پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

اوحدی در جلسه توجیهی روحانیون کاروان های عمره در مدینه :

نقش روحانیون کاروان ها در اعتلای معنوی زائران نقشی مؤثر و غیرقابل انکار است

نقش روحانیون کاروان ها در اعتلای معنوی زائران نقشی مؤثر و غیرقابل انکار است

رئیس سازمان حج و زیارت در همایش توجیهی روحانیون کاروان های عمره در مدینه منوره با اشاره به اینکه ثبت نام در کاروان های حج سال آینده از روز گذشته آغاز شده، گفت: هم‌اکنون 7 ماه زمان برای آموزش حجاج وجود دارد که انتظار می‌رود روحانیون محترم فرصت موجود را مغتنم شمرده و زائران را جهت حضور در اجتماع عظیم حج آماده کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، مهندس اوحدی پیش از ظهر امروز (شنبه) در جلسه توجیهی روحانیون کاروان های عمره در مدینه منوره، پیامبر اسلام(ص) را رحمتی برای جهانیان دانست و افزود: اصل بر این است که مسلمانان در جامعه اسلامی با یکدیگر متحد و منسجم باشند و در این راستا، سعه صدر و اخلاق نیکو دو عامل مهم هستند که جامعه اسلامی را به این هدف بزرگ رهنمون می‌سازند.

وی ضمن اشاره به آیه شریفه «واعتصموا بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا»، فلسفه خلقت عالم را بر پایه رحمت و محبت برشمرد و افزود : میل به وحدت یک امر فطری و طبیعی در نهاد بشر است و انسان به طور فطری در جهت احیای ارزشهای اخلاقی گام برمی‌دارد.

رئیس سازمان حج و زیارت در سخنانش خانواده حج و زیارت را ازحیث وظیفه و رسالت متمایز از دیگر دستگاه های کشور دانست و عنوان کرد: انسجام و وحدت میان بعثه و سازمان حج رمز موفقیت این دو مجموعه در خدمت رسانی به زوار است و این وحدت در عالیترین مرتبه خود، مرهون حضور نماینده محترم رهبر معظم انقلاب اسلامی در این مجموعه است.

 مهندس اوحدی ادامه داد : حج و عمره به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، یک منبع تمام نشدنی است که ابعاد آن هنوز به طور کامل کشف نشده است و حال که به برکت نظام اسلامی، این ظرفیت ایجاد شده تا کاروانها از حضور روحانیونی فرهیخته بهره‌مند شوند، لازم است از این ظرفیت به نحو احسن استفاده گردد.

رئیس سازمان حج و زیارت حضور روحانیون در کاروانها را حیاتی و حائز اهمیت خواند و تصریح کرد: نقش روحانیون کاروان ها در اعتلای معنوی زائران نقشی مؤثر و غیرقابل انکار است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه سخنانش با بیان اینکه هفدهم ربیع‌الاول در تقویم سازمان حج و زیارت به عنوان زمان فراخوان واجدین شرایط حج هرسال تعیین شده است، گفت: ثبت نام در کاروان های حج سال آینده از روز گذشته آغاز شده و هم‌اکنون 7 ماه زمان برای آموزش حجاج وجود دارد که انتظار می‌رود روحانیون محترم فرصت موجود را مغتنم شمرده و زائران را جهت حضور در اجتماع عظیم حج آماده کنند.

سعید اوحدی در بخش دیگری از سخنان خود به حماسه پرشکوه حضور میلیونی زائران اباعبدالله الحسین(ع) در ایام اربعین درکربلای معلی اشاره کرد و گفت: بر اساس اذعان رسانه‌های خارجی مطرح در دنیا، حماسه یادشده یکی از بزرگترین و بی‌نظیرترین اجتماعات  عظیم مردمی در سالهای اخیر بوده است.

مهندس اوحدی در بخش پایانی سخنان خود به دیدار اخیرش با وزیر حج عربستان اشاره کرد و گفت:‌ این ملاقات در فضایی مثبت و سرشار از صمیمیت برگزار شد و امیدواریم نتایج حاصله از این سفر و دیدار، به بهبود روند برگزاری عملیات حج در سال آتی و افزایش خدمات‌رسانی به زائران بیت الله الحرام و حرم شریف نبوی(ص) بیانجامد.

در پایان رئیس سازمان حج و زیارت به سوالات مطرح شده از سوی روحانیون کاروان ها پاسخ داد.

 


سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.