پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رئیس سازمان حج و زیارت از تأمین ارز مبادله ای برای زائران عمره مفرده خبر داد

رئیس سازمان حج و زیارت از تأمین ارز مبادله ای برای زائران عمره مفرده خبر داد

رئیس سازمان حج و زیارت از تأمین ارز مبادله ای برای زائران عمره مفرده خبر داد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر موسوی رئیس سازمان حج و ریارت درباره تأمین ارز حجاج و زائران عمره مفرده گفت: چند روز گذشته با رئیس جمهور جلسه‌ای در ارتباط با ارز حج و عمره مفرده داشته ایم که در این ارتباط دستوراتی هم توسط ایشان صادر شده است.

وی افزود: رئیس جمهور دستورات لازم را به بانک مرکزی داده است و ما نیز در 3 روز گذشته با بانک مرکزی جلسه‌ای را در همین زمینه برگزار کرده‌ایم و بنا شد که ارز عمره مفرده راتأمین کنند.

مشاور رئیس جمهور در پاسخ به این پرسش که تا چه زمانی این ارز تأمین خواهد شد گفت: دستور رئیس جمهور صادر شده، بانک مرکزی هم قول مساعد در این زمینه داده است و گفته است برای تأمین ارز زائران مشکلی نداریم. با توجه به اینکه از زمان برگزاری جلسه چند روزی می‌گذرد، انشا الله ارز لازم تا هفته آینده تأمین خواهد شد و ارز زائران، ارز مبادله ای خواهد بود.

دکتر موسوی با بیان اینکه محدودیت‌ها در مباحثه با طرف عربستانی برطرف شده است، تصریح کرد: براین اساس اعزام زائران به حج و عمره به امکانات کشور و توسعه حرمین بستگی دارد.

مشاور رئیس جمهور همچنین اظهار داشت: هر چقدر ارز، هواپیمایی و امکانات در اختیار ما باشد، زائران بیشتری را برای عمره مفرده اعزام خواهیم کرد.

دکتر موسوی در انتها درباره تأمین واکسن مننژیت زائران عمره گفت: موضوع واکسن مننژیت حجاج در اختیار مرکز پزشکی سازمان حج و زیارت است و تهیه و تأمین آن کاملاً به مرکز پزشکی حج و زیارت منتقل شده است.ما قراردادی را با این مرکز بسته‌ایم که تمامی کارهای مورد نیاز در این زمینه باید انجام شود.

 

 

کاربر خبرنگار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.