پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

ثبت نام اینترنتی در کاروان های عمره برای اولین بار ؛

سامانه فاخر به صفهای طولانی برای ثبت نام در کاروان های عمره پایان داد

سامانه فاخر به صفهای طولانی برای ثبت نام در کاروان های عمره پایان داد

رئیس سازمان حج و زیارت در همایش روحانیون عمره گفت: در راستای صیانت از حقوق زائران، امسال 25 درصد هتل هایی که خدمات مطلوبی به زائران ارائه نمی کردند، از چرخه خدمات رسانی به عمره گزاران خارج شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، ‘سعید اوحدی’ روز گذشته (جمعه) در همایش روحانیون کاروان‌های عمره که در سالن اجتماعات سازمان حج وزیارت برگزار شد، گفت: سفر عمره بستری معنوی با ظرفیتی عظیم است که با درایت و همت شما روحانیون معظم کاروانها می تواند زمینه رشد معنوی را در زائران و جامعه فراهم آورد.

** برپایی 40 موکب برای پذیرایی از زائران اربعین در هریک از مرزهای کشور

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به حضور حماسی یک و نیم میلیون زائر ایرانی در همایش عظیم اربعین حسینی (ع) امسال و حماسه پشتیبانی مردمی در مرزها برای پذیرایی از زائران امام حسین(ع) که نشان از ارادت و محبت مردم به اهل بیت(ع) بود، اظهار داشت: امسال با حماسه خودجوش محبان اهل بیت(ع) در ایام اربعین در هریک از مرزهای کشور 40 موکب به نیت چهلم شهادت سید و سالار شهیدان برای پذیرایی از زائران اربعین برپا شده بود و این در حالی است که سال گذشته در مرز چزابه حتی یک موکب و ایستگاه صلواتی برای پذیرایی از زائران وجود نداشت.

مهندس اوحدی به برنامه ریزی های صورت گرفته برای عملیات عمره امسال اشاره کرد و بیان کرد: برنامه‌ریزی برای عمره با تشکیل 6 کارگروه تخصصی در موسم حج امسال آغاز شد که نتیجه جلسات کارشناسی این کارگروه ها ویژگی های متمایزی است که در عمره امسال مشاهده می شود.

** تشکیل کارگروه صیانت از حقوق زائران برای اولین بار

وی در سخنانش از تشکیل کارگروه صیانت از حقوق زائر برای اولین بار در حج امسال نام برد و گفت: صیانت از حقوق زائران سرلوحه سیاست های سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری و مورد تأکید نماینده محترم ولی فقیه در امور حج و زیارت است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از برنامه ریزی برای توزیع عادلانه امکانات میان زائران در سراسر کشور خبر داد و گفت: با زحمت یکساله کارشناسان سازمان حج و زیارت و با اتکا به توان و ظرفیت درون سازمانی امسال برای اولین بار ثبت نام در کاروانهای عمره بصورت اینترنتی انجام گرفت.

** ایجاد سامانه فاخر مراجعات زائران به دفاتر زیارتی را کاهش داد

وی در این باره ادامه داد: سازمان حج و زیارت با ایجاد سامانه فاخر که توانایی آن را داشت که در آن واحد 6 و نیم میلیون نفر از زائران با این سامانه ارتباط بگیرند، به مشکل صف های طولانی زائران در مقابل دفاتر خدمات زیارتی برای نام نویسی در کاروانهای عمره پایان داد و در زمانی سازمان حج درگیر ساماندهی زائران اربعین بود، ثبت نام در کاروان های عمره با کمترین مشکلی انجام گرفت.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه 45 هزار نفر از زائران عمره امسال تا به امروز برای ثبت تبعیت خود، از طریق سامانه فاخر اقدام کرده اند، بیان کرد: سال های گذشته زائران عمره گزار در برخی شهرها برای اثبات خویشاوندی و درخواست تبعیت باید کیلومترها مسیر را طی می کردند و به ادارات حج و زیارت استان‌ها مراجعه می‌کردند که امسال این کار با کمترین مشکل در سامانه فاخر انجام می گیرد.

** حذف 25 درصدی هتل های بی کیفیت از چرخه خدمات رسانی به عمره گزاران

مهندس اوحدی با اشاره به تأکید این سازمان بر حفظ حقوق زائران گفت: امسال با تأکید نماینده محترم ولی‌فقیه در امور حج و زیارت و به همت کارشناسان سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری 25 درصد هتل‌هایی که خدمات نامطلوبی به زائران ارائه می کردند، از چرخه خدمات‌رسانی به عمره‌گزاران خارج شدند.

وی در سخنانش با اشاره به تخریب های ناشی از اجرای طرح توسعه حرمین شریفین در مدینه و مکه اظهار داشت: تخریب هتل ها در مدینه منوره سریع تر از ساخت مجموعه های جدید صورت می گیرد و در مکه بدلیل تخریب های اطراف حرم زائران مجبورند فاصله 800 متر تا یک کیلومتری از آخرین ایستگاه اتوبوس تا مسجد‌الحرام را بصورت پیاده طی کنند که لازم است روحانیون عزیز در کنار مدیران محترم کاروانها، زائران را در این خصوص توجیه نمایند.

** افزایش 6 درصدی قیمت کاروانهای عمره

رئیس سازمان حج و زیارت به افزایش 6 درصدی قیمت کاروان های عمره امسال اشاره کرد و توضیح داد: 4 درصد این افزایش قیمت ناشی از افزایش نرخ ارز و 2 درصد آن مربوط به افزایش سطح کیفی هتل‌های محل اسکان عمره است که البته با حضور بموقع در بازار عربستان و بستن قراردادهای مسکن عمره در موسم حج، این افزایش قیمت به حداقل ممکن کاهش یافته است.

** میانگین پروازهای عمره ؛ 12 دقیقه

وی با بیان اینکه تا امروز حدود 80 هزار عمره گزار ایرانی به سرزمین وحی اعزام شده اند، بیان کرد: میانگین تأخیر پروازهای عمره امسال تاکنون 12 دقیقه بوده که این عدد میزان مطلوبی است.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به سیاست توزیع عادلانه امکانات میان زائران در سراسر کشور ، ابراز داشت: امسال دو فرودگاه همدان و لار به ایستگاه های پروازی عمره اضافه شد و طی مذاکراتی که با شرکت فرودگاه های کشور داشته ایم از آنها خواسته ایم تا توانایی فرودگاه های کشور در پذیرش هواپیماهای پهن پیکر را به ما اعلام کنند و ما آمادگی داریم برای افزایش تعداد ایستگاه های پروازی عمره که رفاه و آسایش زائران را در پی خواهد داشت، برنامه ریزی کنیم.

وی در ادامه سخنان خود با توجه به اوضاع منطقه ابراز خرسندی کرد: امروز مخالفین جمهوری اسلامی به لحاظ سیاسی در بدترین وضعیت ممکن قرار دارند و از طرفی جمهوری اسلامی در با عزت ترین موقعیت از ابتدای انقلاب تا به امروز قرار گرفته است.

مهندس اوحدی به پیروزی های اخیر دولت و ملت عراق اشاره کرد و بیان داشت: به برکت امام حسین(ع) و حماسه حضور میلیونی زائران در همایش اربعین حسینی و با احیای روح خود باوری در ملت عراق با پشتیبانی جمهوری اسلامی پیروزهای اخیر و شکست گروه های تکفیری رقم خورده است.

وی در پایان سخنانش به اشاره به فرموده رهبر کبیر انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه راه قدس از کربلا می‌گذرد، گفت: حماسه حضور میلیونی محبان اهل بیت در همایش عظیم اربعین امسال، تحقق این آرزوی امام راحل را نوید می‌دهد.

 

 

 


سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.