پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

استفاده ۴۰هزار عمر‌ه‌گزار از خدمات مركز پزشكي حج

استفاده ۴۰هزار عمر‌ه‌گزار از خدمات مركز پزشكي حج

معاون حج و عمره مركز پزشكي حج و زيارت، وضعيت درمان زائران كشورمان در سرزمين وحي را مطلوب ارزيابي كرد و ضمن ابراز رضايت از خدمات ارائه شده اظهار داشت: از آغاز عمليات اعزام زائران به عمره مفرده تاكنون بيش از ۴۰ هزار زائر از خدمات درماني مركز پزشكي حج وزيارت در سرزمين وحي به صورت رايگان استفاده كرده‌اند.

دكتر عادل مقصودي‌نژاد، معاون حج و عمره مركز پزشكي حج و زيارت در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج، آمار مراجعات زائران ايراني عمره‌گزار به مراكز درماني اين مركز را بيش از ۴۰ هزار مورد عنوان كرد و گفت: از آغاز عمليات اعزام عمره گزاران كشورمان به سرزمين وحي، تاكنون ۳۵ هزار ويزيت عمومي، ۲ هزار ويزيت متخصص زنان و زايمان، ۳ هزار ويزيت متخصص داخلي در سرزمين وحي داشته‌ايم.

دكتر مقصودي نژاد تصريح كرد: همچنين در اين مدت ۷۹۱ مورد تست قند و خون، ۲۳۵ مورد نوار قلب و ۹ هزار و ۹۰۰ نفر هم تزريقات داشتيم كه همه اين خدمات توسط پزشكان اعزامي مركز پزشكي جمعيت هلال احمر به صورت رايگان صورت گرفته است.


معاون حج و عمره مركز پزشكي حج و زيارت افزود: همچنين در اين مدت ۸۵ زائر ايراني براي درمان به بيمارستان‌هاي سعودي انتقال داده شدند كه ۳۵ نفر بستري و پس از درمان از بيمارستان مرخص شدند.


وي يادآور شد: در حال حاضر ۶ مطب پزشكي از سوي مركز پزشكي حج وزيارت در مدينه منوره فعال است كه يكي از آن‌ها ۲۴ ساعته، و ۲ مورد ۱۶ ساعته و ۳ مورد آن ۸ ساعته به زائران ايراني خدمات درماني ارائه مي‌دهند.


دكتر مقصودي‌نژاد افزود: در مكه مكرمه نيز ۶ مطلب فعال است كه يك مورد آن ۲۴ ساعته، ۲ مورد ۱۵ ساعته و ۳ مورد آن ۷ ساعته به صورت رايگان به عمره‌گزاران كشورمان خدمات پزشكي ارائه مي‌كنند.


وي از اعزام ۱۰۰ نيرو از سوي مركز پزشكي حج وزيارت به سرزمين وحي جهت ارائه خدمات درماني به زائران كشورمان در شهرهاي مدينه منوره و مكه مكرمه خبر داد و مدت زمان حضور پزشكان را در عربستان ۳۰ روز اعلام كرد.


معاون حج و عمره مركز پزشكي حج و زيارت از اعزام گروه دوم پزشكان اين مركز به عربستان خبر داد و افزود: با توجه به پايان رسيدن مدت زمان ماموريت گروهي از پزشكان ايراني در مدينه منوره، به تازگي گروه دوم پزشكان كشورمان جهت ارائه خدمات درماني به سرزمين وحي اعزام شدند.


براساس اعلام رسمي سازمان حج وزيارت كشورمان تاكنون ۸۵ هزار زائر به سرزمين وحي اعزام شده و بيش از ۵۰ هزار زائر پس از انجام مناسك عمره مفرده به كشورمان بازگشته‌اند.


شايان ذكر است، عمليات دوره نخست اعزام زائران ايراني به سرزمين وحي از ۱۳ آذر ماه آغاز شده و تا ۲۰ اسفند ماه ادامه خواهد داشت و دور دوم اعزام زائران به عمره از ۲۱ اسفند ماه تا ۲۷ خرداد ماه ادامه خواهد داشت كه در اين مدت زمان قرار است بيش از ۸۰۰ هزار زائر كشورمان به عربستان اعزام شوند.


سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.