پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

۹۰ درصد ظرفيت کاروان های حج تكميل شد/فردا آخرين مهلت ثبت‌نام

۹۰ درصد ظرفيت کاروان های حج تكميل شد/فردا آخرين مهلت ثبت‌نام
مديركل برنامه ريزي پذيرش و اعزام سازمان حج و زيارت از استقبال بسيار خوب متقاضيان حج تمتع در سال جاري خبر داد و اظهار داشت: تاكنون ۹۰ درصد ظرفيت كاروان‌هاي حج تكميل شده است. ۱۲ بهمن ماه آخرين فرصت براي نام‌نويسي در كاروان‌هاي حج تمتع است، آن دسته از متقاضيان كه تاكنون نسبت به نام نويسي در كاروان‌ها اقدام نكرده اند تا روز يكشنبه فرصت دارند در اين خصوص اقدام كنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت حسن سرخوش از استقبال بسيار خوب متقاضيان حج تمتع در سال جاري خبر داد و اظهار داشت: تاكنون ۹۰ درصد ظرفيت كاروان‌هاي حج تكميل شده است.

وي با بيان اين كه ۱۲ بهمن ماه آخرين فرصت براي نام‌نويسي در كاروان‌هاي حج تمتع است، افزود: آن دسته از متقاضيان كه تاكنون نسبت به نام نويسي در كاروان‌ها اقدام نكرده اند تا روز يكشنبه فرصت دارند در اين خصوص اقدام كنند.

سرخوش خاطر نشان كرد: ممكن است بنا به دلايلي برخي از متقاضيان در زمان اعلام شده نتوانند در كاروان‌ها نام نويسي كنند كه فرصت اندكي به آن‌ها داده مي‌شود.

وي ادامه داد: پس از فرصت اعلام شده، آن دسته از كاروان‌هاي كه ظرفيت خالي داشته باشند، اولويت جديد آن‌ها در شهرهاي مدنظر اعلام خواهد شد.

مديركل برنامه ريزي پذيرش و اعزام سازمان حج و زيارت، تعداد كاروان‌هاي حج امسال را همچون سال گذشته حدود ۴۵۰ كاروان و تعداد زايران را ۶۴ هزار نفر اعلام كرد.

وي حداقل قيمت حج تمتع را در سال جاري بين ۷ ميليون و ۶۰۰ هزار تومان تا ۱۰ ميليون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام كرد و افزود: در حال حاضر تنها بخشي از اين هزينه از متقاضيان گرفته مي‌شود.

سرخوش با توجه به وديعه‌گذاري يك ميليون توماني متقاضيان، گفت: قسط مرحله نخست حج تمتع ۶ ميليون تومان اعلام شده است كه يك ميليون تومان آن وديعه بوده و بيش از ۱ ميليون تومان سود وديعه آن‌ها خواهد بود، از اين‌رو تنها حدود ۴ ميليون تومان در مرحله نخست از زايران وجه دريافت خواهد شد.

لازم به ذكر است، تمامي دارندگان اسناد وديعه گذاري حج تمتع كه تا تاريخ ۱۳۸۴/۱۲/۱۵ براي اعزام به حج سپرده‌گذاري كرده‌اند، مي‌توانند بر اساس استان محل سكونت خود براي نام نويسي در كاروان‌هاي حج سال ۱۳۹۴ اقدام كنند.

واجدين تشرف به حج سال ۹۴ علاوه بر امكان مراجعه حضوري به هريك از كاروان‌ها، مي‌توانند با مراجعه به سامانه اينترنتي  https://haj94.haj.ir كاروان مورد نظر خود را انتخاب و مراحل بعدي ثبت نام را دنبال كنند.

با توجه به اينكه گذرنامه واجدين شرايط تشرف به حج ۹۴ حداقل مي‌بايست تا پايان سال ۱۳۹۴ اعتبار داشته باشد، تأكيد مي‌شود كساني كه فاقد گذرنامه بوده و يا اعتبار گذرنامه آنان كمتر از تاريخ يادشده مي‌باشد، در فرصت مناسب نسبت به دريافت گذرنامه جديد بصورت انفرادي، اقدام نمايند.

ضمناً تمامي كساني كه قصد واگذاري اسناد وديعه گذاري حج خود به بستگان درجه يك (شامل پدر، مادر، همسر، برادر، خواهر و فرزند) را دارند و يا قبلاً نسبت به واگذاري فيش خود به اين افراد اقدام كرده لكن اين انتقال را در سامانه جامع نقل و انتقال ثبت ننموده‌اند، قبل از فرارسيدن زمان ثبت نام در كاروان‌هاي حج مي‌بايست با مراجعه به يكي از دفا‌تر مجاز خدمات زيارتي در سطح استان/شهرستان، مراحل انتقال قطعي سند خود را انجام داده و مراتب را ثبت سيستمي نمايند.
سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.