پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

جزئیاتی از تهیه گوشت مورد نیاز عمره ؛

تأمین بخشی از گوشت مصرفی عمره گزاران از داخل کشور

 تأمین بخشی از گوشت مصرفی عمره گزاران از داخل کشور

مسئول تدارکات عملیات عمره گفت : روزانه 600 رأس گوسفند در کشتارگاه های مکه و مدینه برای تأمین گوشت مورد نیاز غذای عمره گزاران ذبح می شود.

«علی خاجی» مسئول تدارکات عملیات عمره در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت در خصوص تأمین گوشت مورد نیاز زائران ایرانی اظهار داشت: روزانه حدود 300 رأس گوسفند در کشتارگاه مدینه و حدود 300 رأس گوسفند در کشتارگاه مکه با حضور نماینده ایرانی، در شرایط کاملاً بهداشتی و مطابق با موازین شرعی ذبح می شود تا برای تهیه غذای زائران ایرانی به آشپزخانه های مرکزی مکه و مدینه انتقال یابد.

وی با تأکید بر اینکه گوشت مصرفی در غذای زائران گوشت تازه است، توضیح داد: از زمان ذبح دام در کشتارگاه ها تا زمان مصرف آن در آشپزخانه ها حداکثر سه روز فاصله است که این زمان هم برای آماده سازی آن شامل چربی گیری و بی استخوان کردن گوشت و آماده کردن آن برای انتقال به آشپزخانه ها صرف می شود.

وی با بیان اینکه گوشت قرمز مصرفی در غذای زائران تنها گوشت گوسفند است و گوشت گاو اصلاً مورد استفاده قرار نمی گیرد و در قراردادها نیست، گفت: معمولاً دام مورد نظر که در تهیه گوشت عمره گزاران مورد استفاده قرار می گیرد، از کشور سودان است.

** تأمین بخشی از گوشت مصرفی عمره از داخل کشور

مسئول تدارکات عملیات عمره اعلام کرد : امسال بخشی از گوشت مورد نیاز زائران عمره نیز از داخل کشور تأمین شده است.

مسئول تدارکات عملیات عمره در خاتمه در خصوص گوشت مرغ مورد استفاده در غذای زائران نیز توضیح داد: گوشت مرغ هم از کشتارگاه های عربستان که ذبح آن در شرایط کاملاً بهداشتی و شرعی انجام می گیرد، تهیه می شود.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.