پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

فوت 10 زائر ایرانی در موسم عمره امسال در مکه / بیشترین علت فوت سکته قلبی

فوت 10 زائر ایرانی در موسم عمره امسال در مکه / بیشترین علت فوت سکته قلبی

نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت در عربستان گفت: از ابتدای عملیات عمره تا کنون بیش از 86 هزار مورد ویزیت زائران در درمانگاه های مرکز پزشکی حج و زیارت در مکه صورت گرفته است.

«فاضل شیرخانی» نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت در عربستان صبح امروز(پنجشنبه)در گفت و گو با خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت به مکه مکرمه گفت: روزانه بطور متوسط 1900 تا 2100 زائر ایرانی در 7 درمانگاه مرکز پزشکی حج و زیارت در مکه مکرمه ویزیت می شوند و از ابتدای عملیات عمره تا کنون، تعداد ویزیت زائران در مراکز درمانی مکه بیش از 86 هزار مورد بوده است.

** فوت 10 عمره گزار ایرانی از ابتدای عملیات تا کنون در مکه مکرمه

نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت در عربستان افزود: متأسفانه از ابتدای عملیات عمره تا کنون 10 زائر ایرانی در مکه مکرمه فوت کرده اند که عموماً کهولت سن و سکته قلبی علت فوت این زائران بوده است.

وی در ادامه بیان کرد: متأسفانه علی رغم معایناتی که در ایران از زائران عمره گزار صورت می گیرد، مشاهده شده تعداد معدودی از زائران مبتلا به بیماری های صعب العلاج به سفر آمده اند  که توصیه ما به این گروه از زائران این است که مشکلات و بیماری های خود را در ایران پنهان نکنند بدلیل اینکه در اینجا ممکن است برای خود و دیگران مشکلاتی را ایجاد نمایند.

وی در این باره ادامه داد: از ابتدای عملیات عمره تا کنون دو مورد زایمان در مکه داشته ایم و دو نوزاد دختر در مکه به دنیا آمدند و این در حالی است که سفر هوایی در آخرین ماه های بارداری ممنوع و خطرآفرین است و توصیه ما به زائران این است که در اینگونه موارد راهی سفر نشوند.

دکتر شیرخانی اظهار داشت: زائرانی که کهولت سن دارند یا مبتلا به بیماری های خاص یا بیماری های قلبی ، فشارخون یا دیابت هستند، حتماً پیش از سفر با پزشک معالج خود مشورت کرده و دستورات لازم را در خصوص مصرف داروی خود در ایام سفر بگیرند و همچنین در سفر به سرزمین وحی داروهای خود را حتماً همراه داشته باشند.

دکتر شیرخانی در خاتمه در خصوص نظارت مرکز پزشکی حج و زیارت بر رعایت اصول بهداشتی در هتل ها و آشپزخانه های مرکزی مکه و مدینه که غذای عمره گزاران در آنجا طبخ می شود، گفت: مرکز پزشکی حج و زیارت بر رعایت مسائل بهداشتی در آشپزخانه ها نظارت دارد و ما در خصوص مسائل بهداشتی هتل های زائران و آشپزخانه ها، گزارش هایی را به صورت روزانه به ستادهای عملیاتی عمره و سازمان حج و زیارت می فرستیم.

 


سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.