پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

مدیرکل برنامه ریزی پذیرش و اعزام سازمان حج اعلام کرد:

ظرفيت كاروان‌هاي نوروزي عمره تكميل شد

ظرفيت كاروان‌هاي نوروزي عمره تكميل شد
مديركل برنامه ریزی پذیرش و اعزام سازمان حج و زيارت با اشاره به نام نويسي در كاروان‌هاي مرحله دوم عمره مفرده از ۱۶ بهمن ماه، از تكميل ظرفيت كاروان‌هاي اعلام شده در استان‌ها تا ۱۵ فروردين ماه ۹۴ خبر داد و آمار زايران اعزامي در مرحله نخست عمره مفرده را بيش از ۷۰ درصد اعلام كرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، «حسن سرخوش» گفت: نام نويسي در كاروان‌هاي اعزامي مرحله دوم عمره مفرده از ۱۶ بهمن ماه آغاز شده است و در چهارمين روز در استان‌هاي آذربايجان شرقي، آذربايجان غربي، اصفهان، كرمانشاه، چهارمحال و بختياري، خوزستان و سمنان ثبت‌نام‌ها انجام گرفت.

وي با بيان اينكه مرحله دوم اعزام زايران ايراني به عمره مفرده از ۲۱ اسفند ماه ۹۳ تا ۲۷ خرداد ماه ۹۴ انجام مي‌گيرد، اظهار داشت: در اين مرحله بيش از ۴۰۰ هزار زاير ايراني به عمره مفرده اعزام مي‌شوند.

مديركل پذيرش و برنامه‌ريزي اعزام سازمان حج و زيارت تصريح كرد: اعزام زايران نوروزي نيز از ۲۴ اسفند ۹۳ تا ۷ فروردين ماه ۹۴ انجام مي‌گيرد كه نام نويسي در اين مرحله از ۱۶ بهمن ماه آغاز شد.

وي ادامه داد: با توجه به اينكه بيشترين متقاضيان اعزام به عمره مفرده در ايام نوروزي است از اين‌رو در روزهاي نخست نام نويسي، ظرفيت كاروان‌ها تا ۱۵ فروردين ماه تكميل شد.

مديركل برنامه ریزی پذیرش و اعزام سازمان حج و زيارت خاطر نشان كرد: ظرفيت ساير كاروان‌ها تا ۲۷ خرداد ماه هنوز تكميل نشده است و از ۲۵ بهمن ماه اولويت ۳۵۰ تا ۴۰۰ براي تكميل ظرفيت باقيمانده كاروان‌ها فراخوان خواهند شد.

وي به ارايه آماري از زايران اعزامي در مرحله نخست به عمره مفرده پرداخت و گفت: تاكنون ۲۱۵ هزار و ۲۶۶ زاير ايراني توفيق تشرف به مكه مكرمه و مدينه منوره را داشته‌اند كه اين دوره اعزام‌ها تا ۲۰ اسفند ماه ادامه خواهد داشت.

سرخوش افزود: طبق برنامه‌ريزي انجام شده قرار است تا ۲۰ اسفند ماه بيش از ۳۰۰ هزار زاير از كشورمان به سرزمين وحي اعزام شوند كه براساس آمار بدست آمده تاكنون بيش از ۷۰ درصد از اين گروه در مرحله اول اعزام شده‌اند.

** اعزام های عمره از مرز 200 هزار نفر گذشت

وي ادامه داد: عمليات اعزام عمره‌گزاران ايراني به سرزمين وحي تاكنون با ۷۱۳ پرواز صورت گرفته است كه شركت هواپيمايي ايران اير با ۱۷۵ پرواز، ۵۱ هزار و ۴۳ زاير، هواپيمايي ماهان با ۱۹۱ پرواز ۵۵ هزار و ۴۸۱ زاير و شركت هواپيمايي سعودي با ۳۴۷ پرواز ۱۰۸ هزار ۷۴۲ زاير را به عربستان انتقال داده‌اند.

** صدور بیش از 240 هزار فقره روادید عمره برای زائران ایرانی

سرخوش تصريح كرد: تا امروز اطلاعات گذرنامه ۳۲۴ هزار و ۵۱ نفر از زائران ایرانی جهت صدور روادید به سفارت عربستان در تهران و مشهد ارسال شده است كه از این تعداد براي ۲۷۶ هزار و ۲۹۶ زاير رقم الكترونيك و براي بيش از ۲۴۳ هزار زاير ایرانی رواديد عمره صادر شده است.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.