پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

روزانه 66 هزار غذا در آشپزخانه های مرکزی مکه و مدینه برای زائران ایرانی طبخ می شود

روزانه 66 هزار غذا در آشپزخانه های مرکزی مکه و مدینه برای زائران ایرانی طبخ می شود

از ابتداي عمليات عمره جاری تاکنون بیش از 190 هزار زائر ایرانی به سرزمین وحی اعزام شده اند.

به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت به مکه مکرمه، از ابتداي عمليات اعزام زايران ايراني به عمره بیش از 190 هزار زائر ایرانی به سرزمین وحی اعزام شده اند و حدود 160 هزار نفر از زايران ايراني پس از اقامت ده روزه در عربستان و انجام مناسك عمره به ميهن اسلامي بازگشته اند.

بر اساس این گزارش، روزانه بیش از 3 هزار زائر ایرانی وارد عربستان می شوند و بیش از 20 هزار زائر ایرانی در مدینه منوره و بالغ بر 17 هزار عمره گزار ایرانی در مکه مکرمه حضور دارند.

** فوت 17 زائر ایرانی از ابتدای عملیات عمره تا کنون

این گزارش حاکی است: متأسفانه از ابتدای عملیات عمره تاکنون 10 زائر ایرانی در مکه مکرمه و 7 زائر ایرانی در مدینه منوره فوت کرده اند که از مجموع 17 نفر زائر فوتی 7 زائر زن و 10 زائر مرد بوده اند.

خوشبختانه در حال هیچ زائر ایرانی در زندان های عربستان نیست

زائران ایرانی عمره در 26 هتل در مکه مکرمه و 33 هتل در مدینه منوره اسکان داده می شوند.

خدمات حمل و نقل درون شهری زائران در مکه بصورت شبانه روزی در 11 خط اتوبوسرانی و با  82 دستگاه اتوبوس به مقصد دو ایستگاه «غزه» و «باب علی» در نزدیکی مسجدالحرام ارائه می گردد.

همچنین  42 دستگاه اتوبوس برای زیارت دوره زائران در مکه و 67 دستگاه اتوبوس برای زیارت دوره زائران ایرانی در مدینه منوره بکار گرفته می شود.

خدمات حمل و نقل بین شهری در مسیرهای جده-مدینه، مدینه-مکه و مکه-جده توسط 228 دستگاه اتوبوس به زائران ارائه می گردد.

** پخت روزانه 66 هزار پرس غذا برای عمره گزاران ایرانی در آشپزخانه های متمرکز

روزانه 23 هزار غذا در آشپزخانه ابوجدائل مکه مکرمه و بیش از 7 هزار غذا در آشپزخانه ابوشعاله مکه و همچنین بیش از 22 هزار غذا در آشپزخانه الدخیل در مدینه و حدود 13 هزار غذا در آشپزخانه الاقلیمیه(زین) مدینه منوره در شرایط کاملاً بهداشتی برای عمره گزاران ایرانی طبخ و توزیع می گردد.

مرحله اول اعزام های عمره از 13 آذرماه سال جاری آغاز شده و تا 20 اسفندماه ادامه خواهد داشت و مرحله دوم اعزام های عمره که نام نویسی در کاروان های آن از 16 بهمن ماه آغاز خواهد شد، از 21 اسفندماه آغاز شده و تا 26 خرداد ماه سال آتی ادامه خواهد داشت.

امسال برای دومین سال متوالی اعزام عمره گزاران ایرانی از نیمه اول ماه صفر آغاز شد و بر اساس اعلام سازمان حج وزیارت، بیش از 700 هزار زائر ایرانی طی هفت ماه به سرزمین وحی اعزام می شوند.


سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.