به شهرهاي مدينه منوره و مكه مكرمه اعزام مي‌شوند كه طول هر دوره ۳۰ روز است.

وي به آمار مراجعات زائران ايراني به مراكز درماني اين مركز اشاره كرد و گفت: تاكنون ۲۷ هزار ويزيت عمومي، ۲۵۰۰ ويزيت متخصص زنان و زايمان، ۴۸۸ ويزيت متخصص داخلي در سرزمين وحي داشته‌ايم.

معاون حج و عمره مركز پزشكي حج و زيارت افزود: همچنين در اين مدت ۶۰ زائر ايراني براي درمان به بيمارستان‌هاي سعودي انتقال داده شدند كه ۳۵ نفر بستري و پس از درمان از بيمارستان مرخص شدند.

وي ادامه داد: همچنين در اين مدت ۲۸ زائر را دياليز كرديم و ۲ عمل جراحي هم انجام داديم و ۱۱۸ مورد هم بازرسي بهداشتي از مراكز اقامتي زائران ايراني در سرزمين وحي داشته‌ايم.

دكتر مقصودي‌نژاد با بيان اينكه با فوت ۲ زائر ديگر كشورمان در سرزمين وحي آمار فوتي‌ها هم‌اكنون به ۳ مورد رسيده است، اظهار كرد: متاسفانه با وجود همه تذكراتي كه به مديران كاروان‌ها داده شده و دستورالعمل هيئت مركز پزشكي به كاروان‌ها ابلاغ شده كه زائران داراي سابقه بيماري به ويژه افراد بالاي۵۰ سال را به پزشكان معتمد اين مركز معرفي كنند، اما گاهي به اين دستورالعمل توجه نمي‌شود.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.