پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

نشست بررسی و آسیب شناسی عملکرد شرکت شمسا در ایام اربعین 93 برگزار شد

نشست بررسی و آسیب شناسی عملکرد شرکت شمسا در ایام اربعین 93 برگزار شد

نشست بررسی و آسیب شناسی عملکرد شرکت شمسا در ایام ویژه زیارتی اربعین  بعداز ظهر روز گذشته (یکشنبه) در محل این شرکت برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت شمسا نشست بررسی و آسیب شناسی عملکرد شرکت مرکزی دفاتر خدمات زیارتی سراسر ایران (شمسا) در ایام اربعین سال 1393 بعداز ظهر روز گذشته (یکشنبه) با حضور محسن نظافتی مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت،سید ابوالحسن رضوی مدیر عامل شرکت شمسا،محرم آهنگران مدیر ستاد عملیات عراق و مدیران دوایر مختلف شرکت جهت ارائه گزارش عملکرد در ایام اربعین و نیز بیان نقاط قوت و ضعف خدمت رسانی به زائران و مشتاقان اباعبدالله الحسین (ع) برگزار شد.

در این نشست سید ابوالحسن رضوی مدیرعامل شرکت شمسا گفت: باید قدر حماسه اربعین را بدانیم چرا که در تقویم جمهوری اسلامی ایران اربعین به عنوان یک حرکت ماندگار و ماندنی ثبت شده است. و سهم ما در این حماسه بزرگ با وجود تلاش های شبانه روزی شما همکاران چه در ستاد عملیات و ستادهای تابعه کربلا و نجف و چه در دفتر مرکزی در تهران که به صورت شبانه روزی از چند روز قبل از اربعین در حال خدمت رسانی به زائران این ایام بودیم بسیار کوچک می باشد.

وی گفت: زائران عتبات عالیات در این ایام شوق زیارت دارند اما این دلیل بر این نمی شود که ما خدماتی را که باید با کیفیت مطلوب با وجود شرایط ویژه عراق به آنها ارائه نماییم را انجام ندهیم ،شرکت شمسا به دنبال انتفاع و سود مالی در حوزه خدمت رسانی به مشتاقان زیارت اباعبدالله الحسین (ع) نبوده و نیست اما بحث این جلسه در دو بخش است ، بخش اول ارزیابی ارائه خدمات به زائرانی که در قالب کاروان های سازمان حج و زیارت اعزام شدند است و بخش دوم نقش شرکت شمسا در ارتباط با حرکت عظیم اربعین حسینی می باشد.

مدیر عامل شرکت شمسا اضافه کرد: بنا بر گزارشات ارائه شده از سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری در این ایام خدمات در حوزه اعزام ، مرزها، حمل و نقل هوایی و زمینی ، اسکان، تدارکات و تغذیه، بیمه و امداد، روابط عمومی و اطلاع رسانی و ...  نسبت به شرایط حاکم در عراق و نیز سال گذشته و همچنین رضایت مندی زائران محترم اعزام شده از طریق شرکت شمسا مطلوب ارزیابی شده اما هدف از برگزاری این جلسات در راستای سیاست های سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری برای ارزیابی و شناخت نقاط ضعف جهت برنامه ریزی برای اربعین سال آینده می باشد.

سید ابوالحسن رضوی در پایان گفت: خداوند امسال عنایت بزرگی به بحث برگزاری باشکوه بی مثال اربعین حسینی داشتند و اربعین امسال بی نظیر و خدا را شکر با کمترین اتفاق برگزار شد اما نباید از زحمت همه کسانی که به این حرکت عظیم کمک کردند بگذریم. سازمان ها و نهادهای مختلفی امسال از مدتها قبل با محوریت سازمان حج و زیارت تلاش هایی زیادی را انجام دادند. من به نوبه خود از این فرصت استفاده می کنم و از همکاران خود در سازمان حج و زیارت و ریاست محترم سازمان حج و زیارت جناب آقای مهندس اوحدی و همچنین حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای قاضی عسکر سرپرست حجاج ایرانی و نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و تمام همکاران شرکت شمسا که در این مدت در عراق و یا در تهران خالصانه مشغول خدمت رسانی بودند تقدیر و تشکر می نمایم.

در ادامه این نشست محرم آهنگران مدیر عملیات شرکت شمسا در عراق بعداز ارائه گزارش نحوه خدمت رسانی به زائران و مشکلات و نقاط ضعف موجود در ایام اربعین امسال گفت: مردم با حضور بیشمار خودشان تمام برنامه ریزی های انجام شده را تحت الشعاع قرار دادند که البته این حضور بیشمار مشتاقان زیارت اباعبدالله الحسین (ع) و باشکوه برگزار شدن اربعین حسینی باعث مباهات هر عاشق امام حسین (ع) می باشد اما خوب به دلیل اینکه ما باید خدمات مناسبی را نیز ارائه نماییم این حضور با این وسعت ما را در ارائه خدمات مطلوب با مشکلاتی همراه کرد که البته سعی شد با توجه به شناخت شرایط ویژه اربعین و عراق و همچنین تمهیدات اندیشیده شده و نیز حضور شبانه روزی تمام پرسنل ستاد عملیات و ستادهای تابعه کربلا و نجف بر این مشکلات فائق آمده و رضایت نسبی هموطنان عزیزمان را فراهم نماییم. از جمله اقدامات انجام شده در این ایام افزایش ظرفیت پخت غذا در آشپزخانه ابوتراب به بیش از 20 هزار پرس غذا در هر وعده غذایی بوده است که این امر با وجود محدودیت های حمل و نقل با وجود تغییر ساعت پخت غذا صورت گرفته است.

محرم آهنگران گفت: با توجه به آمار و گزارشات موجود از واحدهای مختلف ستادهای عملیات و کربلا و نجف اشکالات و نقاط ضعف در مورد خدمات ارائه شده به زائران اعزامی از شرکت شمسا نسبت به سال گذشته درصد قابل توجهی کاهش پیدا کرده است اما از جمله مشکلات این ایام به دلایل حضور گسترده مردم در مرزها باید در مورد ورود و خروج این خیل عظیم عاشقان تمهیدات بیشتر و بهتری اندیشیده شود تا مردم با مشکلات کمتری مواجه شوند.

همچنین باید شرایط و محدودیت های موجود در کشور عراق را بهتر برای مردم  قبل از سفر تبیین نماییم تا در موقع حضور در کربلا و نجف با آگاهی که از قبل دارند به عنوان بازوی کمکی خدمتگزاران خودشان باشند.

در ادامه این نشست سجاد یوسفی مدیر دفتر نمایندگی شرکت شمسا در مرز مهران به ارائه گزارش از وضعیت مرز مهران در ایام منتهی به اربعین حسینی پرداخت و گفت: دفترهای نمایندگی شرکت شمسا در مرز مهران به صورت شبانه روز فعالیت می کردند اما خوب به دلیل ازدحام مردم  مشتاق که به صورت انفرادی از طریق مرز مهران  عازم کشور عراق بودند،از 15 کلیومتری مهران امکان تردد خودرو به سختی بود و این یکی از علتهای تاخیر کاروان های اعزام شده از طرف شرکت شمسا جهت خروج از مرز در آن ایام بوده است.

سپس مدیران واحد های حمل و نقل زمینی ، هوایی، اسکان، اعزام و روادید، تدارکات و تغذیه ، بیمه و امداد، انفورماتیک و روابط عمومی به ارائه گزارش از عملکرد واحدهای مربوطه در ایام منتهی به اربعین پرداختند و نیز آسیبها و نقاط ضعف موجود را در راستای برنامه ریزی و اصلاح امور برای برپا کردن اربعین حسینی در سال آینده بیان نمودند و مقرر شد ظرف مدت کوتاهی برنامه و نیازها و پیش بینی های اربعین سال آینده را به عنوان پیشنهادات اربعین 94 به واحد روابط عمومی ارائه نمایند تا بعداز جمع بندی در جلسات کمیته عتبات عالیات سازمان حج و زیارت مطرح گردد.

در پایان جلسه محسن نظافتی مدیر کل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت ضمن تشکر از مدیر عامل شرکت شمسا و مدیر عملیات ستاد عراق شرکت شمسا از زحمات خالصانه و شبانه روزی همکاران و خادمان زائران اباعبدالله الحسین (ع) در شرکت شمسا در ایام اربعین که علاوه بر خدمت رسانی به زائران اعزامی از طریق سازمان حج و زیارت بر حسب وظیفه ذاتی ، براساس وظیفه اخلاقی و دینی با تمام توان در عرصه خدمت رسانی به زائران سازماندهی شده و انفرادی نیز برای باشکوه برگزار شدن اربعین 93 به خدمت رسانی پرداختند تقدیر نمود.

مدیر کل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت در ادامه گفت: در جریان اربعین امسال توان سازمان حج و زیارت و شرکت شمسا بیشتر محک خورد و شناخته شد چرا که امسال اولین سالی بود که با درایت آقای رضوی مدیر عامل محترم شرکت شمسا برای خدمت رسانی بهتر به زائران و همچنین هموار سازی مشکلاتی که احتمال وقوع داشت و غیر قابل پیش بینی بود مجموعه مدیران اجرایی شرکت شمسا از چندی قبل از اربعین در ستاد عملیات عراق مستقر شدند تا در صورت بروز هرگونه مشکلی تمام تصمیمات مستقیم در عراق گرفته شود تا وقت برای رفع مشکلات و ارائه خدمات مطلوب تر به زائران تلف نگردد که خوب این خود یک امتیاز بسیار بالا در عملکرد اربعین 93 شرکت شمسا محسوب می گردد.

محسن نظافتی اضافه کرد: از پیشنهاد آقای رضوی جهت ارائه پیشنهادات و بیان مشکلات هر حوزه توسط مدیران آن بخش ها استقبال می کنیم چرا که قطعا در سال آینده حضور مردم پررنگ تر از امسال خواهد بود و ما در سازمان حج و زیارت و شرکت شمسا از هم اکنون باید برنامه ریزی های خودمان را انجام دهیم .

وی ادامه داد: از این فرصت حضور در جمع مدیران شرکت شمسا استفاده می کنم و به بیان این نکته می پردازم که در زمان مدت کوتاهی به ایام نوروز نزدیک می شویم و از شما می خواهم با برنامه ریزی دقیق خدمات مطلوبی را  به سیل عظیمی از مردم مشتاق که تمایل به حضور در ایام منتهی به سال جدید در عتبات عالیات دارند ارائه نمایید. چرا که طبق اطلاع رسانی صورت گرفته در بهمن ماه ثبت نام دوره جدید صورت خواهد گرفت که پیش بینی ما حضور بسیار بالای مردم در این دوره از اعزام ها می باشد.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.