روز جمعه مورخ 19/10/93 از ساعت 9 صبح همزمان با ولادت با سعادت حضرت رسول اکرم (ص) و ولادت حضرت امام جعفر صادق (ع) همایش زائران عمره گزار استان اردبیل  در مسجد ججین برگزار گردید.

" />

پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

همایش باشکوه زائران عمره مفرده استان اردبیل

دومین همایش عمره گزاران استان اردبیل برگزار گردید.

دومین همایش عمره گزاران استان اردبیل برگزار گردید.

روز جمعه مورخ 19/10/93 از ساعت 9 صبح همزمان با ولادت با سعادت حضرت رسول اکرم (ص) و ولادت حضرت امام جعفر صادق (ع) همایش زائران عمره گزار استان اردبیل  در مسجد ججین برگزار گردید.

روز جمعه مورخ 19/10/93 همزمان با ولادت با سعادت حضرت رسول اکرم (ص) و ولادت حضرت امام جعفر صادق (ع) همایش زائران عمره گزار استان اردبیل  در مسجد ججین برگزار گردید.

چمن آرائی جانشین حج و زیارت استان ضمن اعلام برنامه های اجرایی عمره برای زائران ، برنامه های قبل از سفر ، حین سفر و بعد از سفر را برای زائران تشریح و نکات مهم و ضروری را برای زائران گوشزد نمود که از جمله آنها میتوان عقد قراداد زائر با کار گزار،احتمال کاهش یا افزایش ساعت پرواز ، یا تغییر ایستگاه پروازی بعلت بدی آب و هوای استان، رعایت قوانین و مقررات هر دو کشور مبداء و مقصد، بیمه زائران ، رعایت سفر دسته جمعی و همکاری در طول سفر بر اساس برنامه های پیش بینی شده سازمان حج و زیارت را نام برد.

وی در خصوص تعهدات زائرین در قبال سازمان و توضیح پرداخت هزینه سفر زائران ،  نحوه خدمات دهی در عربستان از جمله هتل ها ، حمل و نقل و  پخت غذای متمرکز در مکه و مکرمه و مدینه منوره و توصیه ها و ضرورتهای سفر عمره را به اطلاع زائران رساند.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین رجب نژاد یکی از اساتید دانشگاه و روحانیون کاروانهای استان بااشاره به روایتی از ائمه معصومین (ع) گفت: هر قدمی که زائر برای سفر عمره بر می دارد 30 حسنه برای او نوشته می شود و 30 سیئه از او برداشته می شود. وی افزود: رزق تنها مسائل مادی نیست بلکه محبت به ائمه اطهار و امام حسین (ع) از توفیقات الهی و رزق به بنده خداست  

رجب نژاد در مورد نمازهای نیابتی گفت: نمازی که خویشاوندان از زائر می خواهند تا در خانه خدا و حرم پیامبر(ص) برای او بخواند ، زائر می تواند دو رکعت نماز از طرف خود بخواند و ثوابش را به او هدیه دهد. و کسی که از دنیا رفته ، زائر می تواند بصورت نیابت از طرف او نماز بخواند لذا زائران باید دقت لازم را نسبت به تکالیف خود داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین رجب نژاد ادامه داد: کسی که در راه خدا و برای امام حسین(ع) خرج کند خداوند 70 برابر آن را می دهد و این از اسباب خداست اما کسی که خمس ، یا زکات خود را ندهد خداوند از او در جای دیگری می گیرد یا بنده در جای دیگر این مال را از دست می دهد و گناه باعث سلب توفیق می گردد.

ایشان آیه199 سوره اعراف را برای زائران یادآوری و با اشاره به فرمایش امام صادق (ع) گفت: کار را بر مردم آسان گیر و میانه روی کن و به کار نیک و پسندیده فرمان ده و از نابخردان روی گردان. وی در ادامه توضیح داد که اگر می خواهید خدا شما را ببخشد شما هم خطای دیگران را ببخشید.

رجب نژاد در خصوص مهجوریت قرآن ، حدیث ثقلین را یاد آوری و به زائران تاکید کرد که با قرآن انس بگیرید زیرا همه چیز در قرآن است. لذا وظیف ماست که به تکلیف الهی عمل کنیم.

 در ادامه جلسه حجت الاسلام رجب نژاد اعمال مناسک عمره مفرده را بصورت نمادین برای زائران انجام دادند و جلسه با دعای سلامتی آقا  امام زمان (عجل ا... تعالی شریف) در ساعت 11 قبل از ظهرپایان یافت.

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.