پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

اقدامات جدي براي تأمينِ نيازهاي زايران اربعين انجام مي‌شود

اقدامات جدي براي تأمينِ نيازهاي زايران اربعين انجام مي‌شود

رييس سازمان حج و زيارت كشور با اشاره به ميزان تردد بالاي زايران در ايام اربعين در مرزهاي كشور، گفت: اقدامات جدي براي تأمين نيازهاي ضروري زايران اربعين انجام مي‌شود.

 به گزارش تسنيم، سعيد اوحدي در پاسخ به سئوالات خبرنگاران، با اشاره ميزان تردد بالاي زايران در اربعين امسال، اظهار داشت: بيش از ۷۰ درصد زايران اربعين از طريق مرز مهران به عتبات عاليات مشرف شدند.

وي افزود: با توجه به اينكه در استان خوزستان امكانات فرودگاهي و ريلي وجود داشت، احتمال مي‌رفت تعداد زايران بيشتري از مرز چزابه تردد كنند در حالي كه زايران براي تردد به‌ويژه براي ورود، مرز مهران را انتخاب كردند.

رييس سازمان حج و زيارت كشور ضمن تقدير از خدمات ارزنده پيرحسين كوليوند رييس سابق امداد و نجات جمعيت هلال احمر، خاطرنشان كرد: با تلاش آقاي كوليوند در ايام اربعين، امكان اسكان ۲۰ هزار نفر زاير در مرز چزابه فراهم شد.

اوحدي از اقداماتي كه در اربعين امسال انجام شده بود به عنوان يك تجربه موفق ياد كرد و گفت: بايد به گونه‌اي براي اربعين سال آينده برنامه‌ريزي شود كه بتوان تمامي مشكلات موجود زيرساختي و ضروري را برطرف كرد.

وي تصريح كرد: امكانات رفاهي و پذيرايي از زايران در كشور به نحو بسيار مطلوب وجود داشت، اما زايران در كشور عراق به دليل ضعف زيرساختي در حوزه‌هاي اسكان و حمل و نقل با مشكلاتي مواجه شدند.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.