پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

پیگیری روند درمان آیت الله خوشوقت توسط سرپرست دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عربستان

پیگیری روند درمان آیت الله خوشوقت توسط سرپرست دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عربستان

'غلامرضا رضایی' سرپرست دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت درعربستان سعودی در خصوص روند درمان آیت‌آلله خوشوقت به «حج نیوز» گفت: آیت الله خوشوقت که برای ادای عمره مفرده هفته گذشته به مدینه منوره مشرف شده‌بودند، پس اززیارت قبر پیامبر (ص) و ائمه بقیع(ع) جهت انجام مناسک عمره و زیارت بیت الله الحرام راهی مکه مکرمه شدند.

رضایی ادامه داد: ایشان در ابتدای سفرشان به مکه مکرمه به علت بالا بودن قندخون و نارسائی تنفسی، کلیوی و قلبی در بیمارستان ملک فیصل مکه بستری و در اتاق ICU تحت مراقبت‌های ویژه پزشکی قرار دارند.

وی افزود: اینجانب در کنار پزشکان معالج بیمارستان مذکور و مدیر مرکز پزشکی آقایان دکتر شمشادی و دکتر ممتاز از همان روز اول چندین نوبت در بیمارستان حضور یافته و از روند درمان کسب اطلاع نموده‌ام.

رضایی اعلام کرد: هم اینک حال ایشان خوب است. البته روز گذشته قبل از ظهر با افت فشارخون روبرو بودیم که بحمدالله از ساعت 14 به بعد این مشکل مرتفع گردید و اکسیژن خون ایشان خیلی خوب است.

وی همچنین گفت: نارسایی تنفسی و کلیوی ایشان با حضور پیوسته پزشکان و انجام چندین نوبت آزمایش، دادن دارو و انجام دیالیز در حال مداوا است. همچنین تنفس و فشارخون ایشان با کمک دستگاه و دارو کنترل میشود. البته جداسازی دستگاه از ایشان منوط به حصول اطمینان از اثربخشی دارو و توانایی ایشان خواهد بود.

رضایی افزود: آیت الله خوشوقت بی هوش نیستند اما به علت نصب دستگاه و لوله گذاری در مجرای تنفسی بر اساس نظر متخصصان، داروی بی حسی و آرام‌بخش می‌گیرند تا بتوانند وجود لوله در مجرای تنفسی را تحمل نمایند.

وی اعلام کرد: خدمات دهی در بیمارستان بر اساس نظر کارشناسان و مشاهدات ما بسیار خوب است وبا نظر متخصصان امر با دستگاه مدرن CVVH که نوع پیشرفته دستگاه دیالیز است، کار دیالیز انجام می‌شود.

رضایی همچنین گفت: در نظر داریم در امر درمان آیت الله خوشوقت و مشاوره پزشکی از متخصصان بنام عربستان استفاده نماییم و امروز از یکی از متخصصین و استادان نفرولوژی دانشگاه عبدالعزیز جده برای معاینه و نظارت بر روند درمان حاج آقا و ارائه نظرات کارشناسی در بیمارستان ملک فیصل حضور خواهند یافت.

رضایی در خاتمه اشاره کرد: مسئول و پزشکان مرکز پزشکی حج در بیمارستان بسیار فعال عمل می‌کنند و اینجانب بطور دائم بر روند درمان این بزرگوار با حضور چند نوبته در بیمارستان نظارت دارم.

 دکتر سعد پزشک سعودی معالج آیت‌الله خوشوقت نیز می‌گوید "خطر بزرگ" از سر آیت‌الله خوشوقت گذشته و حال ایشان رو به بهبودی است.


پزشک معالج آیت‌الله خوشوقت ادامه داد: کُلیه ایشان که گفته می‌شد به طور کلی از بین رفته است را می‌توان ترمیم کرد و مشکل حاد ریوی ایشان نیز قابل بهبود است.

کاربر خبرنگار امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

مهدی
مهدی ﺳﻪشنبه, 17 بهمن,1391 17:19
با سلام و احترام
جناب آقای رضایی و تمامی همکاران محترمتان خدای متعال اجر جزیل و کثیر به شما عنایت فرماید. از این همه پیگیری و مراقبت در امر درمان این عالم ربانی و ذخیره الهی، بنده به نوبه خودم از شما و تمامی عزیزانی که در این امر دخیل هستند تقدیر و تشکر می نمایم. بی شک اجر اخروی شما محفوظ و آثار دنیوی آنرا خواهید دید.
یکی از دوستداران حضرت آیت‌الله خوشوقت (حفظه‌الله)