پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

ضرورت توجه زائران به شرایط اقلیمی برای پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی

ضرورت توجه زائران به شرایط اقلیمی برای پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی

'دکتر ریاض' رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر با ارائه توصیه‌هایی به زائران عمره، برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها، گفت: زائران با توجه به تغییرات بسیار متفاوت آب و هوایی ایران و عربستان از ابتلا به بیماری‌های شایع سرماخوردگی پیشگیری کنند.

 

دکتر ریاض با اشاره به اینکه دمای هوای شهرهای عربستان به ویژه مکه بسیار گرم‌تر از شهرهای ایران است از زائران عمره خواست در مدت اقامت خود در مکه و مدینه با داشتن پوشش مناسب مراقب سلامت خود باشند تا از ابتلای آنان به بیماری‌های شایعی چون سرماخوردگی پیشگیری شود.

 

وی با اشاره به اینکه ابتلا به سرماخوردگی موجب تشدید بیماری‌های زمینه‌ای می‌شود، افزود: آب و هوای کشور ما سردسیر است در حالی‌که عربستان به ویژه مکه دارای هوایی نسبتا گرم است و در این شرایط به دلیل عدم رعایت پوشش متناسب زائران براساس تغییرات دمایی در طول شبانه روز، شاهد افزایش مراجعات زائران به دلیل ابتلا به سرماخوردگی در مراکز درمانگاهی مکه و مدینه هستیم.

 

ریاض تأکید کرد: در مدینه منوره، شب‌ها و صبح‌ها درجه حرارت، کاهش چشمگیری می‌یابد به‌طوری که هوا سرد می‌شود و افراد باید با لباس‌های گرمتری در فضاهای باز حضور یابند تا دچار سرما‌خوردگی نشوند چرا که در صورت ابتلا بهبودی آنان چند روز به طول می‌انجامد.

 

وی با اشاره به ضرورت همراه داشتن داروهای تخصصی زائران به میزان لازم برای مدت اقامت آنان در عربستان، گفت: یکی از مهم‌ترین توصیه‌های همیشگی ما به زائران همراه داشتن داروهای تخصصی بیماری‌های زمینه‌ای آنان به مقدار کافی و نسخه پزشک متخصص آنان است تا خدای نکرده برای تهیه این داروها با مشکلی مواجه نشوند.

 

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر از زائران خواست حداقل برای مدت 20 روز داروی مورد نیاز بیماری‌های زمینه‌ای خود را که از قبل استفاده می‌کردند به همراه آورند که این مسئله بیشترین کمک را به سلامت خودشان می‌کند.
کاربر خبرنگار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.