پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

ارائه خدمات 24ساعته واحد امداد و راهنمای زائران درعمره

 ارائه خدمات 24ساعته واحد امداد و راهنمای زائران درعمره

مسوول ستاد عملیات عمره در مدینه منوره با تاکید بر اینکه در بخش امداد رسانی به بیماران عمره گزار ستاد عمره مدینه منوره، مجهز به درمانگاهی کامل است، گفت: خدمات واحد امداد و راهنمای زائران عمره به صورت 24 ساعته ارایه می شود.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج،«مهدی حضوری» افزود:تمامی بیمارستان های مدینه آمادگی پذیرش زائران بیمار را دارند، اما ستاد عمره ایران به طور مستقل نیز درمانگاهی را در این شهر مجهز کرده تا در صورت لزوم به زائران خدمت رسانی کنند.

وی اظهار داشت: بخش امداد افزون بر رسیدگی به زائران بیمار در فازهای دیگر خدماتی رسانی هم فعالیت دارد و سعی کرده این خدمات را از بدو ورود زائران به مدینه منوره تا عزیمت این عزیزان به مکه مکرمه ادامه دهد.

وی با اشاره به اینکه بخشی از امداد در رابطه با مداوای بیماران است، گفت: زائران وقتی خود را آماده عزیمت به مکه مکرمه می کنند خودرو امدادی مجهزی به همراه پزشک در مسجد شجره مستقر است و در صورت لزوم بیماران را به طور سرپایی پذیرش و مداوم می کند.

حضوری با اشاره به خدمات بخش امداد گفت: در صورتی که فردی در مدینه منوره فوت کند بخش امداد تمامی امور و پیگیری های لازم را انجام می دهد.

وی افزود: همچنین بخش امداد پیگیر امور مفقودین و دستگیرشدگان نیز است و در صورت بروز چنین اتفاقی امداد وارد عمل شده و موضوع را پیگیری می کند و تا حصول نتیجه نهایی اقدامات لازم را در دستور کار خود دارد.

حضوری تصریح کرد: بیشتر مواردی که منجر به دستگیری زائرین می شود برداشتن خاک بقیع به هنگام حضور در مسجدالنبی و بالای سر گرفتن کفش ها است، اما نسبت به این موضوع که با فرهنگ کشور میزبان مطابقت ندارد سوء برداشت شده و منجر به دستگیری زائر می شود، ولی با پیگیری بخش امداد مساله حل و پایان می یابد.

مسوول ستاد عملیات عمره در مدینه افزود: تاکنون حدود 6 مورد دستگیری درمدینه منوره داشته ایم که با پیگیری مجدانه بخش امداد موضوعات برطرف و زائرین به هتل های محل اقامتشان هدایت شده اند.

حضوری با تاکید بر اینکه نباید با ماموران کشور میزبان درگیر شد، گفت: بیشترین موارد درگیری به علت عدم کنترل زائرین به هنگام مواجهه با نیروهای امربه معروف کشور میزبان رخ می دهد و باید زانرین توجه داشته باشند در اینگونه موارد شکیبایی، بهترین گزینه ممکن است.
سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.