پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

اوحدی در همایش عمره گزار دانشجو :

اعزام دانشجویان به عمره مختص جمهوری اسلامی است/راهپیمایی اربعین نه تنها داعش بلکه دنیا را متحیر کرد

اعزام دانشجویان به عمره مختص جمهوری اسلامی است/راهپیمایی اربعین نه تنها داعش بلکه دنیا را متحیر کرد
رئیس سازمان حج و زیارت گفت: تنها کشوری که برنامه‌ اعزام دانشجویان به عمره و خانه خدا را دارد جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت به نقل از فارس، سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت در همایش قبل از سفر عمره دانشگاهیان که ویژه دانشجویان مجرد پسر در دانشگاه تهران برگزار شد ضمن تبریک به مناسبت هفته وحدت و میلاد پیامبر اسلام گفت: قدرت وحدت که در مناسبت‌های مذهبی ایجاد می‌شود یکی از برکات دین اسلام است و همه مناسبت‌های مذهبی به شکل عام این ظرفیت را دارد و هیچ مناسبتی مانند مناسبت‌های مذهبی نمی‌تواند مردم را این گونه دور هم جمع کنند به شکلی که ذره‌ای نفاق در میان آنها وجود ندارد.

اوحدی با بیان اینکه هرکدام از مناسبت‌های مذهبی دریایی از عظمت و برکات است، تصریح کرد: در همه این مناسبت‌ها آنچه دیده می‌شود خلوص، آمادگی برای رشد و گذشت و ایثار است و باید از این مناسبت‌ها بهره کافی را بگیریم.


وی با اشاره به حضور دانشجویان در عمره گفت: این سفرها برای انسان کم اتفاق می‌افتد. معدل سنی زائرانی که به عمره اعزام می شوند، بین 45 تا 50 سال است. عدد زائری که تا به امروز ثبت‌نام کردند و 4 تا  5 سال در نوبت هستند 6 میلیون و 500 هزار نفر است. یعنی اگر بخواهیم با همین ظرفیتی که امروز زائران را اعزام می‌کنیم به کار خود ادامه دهیم چیزی حدود 10 سال دیگر طول می‌کشد تا زائرین ثبت‌نام شده مشرف شوند.


اوحدی تاکید کرد: البته ما اعلام کردیم که تا 4 سال دیگر امکان ثبت‌نام وجود ندارد ولی مطمئن باشید اگر امروز اعلام کنیم ثبت‌نام عمره توسط سازمان حج و زیارت انجام می‌شود بیش از 15 میلیون نفر ثبت‌نام خواهند کرد. پس باید قدر این جایگاهی را که خدا نصیب شما کرده است را بدانید.


رئیس سازمان حج و زیارت ادامه داد: انسان در همه مناسبت‌های مذهبی به رشد و کمال می‌رسد روز عید فطر را در نظر بگیرید همه ما در این روز احساس کردیم که رشد کردیم و به کمال رسیدیم.


وی خاطرنشان کرد: فضای رشدی که در مناسبت‌های مذهبی ایجاد می‌شود بسیار بزرگ است. آثار منفی مناسبت‌های مذهبی رشد برای انسان‌هایی است که با قلب‌هایی پاک در آن مناسبت حضور پیدا می‌کنند.


اوحدی ادامه داد: بزرگ‌ترین اتفاقات در دنیای اسلام در مناسبت‌های مذهبی صورت گرفته است. که سخنرانی امام خمینی (ره) و قیام ایشان در خرداد 42 و در روز عاشورا نمونه‌ای از این وقایع است.


رئیس سازمان حج و زیارت افزود: اخیرا مناسبت اربعین را داشتیم. پیش‌بینی خوشبینانه‌ترین افراد ما در ستاد اربعین حج و زیارت این بوده که حداکثر یک میلیون جمعیت در این سفر حضور پیدا می‌کند ولی دیدید که جمعیتی با چه عظمتی در راهپیمایی این روز شرکت کردند و در این مراسم همه مردم با ایثار و تواضع و دل‌هایی پاک مسیر را ادامه دادند.


وی گفت: در شرایطی که 30 درصد خاک عراق در اختیار داعش بود و این گروهک تروریستی قبل از اربعین رسما زائران را تهدید کرده بود با این حال جمعیتی در راهپیمایی اربعین حضور پیدا کردند که تنها داعش حقیر بلکه دنیا از این عظمت متحیر شد.


اوحدی تصریح کرد: در خبرگزاری‌های بزرگ دنیا تا یک هفته بعد از این مراسم سکوت کردند و بالاخره مجبور شدند این عظمت را اعلام کنند. چیزی حدود 17 تا 19 میلیون جمعیت در این روز حضور پیدا کرد و داعش متوجه شد که اگر بخواهد کوچک‌ترین تعرضی داشته باشد ریشه‌اش کنده خواهد شد.


رئیس سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد: در روز اربعین اعلام کردیم که در مسیر راهپیمایی زائران نیاز به آب است. 64 تریلی آب به سه مرز کشور اهدا شد بدون اینکه یک ریال بودجه دولتی هزینه شود.


وی در ادامه افزود: دانشجویانی که برای عمره اعزام خواهند شد سفری 10 روزه خواهد داشت یعنی تا بخواهند خودشان را پیدا کنند زمان سفر تمام شده است باید سعی کنند تا می‌توانند از این سفر بهره بگیرند و از امروز هر زمان فرصت دارند تاریخ زندگی پیامبر، ائمه معصومین، تاریخ اسلام و اتفاقاتی که در مکه و مدینه رخ داده است را مطالعه کنند.


اوحدی تاکید کرد: تنها کشوری که چنین برنامه‌ای برای دانشجویان و اعزام‌آنها به خانه خدا دارند جمهوری اسلامی ایران است.


رئیس سازمان حج و زیارت یادآور شد: خدا هرچه را که بخواهیم به ما می‌دهد. انسان مقام بالایی دارد و ما باید به عنوان یک انسان صفات پیامبر را در خودمان تجلی داده و رفتار و اخلاق پیامبر را برای خودمان الگو قرار دهیم.


وی در خاتمه ضمن بیان خاطره‌ای از دوران اسارت در عراق گفت: اسرا به خاطر ایمانی که داشتند توانستند سال‌ها غربت و سختی را تحمل کنند جوانان و دانشجویان سعی کنند ایمان خود را قوی‌تر سازند و در این سفر که در پیش رو دارند با دستان خود پرورش دهند.


سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.