پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

تأمین بیش از 20 مورد از اقلام تدارکاتی عمره از داخل کشور

تأمین بیش از 20 مورد از اقلام تدارکاتی عمره از داخل کشور

پیرو تأکید رهبر معظم انقلاب در دیدار با دست اندرکاران حج مبنی بر تأمین اقلام مورد نیاز زائران از داخل کشور، بیش از 20 مورد از اقلام تدارکاتی عمره به صورت کامل یا بخشی از آن اقلام، از داخل ایران تأمین می گردد.

«علی خاجی» مسئول تدارکات عملیات عمره در گفتگو با خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت به مکه مکرمه گفت: پیش از موسم عمره کمیته تدارکات سازمان حج و زیارت قراردادهای مربوط به تأمین اقلام تدارکاتی را با شرکت های ایرانی و سعودی منعقد می‌نماید و واحد تدارکات در ستاد عملیات عمره در موسم عمره، اجرای این قراردادها را که همان تأمین اقلام تدارکاتی از سوی شرکت ها است، نظارت و پیگیری می نماید.

وی در خصوص تأمین اقلام تدارکاتی عملیات عمره عنوان کرد: پیرو تأکید رهبر معظم انقلاب در دیدار با دست اندرکاران حج مبنی بر تأمین اقلام مورد نیاز زائران از داخل کشور، با برنامه ریزی سازمان حج و زیارت بیش از 20 مورد از اقلام تدارکاتی عملیات عمره بصورت کامل یا بخشی از آن اقلام، از داخل ایران تأمین می‌گردد و باقی اقلام از شرکت های طرف قرارداد سعودی تأمین می‌شود.

آقای خاجی در خصوص اینکه چرا دیگر اقلام تدارکاتی از داخل کشور تهیه نمی شود، پاسخ داد: در خصوص صادرات اقلام تدارکاتی باید امکانات آن فراهم باشد مثلاً صادرات برخی از اقلام از ایران بدلیل نیاز داخل کشور ممنوع است، برخی موارد هم تهیه آن از داخل به صرفه نیست و هزینه خرید آن در عربستان کمتر است و برخی کالاها هم واردات آن به عربستان ممنوع است.

وی در پایان در خصوص توزیع و نگهداری اقلام تدارکاتی توضیح داد : ما در عمره بیشتر توزیع و مصرف داریم تا نگهداری، یعنی به اندازه نیاز یک هفته اجناس را از شرکت ها درخواست می کنیم و  در واقع انبار ما در عمره ، خود شرکت ها هستند و مانند حج نیست که انبار مرکزی تدارکات داشته باشیم.

سازمان حج و زیارت در عملیات حج و عمره در صدد است تا حد امکان اقلام تدارکاتی مورد نیاز زائران را از داخل کشور تإمین نماید. در حج تمتع سالجاری نیز با همت خادمان ضیوف الرحمان با رشد 150 درصدی تأمین اقلام تدارکاتی حج از داخل کشور مواجه بودیم و نزدیک به 60 قلم از اقلام تدارکاتی حج تمتع از ایران تأمین شد.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.