پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

برگزاری نخستین همایش متمرکز آموزشی عمره گزاران تهرانی

برگزاری نخستین همایش متمرکز آموزشی عمره گزاران تهرانی

 نخستین همایش آموزشی-توجیهی عمره گزاران استان تهران در سالن 12هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی با حضور 121 کاروان زیارتی این استان برگزارشد.

در ابتدای این مراسم متن پیام حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به زایران عمره قرائت شد.

در متن این پیام زائران به قرائت قرآن کریم و تلاش برای فهم آیات آن، خشوع، ذکر، انابه و حضور در نمازهای جماعت ومهربانی با حاجیان کشورهای دیگر دعوت شدند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، زایران را به تحمل مشکلات این سفر معنوی توجه داد و افزود: تلاش کنید با انتخاب ریاضت اختیاری، به مقابله با مشکلات برخیزید و نهایت همکاری را با خادمان خود در بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که به زایران خدمت می کنند، داشته باشید.

وی، بازار گردی بی هدف و توجه بیش از اندازه به خرید سوغات و غفلت از بهره گیری معنوی را زمینه ساز موفقیت شیطانبرشمرد و خواستار کاهش هزینه های زاید و نیز تشریفات پس از سفر شد.

 دیگر سخنران این همایش حجت الاسلام  ˈصحبت الله رحمانیˈمدیریت حج و زیارت استان تهران در این همایش گفت: حج و عمره هم قسمت است و هم دعوت و هنگامی که زایر بیت الله الحرام، لبیک می گوید، مهمان خداوند می شود از این رو لازم است از این فرصت، نهایت بهره برداری معنوی صورت گیرد.

مدیر حج و زیارت استان تهران، خاطر نشان کرد: سفر به سرزمین وحی از جمله سفرهایی است که شاید یکبار در زندگی انسان رخ دهد و لازم است با بهره گیری معنوی از آن، آثار و برکاتش را برای خود و خانواده ماندگار کرد.

وی همکاری با روحانیان و مدیران کاروان ها در طول سفر به عمره مفرده را خواستار شد و ادامه داد: حضور فعال در کلاس های آموزشی و برنامه های فرهنگی چه در ایران و چه در عربستان، مورد انتظار است.

رحمانی، اعزام زایران در عملیات جدید عمره را از بامداد 27 دیماه جاری یادآور شد و اضافه کرد: با یاری خدای متعال و برنامه ریزی انجام شده، تاکنون در اعزام ها مشکلی نداشته ایم و پروازها با کمترین تاخیرها انجام شده است.

وی، احترام به مقدسات سایر مسلمانان را وظیفه زایران دانست و اظهار کرد: مبادا اعمال و رفتار ما به گونه ای باشد که فضای توهین و اهانت به مقدسات ما فراهم شود و ناخواسته آب به آسیاب دشمنان اسلام بریزیم.

رحمانی با اشاره به وضعیت ارز در کشور از زایران خواست تا بازارگردی در عربستان را کاهش دهند و خاطر نشان کرد: در حال حاضر با توافق صورت گرفته با بانک مرکزی هر زایر 300 دلار ارز مبادله ای دریافت خواهد کرد.

وی، حضور به موقع درفرودگاه را یادآور شد و گفت: لازم است زایران حداقل 4 ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حضور داشته باشند.

مدیر حج و زیارت استان تهران به زایران و خانواده های آنان توصیه کرد به منظور جلوگیری از ازدحام، افزایش ترافیک و مزاحمت برای دیگر هم وطنان خداحافظی را به فرودگاه موکول نکنند. 

همچنین در ادامه این مراسم نماینده حراست سازمان حج و زیارت به ذکر نکات امنیتی در طول سفر زائران پرداخت.

این مراسم با اجرای نمادین مناسک عمره مفرده توسط  جمعی از راهیان عمره سالجاری همراه با توضیحات حجت الاسلام و المسلمین نواب خاتمه یافت.

 

کاربر خبرنگار امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.