پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

مديركل پذيرش و برنامه‌ريزي اعزام سازمان حج :

بازگشت ۵۰ هزار ايراني از سرزمين وحي/ اعزام ۸۵ هزار زائر ایرانی به عمره

بازگشت ۵۰ هزار ايراني از سرزمين وحي/ اعزام ۸۵ هزار زائر ایرانی  به عمره

مديركل پذيرش و برنامه‌ريزي اعزام سازمان حج و زيارت از اعزام بيش از ۸۵ هزار زائر ايراني به سرزمين وحي از ابتداي عمليات عمره تاكنون خبر داد و اظهار داشت: هم‌اينك بيش از ۵۰ هزار زائر كشورمان پس از اقامت ده روز و انجام مناسك عمره مفرده به ميهن اسلامي بازگشته و حدود ۳۵ هزار نفر نيز در عربستان حضور دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت 'حسن سرخوش' در این باره گفت: براساس آمار دريافت شده تا صبح امروز شنبه ۱۳ دي ماه، ۸۵ هزار و ۸۰۹ نفر به سرزمين وحي مشرف شده‌اند.

وي با بيان اينكه انتقال زائران ايراني به سرزمين وحي از ۲۱ ايستگاه پروازي انجام مي‌گيرد، افزود: تاكنون ۸۵ هزار و ۸۰۹ نفر به شهرهاي مدينه منوره و جده اعزام شده‌اند كه ۱۴۱ پرواز آن به وسيله شركت هواپيمايي سعودي و ما بقي آن با دو شركت هواپيمايي ايراني به نام ماهان و ايران اير صورت گرفته است.

مديركل پذيرش و برنامه‌ريزي اعزام سازمان حج و زيارت ادامه داد: طبق برنامه ريزي صورت گرفته، هر روز حدود ۳ هزار و ۶۰۰ نفر در قالب ۲۵ تا ۳۰ كاروان از ايران اسلامي به سرزمين وحي اعزام مي‌شوند.

وي اظهار داشت: تاكنون آمار ۱۸۵ هزار و ۵۷۱ نفر از زائران عمره‌گزار ايراني به سفارت عربستان جهت صدور رواديد ارسال شده است كه ۱۴۳ هزار و ۷۹۲ نفر شماره الكترونيكي و ۱۱۲ هزار و ۳۱۷ زائر نيز رواديد عمره را دريافت كرده‌اند.

سرخوش اظهار كرد: در حال حاضر حدود ۱۷ هزار و ۵۰۰ زائر در مكه مكرمه و ۱۷ هزار و ۵۰۰ زائر ايراني در مدينه منوره حضور دارند و حدود ۵۰ هزار زائر پس از ۱۰ روز اقامت در مدينه منوره و مكه مكرمه و انجام مناسك عمره به ميهن اسلامي بازگشتند.


ثبت نام در كاروان‌هاي مرحله دوم عمره

مديركل برنامه ريزي پذيرش و اعزام سازمان حج و زيارت در ادامه به برنامه ريزي براي ثبت نام در كاروان‌هاي مرحله دوم عمره مربوط به اعزام‌هاي ۲۱ اسفند امسال تا ۲۷ خرداد ماه سال ۹۴ اشاره كرد و گفت: ثبت نام در كاروان‌هاي مرحله دوم عمره از نيمه بهمن ماه آغاز خواهد شد.

وي با بيان اينكه اعزام‌هاي مرحله اول عمره از ۱۳ آذرماه آغاز شده و تا ۲۰ اسفندماه ادامه خواهد داشت، اظهار داشت: قيمت‌هاي مرحله دوم اعزام زائران به عمره مفرده، نيمه نخست بهمن ماه از طريق سازمان حج وزيارت اعلام مي‌شود.

امسال براي دومين سال متوالي اعزام عمره گزاران ايراني به سرزمين وحي از نيمه اول ماه صفر آغاز شده و زائران ايراني ايام اربعين حسيني (ع) و ايام رحلت پيامبر اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبي (ع) را در سرزمين وحي حضور داشتند.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.