پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

توصیه بهداشتی به عمره گزاران در بازگشت به ایران/معرفی ۳ برابر ظرفیت پزشک به کاروان‌های حج

توصیه بهداشتی به عمره گزاران در بازگشت به ایران/معرفی ۳ برابر ظرفیت پزشک به کاروان‌های حج
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر از عمره‌گزاران خواست در صورت داشتن علائم بیماری‌های تنفسی هنگام بازگشت به ایران از ماسک استفاده کنند و اعلام کرد: سه برابر ظرفیت اعزام، پزشک به کاروان‌های حج معرفی شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت از ایکنا؛ سید علی مرعشی، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه مشکل همیشگی ما در عمره بیماری‌های تنفسی و بعد مشکلات عضلانی و مفاصل است، گفت: برای مبتلا نشدن به بیماری‌های تنفسی در عمره، بهترین و تنهاترین راه مراقبت‌ها و پیشگیری‌های فردی است که مرکز پزشکی حج به صورت مکرر اعلام و بروشورهای آموزشی آن را در اختیار زائران قرار داده است.

وی ادامه داد: فردی که طی عمره به بیماری تنفسی مبتلا شده است پس از بازگشت به کشور روبوسی و مصافحه کردن با میهمانانی که برای دیدار وی می‌آیند، می‌پردازد که شایع‌ترین راه برای انتقال بیماری به سایرین است.

مرعشی با اشاره به اینکه این احتمال وجود دارد که زائران ما وقتی وارد کشور می‌شوند در دوره کمون بیماری باشند، یعنی ویروس بیماری در بدن آنها وجود داشته باشد اما هنوز بیماری خود را نشان نداده باشد، گفت: معمولاً زائران طی 10 روز اقامت در عربستان دچار بیماری‌ها تنفسی می‌شوند و با حالت بیماری به کشور باز می‌گردند اما این احتمال نیز وجود دارد که زائران در دوره کمون بیماری باشند و اطرافیان زائر باید در این خصوص دقت کنند.

زائران از سجاده شخصی و ماسک استفاده کنند

وی در ادامه به حضور گسترده زائران از کشورهای مختلف و احتمال انتقال بیماری بین زائران اشاره و اظهار کرد: به زائران اکیداً توصیه می‌شود از سجاده شخصی و ماسک استفاده کنند. همچنین به دلیل سردی هوا در شب‌ها و صبح زود مدینه منوره لباس مناسب بپوشند، بهداشت فردی را رعایت کرده، شست‌وشوی دست را به صورت مداوم انجام دهند و از راهپیمایی‌های غیرضروری خودداری کنند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت به زائرانی که به کشور بازگشته‌اند نیز توصیه کرد: در صورتی که علائم بیماری را دارند در مراسم استقبال و دیدار با خانواده و دوستان از ماسک استفاده کنند.

اعلام 3 برابر ظرفیت اعزام پزشکان به کاروان‌های حج تمتع 94
مرعشی در خصوص برنامه‌های این مرکز برای حج تمتع سال آینده نیز اعلام کرد: در حج سال آینده برنامه تحقیقاتی و پروژه پژوهشی با همکاری وزارت بهداشت انجام می‌شود؛ هم‌اکنون نیز سه برابر ظرفیت مورد نیاز پزشک کاروان به مدیران کاروان‌ها معرفی شده است تا مدیران کاروان از بین این پزشکان انتخاب و معاینه پیش از اعزام زائران شروع ‌شود.


سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.