پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

دومین همایش عمره گزاران شهرستان اراک برگزار شد

دومین همایش عمره گزاران شهرستان اراک برگزار شد

دومین همایش عمره مفرده استان مرکزی روز جمعه بیست و ششم دیماه جاری در سالن ورزشی امام خمینی (ره) با حضور بیش از سه هزار و پانصد نفر از زائرین شهرستان اراک برگزار شد

این همایش که با حضور 27 کاروان از شهرستان اراک برگزار شد ،دل پاک مدیر حج و زیارت استان مرکزی در سخنانی آماری از تعداد کاروان های مرحله اول عمره جاری ارائه داد و در ادامه مباحثی در خصوص نحوه اعزام کاروان ها ، قوانین و مقررات کشور عربستان ، مدت زمان سفر و برنامه های فرهنگی کاروان ها ، پوشش بیمه ای و مواردی که تحت پوشش بیمه قرار ندارند ،  نحوه استفاده از تلفن همراه ، رعایت قوانین و مقررات کشور عربستان، مطرح نمود.

وی از زائرین خواست در جلسات آموزشی که شرکت ها و دفاتر زیارتی برگزار می نمایند شرکت فعال داشته و به آموزش های ارائه شده توسط عوامل و روحانیون کاروان ها  توجه کافی داشته باشند .

در ادامه سرهنگ حسنی دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی در سخنانی از مشکلات مختلفی که مواد مخدر در جامعه و اقتصاد کشور بوجود آورده اشاره نموده و توجه زائرین را به قوانین و مقرارات سختگیرانه داخلی و کشور عربستان جلب نمود. وی همچنین از زائرینی که دچار بیماری اعتیاد هستند درخواست نمود در فرصت باقیمانده نسبت به درمان آن اقدام نموده تا انشاء الله دچار مشکلات و عواقب ان نگردند.

سپس حضرت آیت اله دری نجف آبادی نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه شهر اراک در توصیه های از زائرین خواستند استفاده کامل از این سفر معنوی را ببرند و یادآور شد که زائرین در این سفر باید تابلوی صداقت ، وفاداری به اسلام و ارزش های انقلاب باشند وی با اشاره به هدف ایجاد جریان های  جریان های تکفیری به دست دشمنان اسلام و  مقابله  آنان با تشیع و اهل  بیت از زائرین خواستند که رفتاری از خود بروز دهند که بر اساس مصالح عمومی اسلام و تشیع باشد .

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آیات و رویات پیرامون حج درقرآن  توصیه نمودند که با تفکر در آیات قرآن با اخلاص و قلبی سلیم و پاک از آلودگی ها به این سفر مشرف شده و این فرصت محدود  ایجاد شده را قدر بدانند و شکر گذار باشند.  

در ادامه مناسک عمره مفرده به صورت نمادین توسط حجت الاسلام اخوندی مسئول دفتر بعثه مقام معظم رهبری در استان به اجرا در آمد و احکام مربوطه به سمع و نظر زائرین رسانده شد.

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.