پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

بازارگردی میان عمره گزاران ایرانی کاهش یافته است

بازارگردی میان عمره گزاران ایرانی کاهش یافته است

مسئول ستاد عملیات مدینه منوره عنوان کرد:  در عمره جاری و عمره گذشته با توجه به کاهش زمان سفر به ده روز، زائران ترجیح می دهند به جای بازارگردی ، به زیارت و اعمال عبادی خود بپردازند.

'مهدی حضوری' در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیات، با بیان اینکه متوسط جمعیت زائران ایرانی حاضر در مدینه در این ایام بین 19 تا 20 هزار نفر است، در خصوص کیفیت هتل های محل اسکان زائران در مدینه گفت: به علت تخریب های بیش از حد هتل ها در مدینه منوره با توجه به طرح توسعه حرم شریف نبوی(ص) و در مقابل عدم ساخت هتل های جدید، قدمت هتل های زائران در مدینه قابل مقایسه با هتل های مکه نیست و هتل ها معمولاً از کیفیت پایین تری نسبت به مکه برخوردارند.

وی افزود: البته با تلاش حوزه اسکان سعی شده در انتخاب هتل های موجود در مدینه منوره تا حد امکان رضایتمندی زائران تا حد مطلوبی حفظ شود و در بحث خدمات عمومی در هتل ها همچون تعویض حوله ها، ملحفه و امکانات اولیه و نظافت هتل ها سعی شده با تلاشی حتی مضاعف تر از مکه این اقدامات در هتل های مدینه صورت گیرد.

مسئول ستاد عملیات عمره در مدینه منوره به زائران مبتلا به بیماری دیابت و فشار خون و سایر بیماران که به عمره مشرف می شوند، توصیه کرد: حتماً داروهایشان را در سفر همراه داشته باشند و دقت داشته باشند که تنها آوردن داروهای ممنوعه که لیست آن در ایران به کاروان ها اعلام شده، ممنوع است و زائران داروهای خاص خود را همراه داشته باشند.

وی با توجه به اینکه زائران اولین روزهای سفر را در مدینه منوره هستند، از زائران خواست، بروشورهای اطلاع رسانی را که در ایران بین آنها توزیع شده، پیش از سفر به عربستان مطالعه کنند و در بقیع، مسجد شریف نبوی(ص) و بیت الحرمین مدینه در رفت و آمد ، برخوردها و رفتارهایشان دقت نظر داشته باشند تا خدای نکرده مشکلی برای آنان پیش نیاید.

آقای حضوری در خصوص آب و هوای این روزها در مدینه منوره گفت: آب و هوای مدینه نسبت به روزهای گذشته گرم تر شده است البته هوای مدینه در مجموع از هوای مکه خنک تر است.

وی در پاسخ به این سوال که بانوان عمره گزار چه زمانی می توانند برای زیارت در روضه نبوی(ص) حضور داشته باشند، گفت: خانم ها در زمان های بعد از نماز صبح، بعد از نماز عصر و بعد از نماز عشا می توانند در روضه نبوی(ص) به اعمال عبادی و زیارت بپردازند.

مسئول ستاد عملیات عمره در مدینه منوره در خصوص بازارگردی ها در مدینه گفت:  امسال و سال گذشته با توجه به کاهش تعداد روزهای سفر عمره ، عمره گزاران ترجیح می دهند بیشتر زمان سفر خود را در حرم ها و به زیارت و عبادت بپردازند و در لابلای اعمال عبادی شان سنت حسنه تهیه سوغات را انجام می دهند.

وی در این خصوص ادامه داد: در مجموع با توجه به قیمت بالای بسیاری از اجناس در عربستان نسبت به ایران ، خرید بسیاری از کالاها در اینجا مرقوم به صرفه نیست و بهتر است زائران فرصت معنوی ایجاد شده را با بازارگردی تلف نکنند.

حضوری در پایان از ورود گروه جدید مدیران و عوامل ثابت هتل ها به مدینه منوره خبر داد.


سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.