پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت خبر داد:

افزایش اعزام پزشکان زن در حج سال آینده

افزایش اعزام پزشکان زن در حج سال آینده

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت با بیان اینکه اجرای طرح انطباق در حج گذشته، استقبال و رضایتمندی زائران را در پی داشت، از افزایش تعداد پزشکان زن اعزامی در حج سال آینده خبر داد.

'سیدعلی مرعشی' رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت که در مکه حضور دارد، در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت در توضیح مسائل پزشکی و درمانی مطرح شده در دیدار هیئت ایرانی با وزیر حج عربستان گفت: در جلسه دیدار با وزیر حج طرف مذاکره کننده بر دو موضوع دریافت مجوز از دفاع مدنی این کشور برای ساختمان هایی که در آنها مراکز درمانی راه اندازی می شود و همچنین دریافت مجوز راه اندازی درمانگاه ها از وزارت بهداشت عربستان تأکید داشت.

وی در این باره افزود: البته سال های قبل نیز این کار انجام می شد و خواسته سعودی ها این بود که این کار زودتر انجام گیرد که امسال بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، در موسم عمره  مجوزهای لازم برای راه اندازی مراکز درمانی حج دریافت خواهد شد تا از همان ابتدای ورود زائران به عربستان این مراکز درمانی آمادگی ارائه خدمات پزشکی به زائران را داشته باشند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت در خصوص خدمات پزشکی در حج سال آتی اظهار داشت: میزان خدمات پزشکی که در حج سال آینده به زائران ارائه خواهد شد، حداقل به اندازه حج گذشته خواهد بود. در حج گذشته در مدینه با توجه به مدت زمان محدود یک هفته ای اقامت زائران در آن شهر، حوزه خدمات و تعداد تیم درمانی محدودتر از مکه بود، البته خدمات رسانی در همه تخصص ها را داشتیم،  مثلاً خدمات دندانپزشکی در مدینه را حذف کرده بودیم و زائران در این خصوص از مراکز درمانی سعودی خدمات می گرفتند که این کار کاهش هزینه ها را در پی داشت علی رغم اینکه خدمات مطلوبی هم به زائران ارائه شد.

وی ادامه داد: در حج سال آینده هم تعداد نفرات تیم پزشکی در مدینه محدودتر از مکه خواهد بود لکن در مکه با همان قوت و قدرت حج گذشته عمل خواهیم کرد. همچنین در کادر پزشکی حج سال آتی از حضور متخصصان داخلی به عنوان پزشکان مجموعه بیشتر استفاده خواهد شد و با توجه به تجربه حج گذشته و استقبال و رضایتمندی زائران از طرح انطباق ، در حج سال آینده تعداد پزشکان زن را افزایش خواهیم داد.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت اضافه کرد: در حج گذشته طرح اعزام پزشکان زن برای اولین بار اجرا شد که برای انتخاب پزشکان زن با تجربه با محدودیت هایی مواجه بودیم و عموماً پزشکان زن اعزامی سال اولی بودند اما در حج آتی پزشکان زن، با تجربه حج گذشته را داریم و البته پزشکان زن سال اولی را نیز در تیم پزشکی حج 94 جای خواهیم داد.

دکتر مرعشی در خصوص تعداد پزشکان اعزامی به حج سال 94 گفت: در صورتی که سیاست های سازمان حج و زیارت برای اعزام پزشکان تغییری نکند، تعداد پزشکان اعزامی به همان تعداد حج گذشته خواهد بود.

وی در خصوص شیوه انتخاب اعضای تیم پزشکی توضیح داد: هرساله 70 درصد تیم پزشکی از پزشکان دارای تجربه فعالیت در حج انتخاب می شوند و 30 درصد را از میان نیروهای سال اولی انتخاب می کنیم تا هم در ارائه خدمات کاستی و نقصی بوجود نیاید و هم نیروسازی و کادرسازی در تیم پزشکی حج انجام شود.


سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.