پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

دومین همایش زائرین عمره گزار تبریز با حضور سرپرست حجاج ایرانی برگزار شد.

دومین همایش زائرین عمره گزار تبریز با حضور سرپرست حجاج ایرانی برگزار شد.
دومین همایش زائرین عمره گزار تبریز با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر – نماینده محترم ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی در سالن ژیمنازیوم دانشگاه تبریز با حضور بیش از 4 هزار نفر برگزار شد.

 دومین همایش زائرین عمره گزار تبریز با حضور سرپرست حجاج ایرانی برگزار شد.

در این همایش حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی – نماینده محترم بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان گفت : خداوند را شاکریم که در چنین روزی در خدمت زواری هستیم که آماده می شوند تا به سفر معنوی اعزام شوند و این توفیق شامل حال گردیده است.

در ادامه همایش زائرین عمره گزار، حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر ضمن تشکر از برگزاری همایش به ایراد سخن پرداختند. بخشی از سخنان ایشان بدین شرح است:

سفری که شما عزیزان در پیش دارید سفر بسیار مهمی است و با هیچ سفری قابل مقایسه نیست چرا که این سفر برکات و دستاورهای دارد که در هیچ کجا به راحتی قابل دستیابی نیست.

یکی از این برکات اینست که در این سفر نورانی مشمول عنایت خدا می شوید و مغفرت خدا شامل شما می شود.در روایات داریم کسانی که به حج یا عمره عازم می شوند خداوند گناهان ایشان را می آمرزد و همانند روزی که از مادر متولد می شود پاکیزه خواهند شد یعنی گذشته را جبران می کند وراهی به سوی آینده پیدا می کنند و این دستاورد مهمی است.

دستاورد دوم این سفرعلاوه بر آمرزش گناهان، خداوند بهشت را به شما جایزه می دهد. در روایات آمده خداوند پاداش حج و عمره را بهشت قرار داده است. همچنان که شما بهترین را برای میهمان آماده می کنید، خداوند نیز بهترین نعمت یعنی بهشت را برای شما میهمانان ارزانی می کند.

دستاورد سوم، خداوند به حاجی خیر دنیا و آخرت عطا می کند. در روایات آمده است هرکس خیر دنیا و آخرت می خواهد به سوی خانه خدا برود. شما در این سفر نورانیت پیدا می کنید. حاجی وقتی به سرزمین وحی می آید، از نورانیت خانه خدا، وجودش نورانی می شود. این نورانیت تا زمانی که حاجی مرتکب گناهی نشده باقیست.در روایت آمده است حاجی وقتی به خانه خدا می آید وحاجتی را طلب می کند خداوند آن حاجت را به وی می دهد.

در این سفر با دو عظمت بزرگ روبرو می شوید. در مدینه منوره، شهری که شش معصوم در آن مدفونند. به زیارت ایشان می رویم و علاوه بر این در قبرستان بقیع، شخصیتهای برجسته ای دفن شده اند.

در مکه مکرمه، شما میهمان خداوند هستید. یک رکعت نماز در مسجدالحرام صد هزار رکعت ثواب دارد. یک رکعت نماز در مسجدالنبی، ده هزار رکعت ثواب دارد. در خصوص ختم قرآن در مکه مکرمه روایت شده است که از دار فانی نمی رود مگر آنکه پیغمبر خدا را ملاقات کند.

در روایات آمده است، کسی که می خواهد به خانه خدا برود می بایست ابتدا توبه کند، در آنجا با لباس ظاهری ما کاری ندارند، با جان ما کار دارند، نباید با روح آلوده عازم شویم. قبل از سفر حقوق دیگران را ادا کرده و کدورت ها را رفع نمائیم.اینها همه مقدمه ای برای انجام یه عبودیت بزرگ است.

در آنجا نیز از لحظه لحظه های حضورمان استفاده کنیم، در نمازهای جماعات که نماد وحدت اسلامی است شرکت نمائیم.

در لحظه محرم شدن، با درآوردن لباسها، لباسهای گناه را از تن به در میکنیم و با پوشیدن لباس احرام، لباس اطاعت خدا را بر تن می کنیم. این ده روز سفر را فقط به خدا اختصاص دهیم.

ائمه معصومین در دعاهای خود می فرمایند: خدایا من همه خوبیهایی که برای یک معبود دیده بودم، در تو می بینم، تو همانی هستی که من میخواهم، خدایا مرا آنگونه قرار بده که تو میخواهی. اگر همین یک دعا برآورده شود همه خوبی ها بر شما نازل می شود.

سعی کنید دست خالی برنگردید. حدود 12 سال مردم در صف نوبت عمره هستند، به ارشادات روحانیون کاروانها توجه داشته باشیم. وهابیون با سلطه ای که در آنجا دارند در صدد گرفتن فرصتها از شما هستند که سعی کنیم در دام آنها گرفتار نشویم، مخصوصا در این اوضاع بحرانی که جهان اسلام گرفتار تکفیریهاست.

در دیدار با وزیر حج عربستان، خودشان اظهار داشتند که ایران منظم ترین و بهترین زائر عمره گزار را دارد و این در سایه برنامه ریزیها وآموزش های سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری میسر گردیده است.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.