پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

نماينده بعثه‌ مقام معظم رهبري در مكه مكرمه :

مطالبات رهبر انقلاب درخصوص تحول برنامه‌هاي فرهنگي دراولويت قرار گيرد

مطالبات رهبر انقلاب درخصوص تحول برنامه‌هاي فرهنگي دراولويت قرار گيرد

نماينده بعثه‌ مقام معظم رهبري در مكه مكرمه، در ديدار رييس سازمان حج وزيارت كشورمان به اهميت برنامه‌هاي فرهنگي اشاره كرد و با اشاره به مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامي در اين خصوص، تحول برنامه‌هاي فرهنگي را از اولويت‌هاي عمره مفرده برشمرد و خواستار توجه هر چه بيشتر مسؤولان در اين باره شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، مهندس سعید اوحدی رييس سازمان حج وزيارت كشورمان كه روز چهارشنبه در رأس هيأتي براي ديدار با وزير حج عربستان به اين كشور سفر كرده با وزير و مقامات مسوول عربستاني در زمينه حج و زيارت و مسائل مربوط به زايران ايراني ديدار رسمي به عمل آورد و روز جمعه با حضور در مكه مكرمه با نماينده بعثه مقام معظم رهبري ديدار كرد.

مهندس اوحدي رييس سازمان حج و زيارت كشورمان در ديدار با حجت الاسلام والمسلمين مجتبي عبدخدايي نماينده بعثه مقام معظم رهبري در مكه مكرمه ابتدا گزارشي از مشروح مذاكرات خود با وزير حج عربستان ارائه كرد.

وي هدف اين سفر را  بررسي مسائل حائز اهميت مربوط به امور حج وعمره و امضاي تفاهم نامه حج۹۴ عنوان كرد.

در اين ديدار همچنين حجت‌الاسلام عبدخدايي با قدرداني از تلاش‌هاي رييس سازمان حج و زيارت و مجموعه عوامل اجرايي و ستادي در برگزاري عمليات عمره تاكيد كرد: بحمدالله با همكاري و مساعدت تمامي عوامل اجرايي و ستادي، مديران راهنما و روحانيون محترم كاروان‌ها تا كنون عمليات عمره رواني را پشت سر گذاشتيم و مجموعه شواهد و قرائن نشان مي‌دهد كه وضعيت حاكم بر عمره سال جاري در مقايسه با زمان مشابه در سال گذشته بهتر و مناسبت‌تر بوده است.

وي با تاكيد بر اولويت قرار گرفتن برنامه‌هاي فرهنگي در عمليات عمره، ارتقاي اين برنامه‌ها را از منويات مقام معظم رهبري دانسته و گفت: انتظار اين است كه در تصميم‌گيري‌ها و برنامه‌ريزي‌هاي عمره بيش از پيش اولويت به برنامه‌هاي فرهنگي داده شود و مديران و عوامل براي تحقق اهداف و برنامه‌هاي فرهنگي كاملا توجيه شوند.

نماينده بعثه مقام معظم رهبري با تاكيد بر اينكه لازم است در انعقاد قراردادهاي اسكان، فضا و ابزارهاي لازم براي فعاليت روحانيون و برنامه‌هاي آنان در اولويت قرار گيرد، بر انتخاب مديران و عوامل با ديدگاه فرهنگي تاكيد كرد.

حجت الاسلام عبدخدايي تحول در برنامه‌هاي عمره و اجرائي نمودن رهنمودهاي مقام معظم رهبري را منوط به ارتقاي تمامي برنامه و فراهم نمودن شرائط لازم براي تحول دانست.

مهندس اوحدي نيز اين دغدغه و انتظار نماينده بعثه در مكه را درست و بجا دانسته و تاكيد كرد: اساس فلسفه وجودي فعاليت‌هاي ما پيشبرد و ارتقای فرهنگي در عمليات عمره است.

وي با اشاره به اهميت جايگاه نماز تاكيد كرد: برنامه پروازها و انتقال زميني زايران لازم است به گونه اي تدوين شود كه انجام فریضه نماز  در اولويت قرار گيرد.

وي همچنين بر لزوم فعال شدن دفتر حقوقي براي پيگيري حقوق زايران تاكيد كرد.

دكتر باقري معاون بين‌الملل بعثه مقام معظم رهبري، مهندس خدرنژاد معاون سازمان حج و زيارت، آقای اسماعيلي مدیر دفتر نظارت و بازرسي نمايندگي ولي فقيه در امور حج وزيارت، مهندس پرورش مديرعامل هواپيمايي جمهوری اسلامی ایران و دكتر مرعشي رييس مركز پزشكي حج و زیارت ، رييس سازمان حج را در این سفر همراهي مي‌كنند.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.