پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

قطعات ضريح جديد امام حسين(ع) نانوكاری می‌شود

قطعات ضريح جديد امام حسين(ع) نانوكاری می‌شود

سرپرست گروه مهندسی پروژه ساخت ضريح امام حسين(ع) از نانوكاری قطعات ضريح مطهر به‌منظور افزايش زمان ماندگاری خبر داد.

عبدالحميد توكلی‌بينا، سرپرست گروه مهندسی پروژه ساخت ضريح امام حسين(ع) كه به‌منظور اقدامات مهندسی ضريح جديد به همراه گروه مهندسی هم اينك در كربلای معلی به سر می‌برد در گفت‌وگويی اظهار كرد: نانوكاری قطعات ضريح جديد امام حسين(ع) يكی از تصميم‌های هيئت امنای ساخت ضريح بوده كه هم‌اكنون در حال اجراست.

وی با بيان اينكه پوشش نانو قطعات ضريح را در برابر آب، هوا و مواد شيميايی و ... مقاوم می‌سازد، اظهار كرد: برای اين كار با متخصصان دانشگاه صنعتی شريف مذاكراتی داشتيم كه پس از بررسی‌های لازم اين كار به آن‌ها واگذار شد.

سرپرست گروه مهندسی پروژه ساخت ضريح امام حسين(ع) گفت: البته قبل از اينكه قطعات ضريح نانوكاری شود آزمون‌های دقيقی بر روی موادی كه در ضريح جديد به كار رفته شده است انجام شد كه نتيجه اين آزمون‌ها برای نانوكاری مثبت بود.

وی يادآوری كرد: در حال حاضر كار نانوكاری بدنه چوبی ضريح به پايان رسيده است و اين بخش از ضريح با خشک شدن بتون پايه‌ها بر روی مضجع شريف اباعبدالله‌الحسين(ع) نصب می‌شود.

توكلی‌بينا با بيان اينكه نانوكاری قطعات ضريح در كارگاهی كه در جوار مضجع شريف و نورانی اباعبدالله(ع) برپاشده است ادامه دارد، يادآور شد: اميدواريم اين ضريح مطهر كه با عشق و ارادت ميليون‌ها عاشق خاندان عصمت و طهارت(ع) و با هنر ناب ايرانی ساخته شده است سال‌های سال بر روی مضجع شريف سيدالشهدا(ع) مورد زيارت عاشقان و دلدادگان آن حضرت قرار گيرد.

 
کاربر خبرنگار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

احمدجواد هژبری
احمدجواد هژبری ﺳﻪشنبه, 17 بهمن,1391 17:28
به همه عاشقان آقااباعبداله الحسین ع دست مریزاد می گوییم