پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

البرز:برگزاري دومين همایش متمركز زائرین عتبات عالیات

البرز:برگزاري دومين همایش متمركز زائرین عتبات عالیات

دومين همایش سراسري و متمركز زائرین عتبات عالیات سال جاری در استان البرز، عصـــر روز چهارشنــبه 93/10/24درمحل سالن آمفي تئاتر اداره حج و زيارت استان برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی حج وزیارت استان البرز محمد توحيديان مسئول حراست و بازرسي اين مديريت دراین همایش ،بیان داشت: هر هفته یک جلسه همايش متمرکز با هدف آشنایی مشتاقان زيارت ابا عبدلله الحسين(ع)با اماکن زیارتی كشور عراق و ارائه نکات حائز اهمیت این سفر ونیز تشریح آخرین دستورالعملهای مربوطه را برگزار می گردد.

توحيديان ضمن بیان اهداف و اهمیت برگزاری همایشهای عتبات عاليات ، اظهار داشت: برای هرسفری آمادگی لازم است طبیعتاً برای اين سفر معنوي و زيارت قبور ائمه معصومين(ع) نیز آمادگی ویژه ای لازم است ، در راستای آمادگی شما زائرین برای این سفر معنوی یک جلسه همایش استانی برای آشنایی با مقررات وامنیت در سفر برگزار می گردد.

وي افزود:از موارد مهمي که زائرین می بایست رعایت کنند ، رعايت نكات امنيتي از جمله عدم همراهي كارتهاي شناسايي ايراني مربوط به مشاغل نظامي و .. تخلیه حافظه تلفن و رایانه همراه، فلش مموری و یا دوربین عکاسی و فیلمبرداری خود، عدم وجود هرگونه مواد مخدر و یا مشتقات آن در قبل و حين سفر است.

ايشان اظهار داشت: زائرین محترمی که به جهت ابتلا به بیماری خاص نیاز به مصرف داروهائی که بعضاً از مشتقات مواد مخدر است دارند، حتما با پزشکان معتمد سازمان مشاوره لازم را داشته باشند.

بر اساس اين گزارش،يكي از مديران عتبات عاليات نيز با اشاره به اهداف والاي اين سفر كه جز زيارت اعتاب مقدسه و تجديد پيمان با ائمه معصومين(ع) نيست، شرح وظایف وفعالیتهای شرکت شمسا را بیان  وموارد ونکاتی که زائرین می بایست درطول سفر رعایت نمایند رامتذکر شد وگفت:رعایت کامل اخلاق وآداب ورفتار اسلامی ونظم وانضباط در تمامی مراحل سفر توصیه می شود.

وی خاطر نشان کرد: زائرین عتبات عالیات می بایست وقت شناس باشند چون زمان محدود است وبا استفاده مناسب از وقت وحضور به موقع دربرنامه های سفر حقوق دیگر زائرین را رعایت نمایند. 

قرائت قرآن توسط یکی از قاريان بين المللي استان،پخش سرود جمهوري اسلامي ايران،پخش كليپي از فعاليتهاي ستاد بازسازي عتبات عاليات استان ومديحه سرايي از ديگر برنامه هاي اجرايي اين همايش بود.

 

 

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.