پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:

9 دي براي هميشه انقلاب را از هر فتنه‌اي بيمه كرد

9 دي براي هميشه انقلاب را از هر فتنه‌اي بيمه كرد
نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت به حماسه نهم دي ماه و مقابله با فتنه سال ۸۸ اشاره كرد و اظهار داشت: خوشبختانه با درايت و مديريت صحيح رهبري و حضور با شكوه مردم در حماسه نهم دي ماه، اين توطئه به خوبي حنثي شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني سازمان حج و زیارت به نقل از سایت حج ، حجت الاسلام والمسلمين سيد علي قاضي عسكر نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت در مراسم تواصي بحق كه در نمازخانه سازمان حج و زيارت برگزار شد به حماسه حضور مردم در نهم دي ماه و مقابله با فتنه سال ۸۸ اشاره كرد و اظهار داشت: در آستانه نهم دي ماه قرار داريم سالروز حضور بموقع و گسترده ملت در سال ۸۸ و مقابله با فتنه دشمنان، فتنه بزرگي كه قصد براندازي نظام جمهوري اسلامي ايران را داشت و بحمدالله با درايت و مديريت صحيح رهبري و حضور با شكوه مردم در صحنه، اين توطئه خنثي شد.

لزوم هوشياري و مقابله با فتنه گران

سرپرست حجاج ايراني به فتنه‌ها و دسيسه‌هاي دشمنان در سالهاي پس از پيروزي انقلاب اسلامي اشاره كرده و اظهار داشت: از زماني كه انقلاب اسلامي در ايران به پيروزي رسيد فتنه‌هاي بزرگي براي براندازي نظام مقدس جمهوري اسلامي طراحي شد، ولي بحمدالله با رهبري‌هاي خردمندانه حضرت امام خميني (ره) و رهبر معظم انقلاب و آگاهي و هشياري مردم، اين توطئه‌ها خنثي شد.

وي تصريح كرد: امروز همگان شاهدند كه در كشورهايي مانند مصر، مردم انقلاب كردند و بسياري از زنان و مردان در اين راه به شهادت رسيدند اما با يك كودتا همه دستاورد‌ها و آرمان هايي كه مردم مصر در پي آن بودند از بين رفت و چه بسا شرايط مردم آن كشور از دروان «مبارك» بد‌تر شد. همچنين مردم تونس انقلاب كرده و حكومت خودكامه «بن علي» را ساقط نمودند اما در انتخابات اخير اين كشور كسي به پيروزي رسيد كه در زمان حكومت گذشته حضور و نقش داشته است. ولي خداوند به ملت ايران عنايت داشته كه پس از پيروزي انقلاب اسلامي و سپري شدن بيش از ۳۵ سال از عمر آن، مستكبران عالم به هر دسيسه اي و فتنه اي دست زدند اما نتوانستند به اين ملت و انقلاب، ضربه اساسي وارد كنند.

سرپرست حجاج ايراني «نقش رهبري» و «ويژگي‌هاي ملت ايران» را دو شاخصه مهم در پيروزي و تداوم انقلاب اسلامي عنوان كرده و افزود: شايسته است انديشمندان و افرادي كه داراي بينش صحيح هستند اين مسائل را را تحليل نموده و براي مردم تبيين نمايند.

هجوم فتنه گران به جمهوريت و اسلاميت نظام

وي در ادامه اظهار داشت: انتخابات بسياري بعد از پيروزي انقلاب تا كنون برگزار شده است كه همگي از سلامت لازم برخوردار بوده اند. البته در هيچ جاي دنيا كسي نمي‌تواند ادعا كند كه تخلفي در انتخابات صورت نمي‌گيرد بالاخره انتخاباتي كه با اين گستردگي در سطح كشور پهناوري مانند ايران برگزار مي‌شود ممكن است چند تخلف جزئي مشاهده شود ولي واقع اين است كه آنچه اتفاق مي‌افتد نتيجه آراي مردم است. دليلش اين است كه گاهي در برخي از انتخابات، شايع مي‌شد كه حكومت مي‌خواهد فلان كس راي بياورد ولي نام شخص ديگري از صندوق خارج مي‌شد. بنابر اين كسي نمي‌تواند پيش بيني قطعي نسبت به نتيجه انتخابات داشته باشد. انتخاب آزاد حق مردم است و تا كنون نيز بحمدالله با دقت و سلامت برگزار شده است.

نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت افزود: دشمنان در فتنه سال ۸۸ جمهوريت و اسلاميت نظام را مورد هدف قرار دادند. شعارهايي عليه ولايت فيه و مقدسات اسلامي و نيز شعارهايي همچون «نه غزه نه لبنان جانم فداي ايران» كه فتنه گران عليه نظام و انقلاب اسلامي سر مي‌دادند، نشان از ناديده گرفتن تمام آن جانفشاني هايي است كه اين مردم در راه به ثمر رسيدن و حفظ اين انقلاب و نظام متحمل شده اند. اين‌ها خائنانه شعارهايي را مطرح كردند كه خواست دشمنان قسم خورده انقلاب بود و امروز بخوبي مي‌فهميم كه اگر اين سياست جمهوري اسلامي ايران اجرا نمي‌شد و ما به كمك به اين ملتهاي مستضعف در منطقه نمي‌رفتيم، كشور ما در خطر قرار مي‌گرفت و بايد در داخل با منحرفان و عوامل وابسته به بيگانگان مي‌جنگيديم.

وي در ادامه به تحليل يكي از رسانه‌هاي بيگانه در باره تروريسم اشاره كرده و اظهار داشت: بي بي سي تحليل يكي از سياست مداران آمريكايي را نقل كرده كه جان كري وزير فعلي امور خارجه آمريكا كه قبلا در مجلس آمريكا نقش داشته زماني نزد كرزاي رئيس جمهور سابق افغانستان مي‌رود به او مي‌گويد كه ما از سال ۲۰۱۵ طالبان و القاعده را از ليست تروريست‌ها خارج خواهيم كرد. كرزاي به او مي‌گويد مگر تروريست تاريخ مي‌شناسد كه شما بگوييد اين گروه تا اين تاريخ تروريست بوده و از اين تاريخ به بعد ديگر تروريست نيست. در همان تاريخ رسما به كرزاي اعلام مي‌كند كه ملا عمر كه فرمانده طالبان است در ارتش پاكستان در فلان جا حضور دارد و جاي دقيق فرمانده طالبان را هم به كرزاي مي‌گويد. بعد كرزاي خيلي ناراحت مي‌شود و مي‌گويد اگر يكي از اين تروريست‌ها ۷۰ نفر از مردم بي گناه را شهيد كرد شما ديگر از سال ۲۰۱۵ به آنها تروريست نمي‌گوييد؟ و كري رسما مي‌گويد نه. آن ديگر مشكل شما و پاكستان است و شما بايد مشكلات خود را با پاكستان حل و فصل كنيد. اين تفكري است كه بر آمريكا حاكم است. دشمنان، آمريكا، انگليس و صهيونيزم از فتنه ۸۸ پشتيباني كردند و اسناد آن نيز وجود دارد و شعارهاي آنها نيز همين را نشان مي‌دهد و اسلاميت و جمهوريت نظام را نشانه گرفتند.

وي افزود: نكته ديگر بحث توسعه آشوبگرايي و خشونت در فتنه سال ۸۸بود. بالاخره در هر انتخاباتي يكي برنده مي‌شود و ديگري به اندازه لازم راي نمي‌آورد در چنين مواقعي همه بايد ملتزم به قانون باشند اين قانون گريزي چيز خطرناكي است. اين كه يكي شخص يا گروه نظرش اين باشد كه حال آن نتيجه كه مد نظر من بود حاصل نشد، پس بايد بيايم در كوچه و خيابان آتش سوزي راه بيندازم و بانك‌ها و اموال عمومي را تخريب كنم درحالي كه اموال عمومي متعلق به مردم است و به مردم خسارت وارد مي‌شود. يا هر موتور سواري كه داراي محاسن است را در خيابان بگيرند و مورد ضرب و شتم قرار داده وسيله نقليه او را آتش بزند و آن كارهاي واقعا بسيار زشت و زننده اي كه اين‌ها انجام دادند و مردم فيلم‌هاي ان را ديد ند مرتكب شوند.

نماينده ولي فقيه در امور حج وزيارت، اظهار داشت: اقدام فتنه گران در يكي از روزهاي بسيار مقدس يعني عاشورا اتفاق افتاد و احساسات مردم را به شدت جريحه دار كرد. بعد‌ها معلوم شد مساله فرا‌تر از اين است و خانم كلينتون وزير امور خارجه سابق آمريكا در يك مصاحبه اي اظهار داشت، از اين كه بيش از اين از فتنه گران حمايت نكرده پشيمان است اين مساله نشان مي‌دهد كه سر نخ‌ها به خارج از كشور وصل بود لذا به مقدسات هجوم آورده و به دنبال آن بودند تا اهداف دشمنان را در كشور پياده كنند.

وي افزود: نكته قابل توجه ديگر كه در فتنه ۸۸ وجود داشت اين است كه اين اقدام زشت يك ضربه حيثيتي به نظام وارد كرد. انتخاباتي در كشور برگزار شد و بيش از ۸۰ درصد مردم پاي صندوق‌هاي راي شركت كردند و اين مي‌توانست به عنوان يك نقطه اقتدار براي نظام اسلامي تبديل شود چرا كه مردم بيش از ۸۰ درصد در انتخابات شركت كرده بودند اما متاسفانه فتنه گران آمدند و مارك تقلب به انتخابات زدند و دقيقا اين نقطه اقتدار را به يك نقطه ضعف تبديل كردند كه در نتيجه دشمن به طمع افتاد و فكر كردند اگر وارد شوند مي‌توانند جمهوري اسلامي را شكست دهند چون فكر مي‌كردند كه اين‌ها جمع كثيري از مردم هستند و مي‌توانند آسيب جدي به نظام برسانند.

وي افزود: نكته مهم ديگر اين كه اين جنايت، دشمنان را به طمع انداخت تا فشار به دولت ايران را زياد‌تر كنند و شما ملاحظه كرديد كه تحريم‌ها و فشارهاي سياسي و اقتصادي درست بعد از جريان فتنه ۸۸ توسعه و گسترش يافت. بعد از انقلاب خيلي از اين فتنه‌ها را داشته ايم هر كشوري بود به زانو در مي‌آمد. به ياد داريد كه منافقين چه اقداماتي در دانشگاه تهران انجام مي‌دادند؟ رئيس جمهور وقت مملكت در آن زمان با اين‌ها همدست شده بود و چه بلواهايي كه به راه انداختند. حادثه حزب جمهوري اسلامي كه به يكباره تمام سه قوه در آن آسيب ديدند و مجلس داشت از اكثريت مي‌افتاد و تعدادي از نمايندگان مجلس با برانكارد به مجلس آوردند تا مجلس از اكثريت نيفتد و بتواند تشكيل شود.

مرحوم بهشتي و شخصيت هايي مانند ايشان به شهادت رساندند ولي اين نظام علي رغم اين مسائل توانست خود را حفظ كند. جريان جنگ تحميلي رخ داد فتنه‌هاي ديگري كه همين طور يكي بعد از ديگري اتفاق افتاد. ايشان افزود: متاسفانه برخي از خواص هم در اين جريان كم آوردند و تحت تاثير قرار گرفتند اما رهبري با حوصله و صبر و با روشن كردن اذهان عمومي توانستند اين حادثه بزرگ را مديريت كنند و اين مساله مهمي است. مديريت افراد در بحران‌ها مشخص مي‌شود رهبر معظم انقلاب اسلامي توانستند با منطق و سعه صدر توضيح دادن به مردم، افكار عمومي را روشن كنند از اين رو نقش رهبري انقلاب در خنثي سازي اين فتنه بزرگ نقشي كليدي بود.

نماينده ولي فقيه در امور حج وزيارت اظهارداشت: نكته ديگر حضور به موقع مردم در صحنه در سال ۸۸بود. خداوند همه بركاتش و خوبي‌ها را بر اين مردم نازل كند كه اين مردم در تمام صحنه‌ها خط شكن بوده اند و توانسته اند در مقابل توطئه‌هاي دشمنان بايستند اگر اين مردم در صحنه حضور نمي‌يافتند چه اتفاقي در كشور رخ مي‌داد؟ يكباره مردم در عرض چند ساعت ورق را بر مي‌گرداندند و زن و مرد حتي آنهايي كه ظواهر اسلامي را رعايت نمي‌كردند اكنون فيلم‌هاي انها را مي‌بينيد در صحنه حضور يافتند و در حمايت رهبري و نظام شعار دادند و نتيجه اين شد كه فتنه گران رفتند و اين توطئه خنثي شد و دشمنان به نتيجه نرسيدند.

برخي افراد در فتنه فريب خوردند

وي تصريح كرد: نكته ديگر اين كه در اين گونه درگيري‌ها و فتنه‌ها انسان مي‌تواند بفهمد چه كساني راست و چه كساني دروغ مي‌گويند. يك عده متاسفانه در اين ميان فريب خوردند. امير المومنين (ع) مي‌فرمايد «لتغربلن غربله» گاهي امتحاناتي پيش مي‌آيد غربال مي‌كند و انسان هايي كه داراي ايمان قوي هستند در اين غربالگري مي‌مانند و عده اي سقوط مي‌كنند. در فتنه ۸۸ نيز متاسفانه عده اي نتوانستند همراه با مردم و رهبري و انقلاب حركت كنند و سقوط كردند و اتفاقاتي رخ داد كه هنوز عواقب آن در جامعه وجود دارد نتيجه ديگري كه اين اقدام خائنانه در پي داشت اين بود كه مردم آن اتحاد و يكپارچگي خود را تقويت كردند. نكته ديگري كه بايد مورد توجه واقع شود اين است كه اين فتنه‌ها تمام نخواهد شد بالاخره يك انقلابي اتفاق افتاده كه دنيا را تحت تاثير خود قرار داده است اين را ديگر ما نمي‌گوييم بلكه نظر همه تحليلگران دنيا است. زماني سفير امريكا در اين كشور به شاه فرمان مي‌داد حال مي‌بينيد كه تمام مردم در مقابل بزرگترين قدرت‌هاي سلطه گر ايستاده و حرف مي‌زنند و برر وي حرف خود مي‌ايستند و نمونه آن سوريه است. همه دنيا نقشه كشيدند كه سوريه شكست بخورد ولي ايران ايستاد و مقابل تمام دنيا از سوريه حمايت كرد و اجازه نداد سقوط كند همه در قضيه عراق و لبنان ايستادند اگر در قضيه غزه موشك‌هاي ايران نبود كه به شهرهاي اسرائيل برخورد كند اين‌ها اين منطقه كوچك را از هوا و زمين ويران مي‌كردند و از بين مي‌بردند ولي چه اتفاقي افتاد همه مي‌دانند كه ما در دنيا تاثير گذاريم طبيعي است كه دشمن هم از هر تواني كه دارد استفاده مي‌كند.

عضو شوراي سياستگذاري ائمه جمعه در پايان اظهار داشت: آخرين نكته هم اين است كه اين حوادث بايد باعث عبرت و اتحاد شود. يعني بايد عبرت بگيريم حواسمان جمع شود تا دشمني كه از در بيرون رانده شده از پنجره باز نگردد. بايد وحدت مردم بيشتر شود و ما نبايد اين حركت‌ها را به صورت يك ابزار سياسي دربياوريم كه حالا با هر كسي اختلاف نظر داريم اين را يك ابزار كنيم براي از مسير خارج كردن رقيب. اين درست نيست زيرا اين انقلاب يك انقلاب الهي بوده و رهبري مانند امام و مقام معظم رهبري داشته و دارد و مردمي انقلابي و وفا دار به نظام و در صحنه حاضر دارد و همين‌ها موجب شده تا دشمنان نتوانند اين مردم و كشور را به زانو درآورند.
سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.