پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

اعزام بیش از 160 هزار عمره گزار ایرانی به سرزمین وحی

اعزام بیش از 160 هزار عمره گزار ایرانی به سرزمین وحی

از ابتدای عملیات عمره بیش از 160 هزار زائر ایرانی به سرزمین وحی اعزام شده و 127 هزار عمره گزار ایرانی پس از انجام مناسک عمره به میهن اسلامی بازگشته اند.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت بر اساس اعلام ستاد عملیات عمره 94-93 در عربستان، از ابتدای عملیات اعزام زائران ایرانی به عمره تا ساعت 24 روز شنبه 4 بهمن ماه 1393، 160 هزار و 182 زائر ایرانی به سرزمین وحی اعزام شده و 127 هزار و 38 نفر از زائران ایرانی پس از اقامت ده روزه در عربستان و انجام مناسک عمره به میهن اسلامی بازگشته اند.

بر اساس این گزارش روزانه بیش از 3400 زائر ایرانی وارد عربستان می شوند و بیش از 19 هزار زائر ایرانی در مدینه منوره و بالغ بر 17 هزار عمره گزار ایرانی در مکه مکرمه حضور دارند.

بر اساس اعلام ستاد عملیات عمره روز شنبه چهارم بهمن ماه،  1986 نفر در درمانگاه های مرکز پزشکی حج و زیارت در مکه و 1204 نفر در درمانگاه های مدینه منوره ویزیت شده اند.

این گزارش می افزاید: از ابتدای عملیات عمره تاکنون 3 زائر ایرانی در مکه مکرمه و 7 زائر ایرانی در مدینه منوره فوت کرده اند که از مجموع 10 نفر فوتی 5 زائر زن و 5 زائر مرد بوده اند.

در حال هیچ زائر ایرانی در زندان های عربستان نیست.

زائران ایرانی عمره در 25 هتل در مکه مکرمه و 33 هتل در مدینه منوره اسکان داده می شوند.

خدمات حمل و نقل درون شهری زائران در مکه در 11 خط اتوبوسرانی و با  79 دستگاه اتوبوس و در دو ایستگاه ارائه می گردد.

87 دستگاه اتوبوس برای زیارت دوره زائران در مکه و 94 دستگاه اتوبوس برای زیارت دوره زائران ایرانی در مدینه منوره بکار گرفته می شود.

خدمات حمل و نقل بین شهری در مسیرهای جده-مدینه، مدینه-مکه و مکه-جده توسط 202 دستگاه اتوبوس به زائران ارائه می گردد.

روزانه 24 هزار غذا در آشپزخانه ابوجدائل مکه مکرمه و بیش از 7 هزار غذا در آشپزخانه ابوشعاله مکه و همچنین 22 هزار غذا در آشپزخانه الدخیل در مدینه و 13 هزار غذا در آشپزخانه الاقلیمیه(زین) مدینه منوره برای عمره گزاران ایرانی طبخ و توزیع می گردد.

مرحله اول اعزام های عمره از 13 آذرماه سال جاری آغاز شده و تا 20 اسفندماه ادامه خواهد داشت و مرحله دوم اعزام های عمره که نام نویسی در کاروان های آن از 16 بهمن ماه آغاز خواهد شد، از 21 اسفندماه آغاز شده و تا 27 خرداد ماه سال آتی ادامه خواهد داشت.

امسال برای دومین سال متوالی اعزام عمره گزاران ایرانی از نیمه اول ماه صفر آغاز شد و بر اساس اعلام سازمان حج وزیارت، بیش از 700 هزار زائر ایرانی در عملیات عمره 94-93 به سرزمین وحی اعزام می شوند.

 


سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.