پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

مدیرحج وزیارت البرز سخنران قبل از خطبه های نمازجمعه شهرستان کرج

مدیرحج وزیارت البرز سخنران قبل از خطبه های نمازجمعه شهرستان کرج
سید مرتضی حسینی ، در سخنرانی قبل از خطبه های نماز عبادي-سياسي جمعه شهرستان کرج در روزسوم بهمن ماه در جمع نمازگزاران و کارگزاران زیارتی همزمان با ثبت نام از زائرين حج تمتع، عملکرد مدیریت حج وزیارت استان البرز را تشریح نمود.

به گزارش روابط عمومی حج وزیارت استان البرز وی در ابتدای سخنانش ضمن تشریح عملکرد مدیریت،تاریخچه ای از شکل گیری سازمان حج وزیارت و وظایف سازمان را عنوان داشت و گفت:  اجراي كليه دستورها و ارشادات مقام معظم رهبري،تهيه و تدوين برنامه هاي راهبردي، سياست ها، خط مشي ها و روش هاي اجرايي حج و زيارت براي ارائه به شوراي عالي حج و اداره امور حج، عمره و زيارت اعتاب مقدس و اماكن متبرك خارج از كشور با استفاده از نيروي انساني متدين و كارآزموده با بهره گيري از آخرين فناوري اطلاعات و نظارت بر حسن اجراي برنامه هاي زيارتي در كشورهاي عربستان سعودي، عراق و سوريه ازجمله وظایفی است که برعهده سازمان حج وزیارت است.

مدير حج و زيارت استان البرز درسخنراني پيش از خطبه هاي نماز عبادي سياسي جمعه كرج اظهار داشت: :"دین اسلام، دین وحدت است، دین مودت است و در سايه رهنمودهاي دين است كه ما بتوانیم به وحدت اسلامی برسیم و ما بايد نماد معرفي انقلاب اسلامي در سطح جهان باشيم.

حسینی حدیثی از حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) نقل کرد که مؤمن واقعی را از دو صفت درونی اش باید شناخت،صداقت و امانت که این دو از آثار برجسته شما باید باشد و در وظیفه ظریفی که بر دوش دارید همت گمارید و از خداوند توفیق خدمت بخواهید که او این سعادت را بر شما ارزانی داشته اشت.

ایشان بیان داشت: حج تمتع سالجاری دارای چند ویژگی است : اول، ویژگی تغییرمثبتی است که در سطح کلان مدیریتی سازمان حج انجام شده  است .دومین ویژگی : سن بالای زائرین حج سالجاری است، بالغ بر40درصد زائرین 60سال به بالا سن دارند امیدواریم باتوجه به تدابیری که اندیشیده شده مشکلی در این زمینه نداشته باشیم، سوم : استفاده حمل ونقل مشاعر زائرین کشور ایران از طریق حمل ونقل ترددی است. چهارم: استفاده از هتل های مکه ومدینه است و امیدواریم با استفاده از نظام هتلی خدمات بهتری به زائرین ارائه دهیم .پنجم: استفاده از مدیران ارزشمند و باتجربه اي است كه وظیفه خدمت به زائرین را دارند.

مدیر حج وزیارت استان البرز افزود: درسالجاری بالغ بر 1165 نفر از استان البرز در قالب 9كاروان جهت انجام فریضه حج تمتع عازم سرزمین وحی خواهند شد. 

در حوزه عتبات عالیات  نیز باتوجه به پیگیریهای صورت گرفته و نیاز استان درحال حاضر مشتاقان زيارت ابا عبدلله الحسين(ع)بصورت روزانه از دو طريق زميني و هوايي از استان به عتبات عالیات اعزام می شوند . در حالی که قبل از این اعزامهای عتبات استان بسیار محدود بود وپاسخگوی نیاز استان نبود.

وي افزود کنگره با عظمتی همچون حج که زائر با یک ذکر و یک لباس حضور می یابد برای اسلام عظمتی دارد، و یکی از دلایل حقانیت دین اسلام همین حج است .

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.