پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

جزئیاتی از نحوه اعزام عمره گزاران از مدینه منوره به مکه؛

روزانه بیش از 3 هزار زائر ایرانی در مسجد شجره مُحرم و راهی مکه می شوند

روزانه بیش از 3 هزار زائر ایرانی در مسجد شجره مُحرم و راهی مکه می شوند

مسئول ستاد عملیات عمره در مدینه منوره گفت: روزانه حدود 3200 زائر ایرانی در مسجد شجره محرم می شوند و مدینه را به مقصد مکه مکرمه ترک می کنند.

'مهدی حضوری' در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت گفت: امروز (شنبه) در مجموع 3584 زائر ایرانی از طریق فرودگاه های مدینه و جده در قالب 26 کاروان وارد عربستان شدند.

وی با  بیان اینکه امروز 3190 نفر در قالب 24 کاروان مدینه منوره را به سمت مکه ترک کردند، اظهار داشت: زائرانی که قرار است عازم مکه مکرمه شوند، چمدان های خود را روز قبل از اعزام تحویل می دهند تا ماشین های بار 24 قبل از رسیدن زائران به مکه، بار آنان را به هتل محل اقامتشان در مکه مکرمه تحویل دهند.

مسئول ستاد عملیات عمره در مدینه منوره در اینخصوص ادامه داد: زائرانی که عازم مکه هستند، اتاق های هتل مدینه را بین ساعت 14 تا 16 تحویل می دهند و انتقال زائران از هتل های محل اقامتشان در مدینه به مسجد شجره از ساعت 16 هر روز آغاز می شود که تعداد زائران خروجی هر روز به سمت مکه بطور متوسط 3500 نفر است.

آقای حضوری با اشاره به اینکه انتقال زائران از مدینه منوره به مکه توسط بیش از 80 دستگاه اتوبوس انجام می گیرد، بیان کرد: تا امروز 169 هزار و 248 زائر ایرانی در قالب 1243 کاروان پس از اقامت 5 روزه در مدینه منوره و زیارت حرم شریف نبوی(ص) و ائمه مظلوم بقیع(ع) مدینه منوره را به سمت مکه ترک کرده اند.

وی در خصوص زمانی که  کاروان های زائران ایرانی مسجد شجره را ترک می کنند، گفت: زائران ایرانی پس از اقامه نماز مغرب و عشا در مسجد شجره مُحرم شده و توسط اتوبوس هایی که آنان را به شجره انتقال داد، راهی مکه مکرمه می شوند.

وی ادامه داد: کاروان های عمره گزاران ایرانی  حدود 45 دقیقه تا یک ساعت پس از اقامه نماز مغرب و عشا مسجد شجره را به مقصد مکه ترک می کنند و بعد از 6 تا 7 ساعت به مکه مکرمه می رسند.

مسئول ستاد عملیات مدینه منوره در خصوص جمعیت حاضر زائران ایرانی در مدینه منوره گفت: در حال حاضر 20 هزار و 151 زائر ایرانی در مدینه منوره حضور دارند و متوسط جمعیت زائرانی در مدینه در این ایام بین 19 تا 20 هزار نفر است.


سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.