پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

ورود واگن‌هاي قطار حرمين به مدينه منوره

ورود واگن‌هاي قطار حرمين به مدينه منوره
رسانه هاي سعودي از ورود واگنهاي قطار حرمين به مدينه منوره خبر دادند.

به گزارش خبرنگار گروه ترجمه پايگاه اطلاع رساني حج، عكاظ نوشت: واگنهاي قطار حرمين شريفين وارد مدينه منوره شد به طوري كه انتظار مي‌رود نصب و اتصال واگنها و فعاليت آزمايشي قطار پس از آن آغاز شود.
براساس اين گزارش، پيش بيني مي‌شود اين اقدامات طي حداكثر دو ماه انجام شود و راه اندازي نهايي هم تا قبل از شش ماه آينده صورت گيرد.

منابع نزديك به پروژه قطار حرمين اعلام كردند: با بهره برداري از اين پروژه، هر يك ربع ساعت، يك قطار از مدينه منوره به سمت مكه مكرمه و جده به راه خواهد افتاد و مسافتي كه زايران طي خواهند كرد، دو ساعت بدون توقف خواهد بود.

در صورت توقف قطار در ايستگاه رابغ يا جده، زمان حركت قطار حرمين شريفين به دو ساعت و نيم خواهد رسيد. سرعت قطار حرمين شريفين، ۳۰۰ كيلومتر در ساعت خواهد بود و فعاليت آن تا ساعت ۱۲ شب خواهد بود.

تاكيد وزیر حج عربستان بر توسعه خدمات حج و عمره

بندر بن محمد حجار وزير حج عربستان بر ضرورت تجديد ساختارهاي اداري و مالي و فناوري وزارت حج سعودي براي تعامل و رويارويي با چالشهاي حال و آينده در سايه افزايش چشمگير تعداد حجاج و عمره گزاران تاكيد كرد و گفت: وزارت به ارتقاي سطح خدمات رساني و تقويت ماموريتهاي نظارتي و كنترلي چشم دوخته است.

حجار گفت: وزارت حج ماموريت استقبال از كاروانهاي حجاج و عمره گزاران و زايران و نظارت بر خدمات بخش خصوصي در زمينه حمل و نقل و اسكان آنها را برعهده دارد و به همين براي توسعه اين بخشها تلاش مي‌كند.
.
سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.