پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

وزیر حج عربستان خبر د

يك ميليون عمره گزار تا كنون وارد سرزمين وحي شده‌اند

يك ميليون عمره گزار تا كنون وارد سرزمين وحي شده‌اند

وزير حج عربستان از ورود يك ميليون عمره گزار به سرزمين وحي از ابتداي موسم عمره خبر داد و اعلام كرد:سامانه‌هاي الكترونيك وزارت حج به شيوه اطمينان بخشي طراحي شده است به طوري كه اين نظام به صورت اتوماتيك و موقت درباره هر طرفي كه ضوابط و قوانين را نقض كند، اعمال مي‌شود و تخلف و ابعاد كوتاهي برطرف شده و نقض كنندگان مجازات مي‌شوند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، بندر حجار در گفت‌وگو با روزنامه عكاظ اعلام كرد: فعاليت شركتهايي كه نظام الكترونيك حج و عمره را نقض كنند، متوقف مي‌شود.

وي افزود: سامانه‌هاي الكترونيك وزارت حج به شيوه اطمينان بخشي طراحي شده است به طوري كه اين نظام به صورت اتوماتيك و موقت درباره هر طرفي كه ضوابط و قوانين را نقض كند، اعمال مي‌شود و تخلف و ابعاد كوتاهي برطرف شده و نقض كنندگان مجازات مي‌شوند.

اين مقام مسؤول سعودي تاكيد كرد: شركتهايي كه به طور كامل ضوابط را اجرا كنند، فرصت مشاركت فعال در مسائل و مناسبتهاي مرتبط با بخش عمره را پيدا مي‌كنند.

وي گفت: كميته‌هاي نظارتي وزارت حج، ماموريتهاي نظارتي را به شيوه‌هاي متعدد اجرا مي‌كنند از جمله نظارت الكترونيك و نظارت ميداني كه تمام مناطق حضور عمره گزاران را پوشش مي‌دهند و به ثبت ملاحظات و شكايتهاي عمره گزاران و ثبت تخلفات طرفهاي متخلف و اعمال مجازاتهاي مقرر درباره آنها مي‌پردازند.

حجار خاطرنشان كرد: تعداد كساني كه از خارج عربستان از ابتداي موسم عمره در ماه صفر، مناسك عمره را به جا آورده اند، به حدود يك ميليون نفر مي‌رسد كه تاكنون ۶۰۰ هزار نفر از آنها، عربستان را ترك كرده و ۴۰۰ هزار نفر باقي مانده اند كه بين مكه مكرمه و مدينه منوره توزيع شده اند.

وي خاطر نشان كرد كه عمره گزاران در زمانهاي مشخص شده بر اساس بسته خدماتي كه به آنها ارائه شده، از عربستان خارج مي‌شوند تا فرصت براي ورود عمره گزاران ديگر فراهم شود.

وي تاكيد كرد: وزارت حج عربستان به طور جدي براي توسعه بخش عمره تلاش مي‌كند تا به يك صنعت يكپارچه و متكامل تبديل شود كه پيشرفته‌ترين شيوه‌هاي علمي و فناوري را به كار مي‌گيرد به طوري كه بخش حمل و نقل، تغذيه، اسكان و بازديد از آثار قديمي را شامل مي‌شود تا همه اين موارد در ايجاد فرصتهاي كاري و ارائه خدمات پيشرفته سهيم باشد. وي افزود اين توسعه همچنين شامل نمايندگان فعال در خارج از عربستان هم مي‌شود.

اين مقام مسؤول سعودي تصريح كرد: بسته خدماتي كه به عمره گزاران ارائه مي‌شود و رواديد الكترونيك اين ويژگي را داراست كه مشخص مي‌كند هر زائر چه زماني وارد يا خارج و با كدام وسيله جابجا شده و يا تغذيه آن چگونه تامين مي‌شود و در كدام هتل يا ساختمان اسكان داده مي‌شود.

عربستان تاكيد كرده است رعايت نشدن اين موارد و ثبت نشدن ورود يا خروج عمره گزاران بر اساس نظام رواديد الكترونيكي نوع تخلف قانوني قلمداد شده و شركتهاي متخلف هم مجازات خواهند شد.
 

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.