پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

60 درصد قیمت حج سال آینده به هزینه‌های اسکان اختصاص دارد

60 درصد قیمت حج سال آینده به هزینه‌های اسکان اختصاص دارد

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه قیمت‌های حج ۹۴ نسبت به سال جاری حدود ۵ درصد کاهش داشته است، گفت: ۶۰ درصد قیمت حج سال آینده به هزینه‌های اسکان اختصاص دارد.

'سعید اوحدی' در گفت و گو با خبرگزاری فارس به جزئیات قیمت‌های حج تمتع سال آینده اشاره کرد و گفت: سال گذشته 6 گروه قیمتی برای زائران خانه خدا وجود داشت که امسال پایین ترین گروه قیمتی حج که 7 میلیون و 600 هزار تومان بود حذف شده است و به این ترتیب برای حج سال 94، 5 گروه قیمتی خواهیم داشت.

وی ادامه داد: پس از گروه قیمتی 7 میلیون و 600 هزار تومان در سال گذشته، دومین گروه پایین قیمتی 8 میلیون و 350 هزار تومان بود که برای سال آینده به 7 میلیون و 900 هزار تومان کاهش پیدا کرده است.

رئیس سازمان حج و زیارت اظهار داشت: بالاترین گروه قیمتی در سال گذشته 10 میلیون و 700 هزار تومان بود که برای حج سال 94 به 10 میلیون و 250 هزار تومان کاهش پیدا کرده است و به این ترتیب متوسط قیمت‌های حج سال آینده، 9 میلیون و 900 هزار تومان است که در مجموع قیمت‌ها در حدود 5 درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: حدود 60 درصد متوسط قیمت کل حج به هزینه‌های اسکان اختصاص دارد و حدود 32 درصد قیمت را نیز هزینه‌های تغذیه، تدارکات و هزینه‌های مربوط به ایام تشریق مانند اجاره خیام، حمل و نقل درون شهری و بین شهری و هزینه بلیت است.

اوحدی تصریح کرد: 8 درصد باقی مانده نیز هزینه هلال احمر، بیمه زائر و مجموعه هزینه پشتیبانی، اجرایی و فرهنگی را شامل می‌شود.


سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.