پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

اولین همایش آموزشی قبل از سفر دانشگاهیان عمره گزار استان تهران برگزار شد

اولین همایش آموزشی قبل از سفر دانشگاهیان عمره گزار استان تهران برگزار شد
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک، اولین جلسه آموزشی قبل از سفر دانشگاهیان عمره گزار سال ۹۴ استان تهران با حضور حجج اسلام محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، فقیهی رئیس ستاد، زارع معاون اجرایی،مدیران کاروان ها، اساتید و دانشجویان متاهل روز یک شنبه مورخ ۱۴ دی ماه در سالن فردوسی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار شد.

این مراسم از ساعت ۱۴:۳۰ با تلاوت آیاتی چند از قرآن کریم آغاز شد.سپس تیزر شعار عمره دانشگاهیان در سال ۹۴ با موضوع "اقامه نماز سر حج" پخش شد.

در ابتدای این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها گفت:میلیون ها انسان مومن هر روز چندین بار به سوی خانه کعبه می ایستند و با خدای خویش راز و نیاز می کنند.اطراف کعبه منطقه بزرگی است که محل امن است و برای ورود به این منطقه باید احرام بست و مناسک انجام داد.

وی ادامه داد:میلیون ها انسان با صرف هزینه و به جان خریدن خطرات خود را به این خانه می رسانند.هر ساله بهترین پرده ها برای این خانه تهیه می شود. خدای ناکرده اگر قسمتی از این خانه آلوده شود دهها مامور وظیفه دارد این خانه را تطهیر کند. این خانه، چه خانه ای است که آرزوها را برای رسیدن به آنجا شعله ور می کند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها افزود: هر کس شنید شما راهی سرزمین وحی می شوید آه حسرتی کشید،چون شما مهمان ویژه رسول خدا(ص) و خود خدا هستید. یکایک کسانی که این توفیق نصیبشان می شود، مهمان ویژه اند. به قیافه زائرین ننگرید بعضی ها ممکن است چهره مثبت داشته باشند و بعضی نه، در درگاه خداوند چهره مطرح نیست، چون خدا صفای باطن را نگاه می کند.

وی به زائرین توصیه کرد:قبل از رفتن، سنت حسنه حلالیت را بدون تشریفات و اینکه سطحی هم نباشد انجام دهید و از همه از ته دل راضی شوید که خداوند نسبت به بندگانش رئوف و رحیم است.شرط ورود به این میهمانی آن است که دل ها را نسبت به کسانی که خدا دوستشان دارد صاف کنیم چون دل پاک جای گوهر ناب است.

سپس،حجت الاسلام والمسلمین فقیهی رئیس ستاد در صحبت های کوتاهی با اشاره به تعداد ثبت نام کنندگان در عمره سال جاری گفت: از ۳۲۸ هزار ثبت نام کننده در سایت لبیک، فقط ۱۷۵۰۰ نفر به عمره اعزام می شوند که قطعا مهمانی ویژه ای است چون شما از بین میلیون ها دانشجو ثبت نام کرده و پذیرفته شده اید. شانس در نظام الهی معنی ندارد و توجه کنید که این سفر دعای خودتان یا پدر و مادرتان در حق شما بوده است.

در ادامه،سخنران ویژه این مراسم حجت الاسلام والمسلمین قرائتی گفت: همه کسانی که مکه می روند برای حج یا عمره می روند، اما تنها کسی که برای اقامه نماز به مکه رفت، حضرت ابراهیم (ع) بود انی اسکنت من ذریتی ....لیقیموا الصلوه برای نماز آمدم. این سفر باید تحولی در عبادت ها بوجود بیاورد و سفری پر از رمز و رازست.

وی افزود: در آنجا ممکن است در مقابل شبهاتی آسیب پذیر باشید.مثلا وهابی ها می گویند فقط خدا و توسل را قبول ندارند.این در حالیست که توحید منافاتی با توسل ندارد.

قرائتی گفت: بهترین نماز در مسجدالحرام است و نماز باید منکری را حذف کند. اگر نماز، نماز باشد باید جلوی منکری را بگیرد.

وی ادامه داد:اگر مالی بر گردن شماست آن را پس بدهید و لقمه هایتان را حلال کنید و مال و قلبتان را پاک کنید و در قلبتان کینه ای نسبت به کسی نداشته باشید و نیت خودتان را پاک کنید. همین طور بانوان ما در حجاب نمونه باشند. علامت قبولی حج تغییری در حجاب، زبان و اخلاق باشد. قبل از رفتن هم مقداری کتاب با موضوع عمره مطالعه کنید.

قرائتی به زائرین توصیه کرد: سفر حج هدیه الهی است. هر چه می توانید در این سفر عبادت کنید. در مکه هم به همدیگر خدمت کنید، نمازتان را درست کنید. در مکه منفعت های زیادی هست برای نسل تان فکر کنید، مکه مرکز دعاست برای همه دعا کنید. در مکه پا جای پای حضرت ابراهیم(ع) می گذارید و وقتی برگشتید باید عوض شوید در ضمن دنبال پرسه زدن در بازارهای آنجا نباشید.

در ادامه پخش نماهنگی در خصوص عمره معنویت خاصی به مراسم بخشید.

سپس حجت الاسلام والمسلمین عباسی در خصوص وهابیت گفت: هدف وهابیت تخریب اسلام و دستاوردهای مسلمانان است. وهابیت در شهرهای مقدس مکه و مدینه اقدام به تخریب آثار اسلامی و اماکن مقدس دست می زند.

وی افزود:شبهات وهابیت سالیان سال است که پاسخ داده شده و مذهب شیعه پاسخگوترین مذهب برای جواب به آنهاست، اما آنها به دنبال ایجاد درگیری به خصوص در قبرستان بقیع هستند تا فرصت زیارت را از جوانان بگیرند. وارد بقیع که می شوید با آنها وارد بحث نشوید.

در پایان این مراسم از میان شرکت کنندگان در همایش که حضور خود را با ارسال پیامک به ستاد اعلام نموده بودند قرعه کشی انجام شد و آقای سید مرتضی قاسم زاده از اساتید تهران برنده کمک هزینه مشهد مقدس شد.

 

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.