پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

سرپرست حجاج ایرانی سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه تبریز

سرپرست حجاج ایرانی سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه تبریز
حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر – نماینده محترم ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی، سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه تبریز بودند.

سرپرست حجاج ایرانی با حضور در جمع نمازگزاران و سخنرانی قبل از خطبه ها گفت: یکی از مسائل مهمی که قرآن کریم برای رشد و تعالی ملتهای اسلامی روی آن تاکید دارد مسئله وحدت است. رهبر معظم انقلاب در سخنرانی اخیر در مراسم 17 ربیع الاول بر این مسئله مهم تاکید فرمودند که امروز نیاز ما به وحدت بیش از همیشه است.

حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر افزود:اسلام یک دین جامع و دارای همه ویژگی های لازم برای یک زندگی برتر است. اسلام به اجتماعات اهمیت ویژه قائل بوده و تلاش می کند یک جامعه منسجم را تشکیل داده و تحت یک امت واحده، مردم را برای رسیدن به کمال بسیج کند.

وی در خصوص اهمیت وحدت در نماز جماعت عنوان کرد :نمازهای یومیه اگر در خانه خوانده شود ثواب محدودی دارد اما اگر به جماعت خوانده شود و تعداد نمازگزاران از ده نفر تجاوز کند ثواب و پاداشش را کسی جزخدا نمی داند. این اولین نکته در زمینه تجمع امت اسلامی است که مردم را تشویق می کند از حالت فردی به اجتماعی گرایش داشته باشند.علاوه بر این در هر هفته نماز جمعه برگزار می گردد که مردم در آن بصورت اجتماعی شرکت می کنند. در خطبه های نماز جمعه، مردم به تقوا دعوت شده و در جریان مسائل روز قرار می گیرند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اینکه حج یک اجتماع بین المللی برای مسلمانان و وسیله اقتدار برای جامعه اسلامی است خاطرنشان کرد:در اجتماع سالیانه حج که از همه کشورهای اسلامی، مسلمانان در یک زمان و مکان معینی گرد هم می آیند تا همدیگر را بشناسند و امکانات و مشکلات همدیگر را شناخته و رفع نمایند. رهبر معظم انقلاب فرموده اند: شعار وحدت برای ما یک شعار تاکتیکی نیست، یک شعار استراتژیکی است. یعنی از وحدت استفاده سیاسی نمی کنیم و واقعا به وحدت معتقدیم. مسلمانان را برادران خود می دانیم.

سرپرست حجاج قرآنی با اشاره به اهمیت وحدت در قرآن کریم گفت : در خود قرآن نیز به مسئله وحدت اشاره شده که همه مردم بیایند و به ریسمان الهی و پیغمبر و قرآن تمسک جویند و تفرقه نداشته باشند.اسلام، جریان وحدت را به ادیان توحیدی نیز سرایت داده و در قرآن کریم آمده: شما ای پیروان مسیحیت ویهودیت بیایید با ما پیروان اسلام روی مشترکات با هم متحد شویم. این وحدت بالاتر از وحدت اسلامی است.اسلام میگوید همه مسلمانان در همه جای دنیا با هم برادرند. اسلام مرزها را برداشته و آنرا روی عقاید مردم برده است. هیچ کجای دنیا چنین تفکر زیبایی را نمی بینید. اگرنگاهی به جهان اسلام بیندازیم می بینیم که بر اثر اختلاف و تفرقه چه بلائی بر سر جهان اسلام و مسلمانان آمده است. ما حدود یک میلیارد و ششصد میلیون جمعیت در دنیا هستیم و بیشترین امکانات خدادادی ونیروی انسانی قوی در کشورهای اسلامی است.دشمنان اسلام این اختلافات را بر سر مسائل واهی و سست ایجاد کرده اند که الان بیشتر جنگها در کشورهای اسلامی است که حاصل تفرقه بین کشورهای اسلامی است.

ایشان افزودند:جمهوری اسلامی ایران با رهبری فرزانه رهبر انقلاب، شعار وحدت، ایستادگی در مقابل ظلم و در همه زمینه ها را مطرح کرد تا بیایند ودر مسیر صحیح دین قرار بگیرند. اگر اینطور شود جبهه کفر از بین خواهد رفت.

سرپرست حجاج ایرانی در پایان اشاره کردند: برای اینکه بخواهیم اختلافات از بین رود، مسلمانان باید یاد بگیرند به مقدسات همدیگر احترام بگذارند. قرآن حتی اجازه نمیدهد به بتها و بت پرستها اهانت کنیم تا آنها نیز به مقدسات شما اهانت نکنند. اختلافات را به خدا و پیامبر و کتاب الهی ارجاع داده و از تعصبات و جناح بازی پرهیز نمائیم. با توجه به مصالح امت اسلامی، از رذائل اخلاقی و جهل و غرور بدور باشیم.
امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.