پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

البرز: برگزاري پنجمين همایش متمركز زائرین عتبات عالیات

البرز: برگزاري پنجمين همایش متمركز زائرین عتبات عالیات
به گزارش روابط عمومی حج وزیارت استان البرز پنجمين همایش سراسري و متمركز زائرین عتبات عالیات استان درسال جاری درراستای همایش های متمرکز جهت زائرین عتبات عـــالیات در عصـــر روز چهارشنــبه مـــورخ 93/11/15 درمحل سالن آمفي تئاتر اداره حج و زيارت استان برگزار شد.

محمد توحيديان دراین همایش گفت: مدیریت حج وزیارت استان البرز هر هفته یک جلسه همايش متمرکز با هدف آشنایی زائرین با اماکن زیارتی عراق و ارائه نکات حائز اهمیت این سفر ونیز تشریح آخرین دستورالعملهای مربوطه را برگزار می نماید.
  مسئول حراست حج و زيارت استان البرز ضمن بیان اهداف و اهمیت برگزاری همایشهای عتبات عاليات ، اظهار داشت: برای هرسفری آمادگی لازم است طبیعتاً برای اين سفر معنوي و زيارت قبور ائمه معصومين(ع)آمادگی ویژه ای لازم است ، در راستای آمادگی شما زائرین برای این سفر معنوی یک جلسه همایش استانی برای آشنایی با مقررات وامنیت در سفر برگزار می گردد. 

وی درادامه موارد ونکاتی که زائرین می بایست درطول سفر رعایت نمایند رامتذکر شد وگفت:رعایت کامل اخلاق وآداب ورفتار اسلامی ونظم وانضباط در تمامی مراحل سفر توصیه می شود.
توحيديان در پايان افزود:شما نمايندگان جمهوري اسلامي ايران و الگويي براي ديگر زائرين خواهيد بود لذااین فرصت را قدر بدانید وقدردانی آن لازمه اش این است که کاری کنیم تا خدای تبارک و تعالی و ادمه اطهار(ع) را از خود راضی نگهداريم. 

جلال علافي از ديگر سخنرانان اين همايش بود كه ضمن اشاره به موارد مبتلابه زائرين در اين سفر معنوي اظهار داشت:از موارد مهمي که زائرین می بایست رعایت کنند ، پوشش وحجاب زائرین بوده كه بسیار مورد تأکید است وبحمدالله در استان البرز زائرین دارای حجاب برتر هستند وتوصیه می شود خانم ها در این سفر از چادر که حجاب برتر هست استفاده کنند و در ادامه ایشان نکات مهم وضروری که زائرین می بایست رعایت کنند را بیان داشت.

وی خاطر نشان کرد: زائرین عتبات عالیات می بایست وقت شناس باشند چون زمان محدود است وبا استفاده مناسب از وقت وحضور به موقع دربرنامه های سفر حقوق دیگر زائرین را رعایت نمایند و از زائرین خواست با ارائه پیشنهادات وانتقادات خود درقالب فرمهای نظر سنجی ما را در ارائه خدمات مطلوبتر یاری نمائید. درپایان هریک از گروههای اعزامی بصورت جداگانه جهت آشنایی با مدیر وروحانی کاروان ونیزجهت فراگیری بیشترمسائل ونکات ضروری سفر عتبات عالیات جلساتی جداگانه تشکیل دادند.

شايان ذكر است سيد احمد مير سليمي از مادحين برجسته استان البرز،مداح اين مراسم بود كه با مديحه سرايي خود حاضرين را به فيض رساند.


امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.