پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

حضور سازمان حج و زیارت در نمایشگاه اجلاس سراسری نماز در اهواز

حضور سازمان حج و زیارت در نمایشگاه  اجلاس سراسری نماز در اهواز

بیست و سومین نمایشگاه اجلاس سراسری نماز با حضور فعال سازمان حج و زیارت در اهواز افتتاح شد.

آیت‌الله سید‌محمدعلی موسوی‌جزایری، نماینده ولی‌ فقیه در استان خوزستان در مراسم افتتاحیه نمایشگاه فرهنگی بیست و سومین اجلاس سراسری نماز با عنوان عطر حضور ،گفت: استقبال فضلا و دانشمندان در سطح کشور از این اجلاس در مقایسه با سال‌های گذشته گسترده‌تر است.

وی با بیان این​که نماز واجب بزرگ و عمود دین محسوب می‌شود و در قیامت از نماز به‌عنوان اولین واجب الهی پرسش می‌شود، اظهارکرد: نماز ملجأ و پناهگاهی برای زندگی فردی و اجتماعی ا ست شیوه رسول خدا‌(ص‌) چنان بود که وقتی سختی و مشکلى براى او پیش مى‌آمد، به نماز پناه مى‌برد و از آن یارى مى‌جست

موسوی‌جزایری خواندن نماز و لذت بردن از آن همگان را توصیه کرد و افزود: آیت‌الله بهجت فرمودند هرچه می‌توانید همواره نمازهایتان را اعاده کنید. ایشان می‌فرمود: چراکه من در هنگام نماز غرق شادی می‌شدم و این شبهه برای من پیدا شد بابت این شوق و سرور نماز می‌خواندم و فقط برای خدا نبوده و برای شادی‌ روحی خود نماز خوانده‌ام. از این‌رو نماز خود را اعاده می‌کردند.

علی عماد، معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی استانداری خوزستان و قائم مقام رئیس ستاد استانی بیست وسومین اجلاس سراسری نماز نیز اظهار کرد: برگزاری اجلاس سراسری نماز عنایتی از سوی پروردگار است تا از این طریق مبلغان به ترویج فرهنگ نماز بپردازند،

وی ادامه داد: اقدامات مطلوب و مؤثری توسط روحانیان مرکز تحقیقاتی نماز در این نمایشگاه انجام شده است ومشاوره‌های دینی به کودکان، نوجوانان و جوانان داده می شود.

عماد افزود:از جمله نکات قابل توجه این اجلاس استقبال گسترده از بخش مقالات اجلاس نماز و هماهنگی ستاد اقامه نماز استان با ستاد اقامه نماز کشور است

دبیر اجرایی بیست و سومین اجلاس سراسری نماز ادامه داد: برای اولین بار موفق به برگزاری 27 همایش نماز در راستای اجلاس سراسری نماز در شهرستان‌های استان خوزستان شده‌ایم، در این همایش‌های شهرستانی از دوهزار و پانصد فعال عرصه نماز تقدیر شد.

همچنین حجت‌الاسلام حسن آخوند‌پور، مسئول کارگروه محتوایی نمایشگاه «عطر حضور» با بیان این​که نمایشگاه امسال بسیار متفاوت از سال‌های گذشته است، عنوان​کرد: طراحی، محتوی و نوع خدمات ارائه شده، همچنین هنرهای نمایشی با رویکرد نماز از جمله مدل‌سازی حرم حضرت معصومه(س) از جمله نکات قابل توجه این نمایشگاه است

.در پایان این مراسم نیز سید‌موسی بلادیان، رئیس ستاد اقامه نماز استان خوزستان بیان​کرد: امام حسین(ع) شهید راه نماز است و افراد حاضر در این اجلاسیه مسئولیتی بیش از دیگر افراد به‌عهده دارند و باید در امر نماز کوشاتر باشند.وی افزود: این اجلاس میزبان بیش از ۵۰۰ مهمان از خارج از استان خواهد بود.

سید موسی بلادیان افزود : نمایشگاه فرهنگی بیست و سومین اجلاس سراسری نماز دارای 76 غرفه از 16 دستگاه اجرایی است که از دستگاه های مختلف استان اعم از اداره کل آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات، سازمان حج و زیارت، ستاد اقامه نماز کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان ورزش و جوانان و کانون فرهنگی و هنری مساجد و بسیاری از دستگاه های دیگر در این نمایشگاه حضور دارند.

سازمان حج و زیارت نیز در این نمایشگاه علاوه بر نمایش تصاویر نماز در مسجد الحرام و مسجد النبی و اعتاب مقدسه و نماز در سایر مساجد متبرکه عراق و عربستان و عرضه محصولات نشر مشعر و توزیع پوستر نماز در مسجدالحرام ،با حضور کارگزاران استان، اقدام به ثبت نام عمره کاروانهای استان خوزستان نمود و روحانیون کاروانها نیز نسبت به تصحیح حمد و سوره زائرین اقدام کردند. این نمایشگاه که در کنا ر اجلاس سراسری نماز  برگزار گردیده است تا پایان هفته ادامه دارد.




امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.