پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

حج و زیارت مازندران در هفته ای که گذشت

حج و زیارت مازندران در هفته ای که گذشت

ازابتدای شروع عملیات عمره 94-93در مازندران تا کنون 12000 معتمر به این سفر معنوی مشرف شدند.

مدیر حج وزیارت مازندران اعلام کرد ازابتدای شروع عملیات عمره تاکنون 12000 زائر عمره گزار مازندرانی در قالب 92 کاروان به این سفر معنوی مشرف شدند. ساداتی با اعلام این خبر افزود مازندران با داشتن  8% ثبت نام زائرین عمره رتبه چهارم را درکشوردارا بوده ودر سال 93-92 ، 64000 نفر به این سفر معنوی مشرف شدند. این مقام مسئول با اشاره به اهمیت آموزش زائرین در قبل سفرافزود :تمامی کاروانها 3 جلسه آموزشی کاروانی را برگزار وبرای تکمیل فرایند آموزش اجرائی واعمال ومناسک چند همایش بزرگ به استعداد 22000 نفر نیزدرشهرستانهای استان برگزار می کنند . ساداتی افزود برابرگزارشهای دریافتی از مدیران راهنمای اعزامی ، خدمات ارائه شده رضایت زائران عزیز را درپی داشته است. ساداتی ازجمله موفقیتهای این مدیریت در عمره سال جاری را جامه عمل پوشاندن به اقتصاد مقاومتی درسال فرهنگ واقتصاد دانست واعلام کرد با کمک مدیران وزائران عزیز کاهش 50 درصدی را درحمل چمدانهای همراه زائر داشته ایم. وی گفت در این طرح حدود سی هزار دلار به اقتصاد کشور کمک وباعث مثبت شدن تراز بازرگانی شده است. ساداتی با اشاره به اینکه حاجی باید ناجی باشد از زائرین درخواست کرد ضمن پرهیز از بازارگردی برای استفاده بهینه از این سفر معنوی ازمنابع مختلف درخصوص حج وزیارت ،قرآن کریم خصوصا" آیات 22 الی 37 سوره مبارکه اسری تحت عنوان 12 فرمان خدا در شب معراج بعنوان یک الگو استفاده کنند،.ساداتی همچنین از زائرین خواست ضمن احترام به قوانین ومقررات کشور مقصد(عربستان)، ضمن مطالعه امنیت سفر،از به همراه داشتن هرگونه مواد مخدروداروهای روان گردان و مخدر مانند قرص متادون خودداری نمایند.

نشست مشترک مدیر حج وزیارت و مسئول شورای هماهنگی ستاد عمره دانشگاهیان استان

نشست مشترک مدیر حج وزیارت استان و مسئول شورای هماهنگی ستاد عمره دانشگاهیان استان مازندران در دفتر مدیریت حج وزیارت مازندران برگزار شد .در این دیدار که همه ساله در آستانه اعزام  دانشجویان عمره گزار  برگزار می شود حجت الاسلام والمسلمین مستقیمان ضمن تقدیر و تشکر از همکاری صمیمانه بعثه مقام معظم رهبری و مدیریت حج وزیارت در خصوص هماهنگی جهت اعزام مدیران و معاونین و روحانیون جهت اعزام در عمره و عتبات عالیات تشکر نمودند. در ادامه سید حبیب اله ساداتی نیز از استقبال زاید الوصوف دانشجویان جهت اعزام به عمره ابراز خرسندی نموده واظهار امیدواری نمود در سالهای آینده ظرفیت عمره دانشجوئی افزایش یابد

جلسه توجیهی قبل از اعزام مدیران وعوامل ثابت هتل مرحله سوم مازندران

به گزارش روابط عمومی حج وزیارت استان مازندران در جهت ارائه خدمات هر چه بهتر به زائران جلسه توجیهی قبل از اعزام مدیران ثابت مرحله سوم و عوامل هتل آنان ، در سالن آمفی تئاتر حج وزیارت استان برگزار گردید .در ابتدای این همایش سید حبیب اله ساداتی با گرامیداشت حماسه ششم بهمن سال 60 مردم فداکار و متدین آمل به بزرگداشت این حماسه اسلامی پرداخت. در ادامه در خصوص موارد کاربردی جهت خدمات هر چه بهتر به زائران به مدت 120 دقیقه درخصوص مسائل ذیل به بحث و تبادل نظر پرداخته شد .

1-مطالعه منابع ،شرح وظایف ودستورالعملها برای آمادگی سفر.

2- آراستگی ظاهر.

3- عمل نمودن به استاندارهای رابج در هتلها مانند کارت (لطفا" نظافت کنید)و(مزاحم نشوید)

4- پذیرائی وتکریم درحین ورود وخروج زائران.

5- امنیت سفر.

6- آمادگی انبارداران جهت ارائه خدمات بهینه در این بخش.

7- یادگیری وظایف عمومی جهت خدمتگزاری درمواقع بحرانی.

8- اجرای بهینه برنامه های فرهنگی ارائه شده از سوی بعثه مقام معظم رهبری.

9-اجرای بهینه زیارت دوره.

10- مواظبت ازساکهای زائران در هنگام ورود وخروج.

11- دقت درتوزیع بهینه غذا و دورچین.

 12- قراردادن میزخدمت درکریدورهای هتل جهت قراردادن ملحفه،صابون ،شامپوو...

13- تهیه لباسشوئی درحد رفع بعضی از درخواستهای اضطراری.

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.