پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

اولین همایش زائرین عمره 94-93 شهرستان رشت

اولین همایش زائرین عمره 94-93 شهرستان رشت
اولین همايش بزرگ آموزشي زائران عمره مفرده شهرستان رشت با حضور گسترده 1478 نفر زائر در قالب 10 کاروان روز جمعه مورخ 93/10/12 در مهديه رشت برگزار شد.

اولین همایش زائرین عمره 94-93 شهرستان رشت در روز جمعه 93/10/12 برگزار شد.

در این همایش سرهنگ سعیدی فرمانده پلیس فرودگاه سردار جنگل رشت ضمن توضیح در ارتباط با چگونگی برخورد با حمل کنندگان مواد مخدر و قرص هاي روان گردان بیان داشت :براي حفظ آبروي نظام مقدس جمهوري اسلامي و زائران عزيز، از اعزام زائرينی که حامل مواد مخدر باشند جلوگيري بعمل خواهد آید . سپس فعال مسئول حراست حج و زیارت گیلان مواردی در خصوص مسائل امنیتی مبتلا به زائرین بیت الله الحرام را بیان کرد.

حسن يگانه مدير حج و زيارت گيلان نیز طي سخناني ضمن تبریک سالروز ولایتعهدی امام زمان (عج)، به تشريح برنامه هاي سفر و اعزام زائران به سرزمين وحي پرداخت و گفت: جمع حاضر شامل 10 کاروان از کاروان هاي 19 آبان ماه تا 19 بهمن ماه سال 93 شهرستان رشت هستند که خوشبختانه برنامه ريزي انجام شده صورت پذيرفته و اميدواريم اين روند تا پايان عملياتي عمره 94-93 ادامه داشته باشد.



يگانه افزود :هدف از برگزاري اين همايش آموزشي ، تشريح نحوه ارايه خدمات، توصيه ها و آموزش نمادين احکام و مناسک حج می باشد . وی ضمن بیان نکاتی در خصوص بیمه زائرین به تشریح نحوه خدمات رسانی به زائرین پرداخت و اعلام داشت : جلسات آموزشي کاروان ها شامل 3 جلسه آموزشي در ايران می باشد که کاروان ها ملزم به برگزاری آن می باشند.



مدير حج و زيارت گيلان افزود اعزام زائران به سرزمين وحي بر اساس چهار گروه قيمتي و هزينه هاي تعريف شده متناسب با زمان حضور زائرین در مکه و مدینه متغیر می باشد.



حسن يگانه با بيان اينکه همه زائران طبق قرارداد سازمان حج و زيارت با بيمه ايران از 48 ساعت قبل از سفر و 2 هفته بعد از سفر تحت پوشش بيمه هستند خاطرنشان کرد: درخصوص بيمه تکميلي نيز قراردادي از سوي سازمان بسته نشده اما هر يک از زائران مي توانند در صورت تمايل و توافق خود را تحت پوشش بيمه تکميلي قرار دهند.



وي در ادامه با اشاره به اقدامات بعثه مقام معظم رهبري گفت: از سوي بعثه مقام معظم رهبري روحاني واجد شرايط، داراي سابقه سفر، آشنا به احکام و مناسک و همچنين آشنا به فتواي مراجع عاليقدر جهت راهنمايي زائران محترم به کاروان ها معرفي مي شود که طي سفر و 3 جلسه آموزشي در ايران و 4 جلسه آموزشي در مدينه در خدمت زائران شريف خواهند بود.



در ادامه حجت الاسلام والمسلمين هاشمی از روحانیون بعثه مقام معظم رهبری در استان گیلان طي سخناني با تاکيد بر لزوم توجه زائران به عبادت در اين سفر معنوي اظهار داشت: شما زائران محترم از بين 2 ميليون و 500 هزار نفر گيلاني انتخاب شده و دعوت شده خداوند هستيد پس اين دعوت را به فال نيک گرفته و از لحظه لحظه حضورتان در سرزمين وحي براي عبادت و نيايش استفاده کنيد.



حجت الاسلام والمسلمين هاشمی با تاکيد بر لزوم حفظ و رعايت حجاب اسلامي گفت: شما زائران بايد الگو و نمونه کامل يک زن و مرد مسلمان باشيد و فرهنگ بالاي ايراني بودن خود را به جهانيان نشان داده و حجاب خود را به صورت کامل رعايت کنيد. در پايان اين مراسم، مناسک و اعمال عمره مفرده توسط ایشان براي زائران به صورت عملی تشريح شد.

محمد گرانمایه امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.