پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

بازديد مسئول ستاد عمره در مدینه از آشپزخانه‌هاي پخت متمرکز مدینه منوره

بازديد مسئول ستاد عمره در مدینه از آشپزخانه‌هاي پخت متمرکز مدینه منوره

مسئول ستاد عمليات عمره در مدينه منوره،با همراه هيأتي از آشپزخانه‌هاي پخت غذا در مدينه منوره بازديد كرد و با سركشي به تمامي بخش‌هاي آشپزخانه‌ها وضعيت مكانهاي فوق را مناسب دانست.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه حج، مهدي حضوري، مسئول ستاد عمليات عمره در مدينه منوره،با همراه هيأتي از آشپزخانه‌هاي پخت غذا در مدينه منوره بازديد كرد و با سركشي به تمامي بخش‌هاي آشپزخانه‌ها وضعيت مكانهاي فوق را مناسب دانست.

مسئول ستاد عمره در مدینه در بازديد از مراكز طبخ غذا با تاكيد براينكه بايد غذا داراي كيفيت بالا باشد افزود: ايران تنها كشوري است كه به طور متمركز براي زائران در مدينه منوره آشپزخانه داير كرده و اين آشپزخانه‌ها با استاندارد‌هاي بهداشتي فعاليت مي‌كنند.

وي افزود: زائرين در تمامي اقامتگاه‌هاي خود از غذايي يكسان برخوردار هستند و اين در حالي است كه زائرين ساير كشورها غذاي زائران خود را از هتل محل اقامت يا خارج از هتل تهيه مي‌كنند.

مسئول ستاد عمره در مدینه تصريح كرد: آشپزخانه‌هاي ايراني افزون بر پخت غذاي معمول اقدام به طبخ غذاهاي رژيمي نيز مي‌كنند، تا برخي زائران كه از بيماري خاصي رنج مي‌برند، بتوانند با استفاده از اين غذاها مشكل تغذيه خود را برطرف كنند.

وي در ادامه افزود: سازماندهي و پشتيباني آشپزخانه‌ها در تمامي شبانه روز صورت مي‌گيرد و تمامي مراحل پخت در مدينه منوره به صورت مكانيزه است كه روزانه بيش از 40 هزار غذا در اين آشپزخانه‌ها طبخ مي‌شود.

حضوري گفت: پخت غذا به طريق بخار پز صورت مي‌گيرد و عامل انساني در پخت و پز مكانيزه به حداقل رسيده است. همچنين غذاي طبخ شده با خودرو‌هاي ويژه حمل غذا به هتلها رسانده ومورد مصرف زائرين قرار مي‌گيرد.

مسئول ستاد عمره در مدينه گفت: علاوه بر ارائه غذاي گرم به زائرين در هر وعده غذايي به آنان ميوه تازه به همراه غذا داده مي‌شود كه از با كيفيت‌ترين ميوه‌هاي موجود در بازار مدينه تهيه شده است.

حضوري در پايان گفت: اين ستاد در جهت ارتقاء كمي و كيفي خدمت رساني به زائران آماده دريافت پيشنهادات و انتقادات سازنده است. 

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.