پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

بيش از ۱۸۷ هزار ايراني به عمره مفرده اعزام شده‌اند

بيش از ۱۸۷ هزار ايراني به عمره مفرده اعزام شده‌اند

از ابتداي عمليات عمره ۱۸۷ هزار و ۳۴۵ زاير ايراني به سرزمين وحي اعزام شده و بيش از ۱۵۰هزار عمره گزار ايراني پس از انجام مناسك عمره به ميهن اسلامي بازگشته اند.

به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت به مکه مکرمه، از ابتداي عمليات اعزام زايران ايراني به عمره ۱۸۷ هزار و ۳۴۵ زاير به سرزمين وحي اعزام شده و ۱۵۰ نفر از زايران ايراني پس از اقامت ده روزه در عربستان و انجام مناسك عمره به ميهن اسلامي بازگشته اند.

بر اساس این گزارش، روزانه بیش از 3 هزار زائر ایرانی وارد عربستان می شوند و بیش از 19 هزار زائر ایرانی در مدینه منوره و بالغ بر 17 هزار عمره گزار ایرانی در مکه مکرمه حضور دارند.

** فوت 16 زائر ایرانی از ابتدای عملیات عمره تا کنون

این گزارش حاکی است: متأسفانه از ابتدای عملیات عمره تاکنون 9 زائر ایرانی در مکه مکرمه و 7 زائر ایرانی در مدینه منوره فوت کرده اند که از مجموع 16 نفر زائر فوتی 8 زائر زن و 8 زائر مرد بوده اند.

**در حال هیچ زائر ایرانی در زندان های عربستان نیست

خوشبختانه هیچ یک از زائر ایرانی در زندان های عربستان نیست.

زائران ایرانی عمره در 26 هتل در مکه مکرمه و 33 هتل در مدینه منوره اسکان داده می شوند.

خدمات حمل و نقل درون شهری زائران در مکه بصورت شبانه روزی در 11 خط اتوبوسرانی و با  79 دستگاه اتوبوس به مقصد دو ایستگاه در نزدیکی مسجدالحرام ارائه می گردد.

82 دستگاه اتوبوس برای زیارت دوره زائران در مکه و 94 دستگاه اتوبوس برای زیارت دوره زائران ایرانی در مدینه منوره بکار گرفته می شود.

خدمات حمل و نقل بین شهری در مسیرهای جده-مدینه، مدینه-مکه و مکه-جده توسط 224 دستگاه اتوبوس به زائران ارائه می گردد.

** پخت روزانه 66 هزار پرس غذا برای عمره گزاران ایرانی در آشپزخانه های متمرکز

روزانه 23 هزار غذا در آشپزخانه ابوجدائل مکه مکرمه و بیش از 7 هزار غذا در آشپزخانه ابوشعاله مکه و همچنین بیش از 22 هزار غذا در آشپزخانه الدخیل در مدینه و حدود 13 هزار غذا در آشپزخانه الاقلیمیه(زین) مدینه منوره برای عمره گزاران ایرانی طبخ و توزیع می گردد.

مرحله اول اعزام های عمره از 13 آذرماه سال جاری آغاز شده و تا 20 اسفندماه ادامه خواهد داشت و مرحله دوم اعزام های عمره که نام نویسی در کاروان های آن از 16 بهمن ماه آغاز خواهد شد، از 21 اسفندماه آغاز شده و تا 26 خرداد ماه سال آتی ادامه خواهد داشت.

امسال برای دومین سال متوالی اعزام عمره گزاران ایرانی از نیمه اول ماه صفر آغاز شد و بر اساس اعلام سازمان حج وزیارت، بیش از 700 هزار زائر ایرانی در عملیات عمره 94-93 به سرزمین وحی اعزام می شوند.


سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.