پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

پذیرایی از روزانه 2 هزار عمره گزار ایرانی در مسیر جده به مدینه

پذیرایی از روزانه 2 هزار عمره گزار ایرانی در مسیر جده به مدینه

روزانه از بیش از 2 هزار زائر ایرانی که از طریق فرودگاه جده وارد عربستان شده اند، در ایستگاه سلوم پذیرایی می شود.

'هاشم حائری' مسئول ایستگاه تغذیه بین راهی «سَلّوم» در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت گفت: عمره گزاران ایرانی که از طریق فرودگاه جده وارد عربستان می شوند، در ایستگاه بین راهی سلوم در فاصله 190 کیلومتری مدینه منوره توقف کوتاهی دارند که در اینجا به اقامه نماز پرداخته و پذیرایی مختصری می شوند.

وی در خصوص خدماتی که به زائران در ایستگاه «سلوم» ارائه می شود، اظهار داشت:  زائرانی که از ساعت 9 صبح تا یک بامداد وارد این ایستگاه شوند، معمولاً با ناگت مرغ پذیرایی می شوند و از زائرانی که حدفاصل ساعت یک بامداد تا 5 صبح وارد این ایستگاه می شوند، با کیک و چای پذیرایی می شود و زائرانی که حد فاصل ساعت 5 صبح تا 9 صبح وارد ایستگاه سلوم شوند، با وعده صبحانه پذیرایی می شوند.

مسئول ایستگاه تغذیه بین راهی «سلوم» ادامه داد: روزانه بطور متوسط از زائران 7 پرواز که جمعیتی حدود 2 هزار نفر هستند که از طریق فرودگاه جده وارد عربستان شده اند، در ایستگاه سلوم پذیرایی می گردد که این زائران استراحت مختصری در اینجا دارند و  نماز خود را اقامه می کنند.

آقای حائری همچنین گفت: زائرانی که از مسجد شجره مُحرم شده و راهی مکه مکرمه هستند، در ایستگاه «حرمین» در فاصله 250 کیلومتری مکه مکرمه، توقف کوتاهی دارند که در آن ایستگاه نیز با آبمیوه یا چای از زائران پذیرایی می شود و زائران پس از توقف کوتاه راهی مکه مکرمه می شوند.

وی اضافه کرد: همکاران ما از ساعت 20:30 تا 23 در ایستگاه حرمین به زائران خدمات رسانی می کنند و هر شب حدود 70 اتوبوس زائران در این ایستگاه توقف دارد.

وی ادامه داد: یکی از پزشکان مرکز پزشکی حج و زیارت نیز در ایستگاه سلوم و شبها در ایستگاه حرمین مستقر می شود تا به زائران خدمات درمانی و پزشکی ارائه نماید.

حائری در خاتمه بیان کرد: از سه هفته گذشته ایستگاه «خلیج» در فاصله حدود 270 کیلومتری مکه مکرمه فعال شده است و 30 درصد از جمعیت زائران ایرانی که در مسجد شجره محرم شده و راهی مکه هستند، در این ایستگاه توقف کوتاهی کرده و پذیرایی از آنان انجام  می گیرد.

 


سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.