پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

دعوت مراجع و علما از مردم براي حضور گسترده در راهپيمايي ۲۲ بهمن

دعوت مراجع و علما از مردم براي حضور گسترده در راهپيمايي ۲۲ بهمن
در آستانه يوم الله ۲۲ بهمن مراجع تقليد، علما، شخصيت‌ها و مراكز حوزوي با صدور اطلاعيه‌هاي جداگانه مردم را به حضور گسترده در راهپيمايي فراخواندند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني سازمان حج و زیارت، مراجع تقليد، علما، شخصيت‌هاي حوزوي، نمايندگان ولي فقيه، ائمه جمعه و مراكز و نهادهاي مختلف حوزوي مردم را به حضور باشكوه و گسترده در راهپيمايي حماسي ۲۲ بهمن دعوت كردند.


بر اساس اين گزارش، مراجع تقليد در شهر مقدس قم در آستانه اين روز ماندگار و تاريخي در انقلاب اسلامي، در سخناني جداگانه ضمن تاكيد بر حماسه آفريني مردم در ۲۲ بهمن، حضور گسترده آنان را نشانه وفاداري به انقلاب، ولايت فقيه و ارزش‌هاي ديني دانستند.

مراجع تقليد حضور در راهپيمايي ۲۲ بهمن را فريضه اي ديني و ملي دانستند.

ملت در ۲۲ بهمن پاسخ هر تحقير كننده‌اي را با ضربه متقابل خواهد داد

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب روز يكشنبه در ديدار فرماندهان، مسؤولان و كاركنان نيروي هوايي ارتش و پدافند هوايي خاطرنشان كردند: به لطف خداوند ملت ايران در ۲۲ بهمن نشان خواهد داد كه زير بار حرف زور نمي‌رود و پاسخ هر تحقير كننده اي را نيز با ضربه متقابل خواهد داد.


رهبر انقلاب اسلامي گفتند: همه ملت ايران و همه دلسوزان متفقند كه عزت ملي براي يك كشور، بسيار بسيار مهم است زيرا اگر عزت ملي نباشد، امنيت و پيشرفت هم نخواهد بود، بنابراين عزت ملي بايد محفوظ بماند و مسئولان هم اين موضوع را مي‌دانند.


حضرت آيت الله خامنه اي خاطرنشان كردند: به فضل الهي، ملت ايران با حضور مقتدرانه و عزم راسخ خود در ۲۲ بهمن، دشمن را به زانو درخواهد آورد.

انقلاب اسلامي معادلات منطقه را تغيير داد

بر اساس اين گزارش، حضرت آيت الله مكارم شيرازي نيز با گراميداشت دهه مبارك فجر مردم را به حضور گسترده و پرشور در راهپيمايي ۲۲ بهمن فراخواند.


اين مرجع تقليد با تجليل از دستاوردهاي انقلاب اسلامي در عرصه‌هاي مختلف، بر لزوم تبيين دستاوردهاي انقلاب اسلامي از سوي رسانه‌هاي گروهي براي اقشار مختلف مردم به ويژه نسل جوان تاكيد تصريح كرد: نگاه منصفانه نشان مي‌دهد كه انقلاب اسلامي نقشه سياسي و معادلات منطقه را عوض كرد، قبل از انقلاب غربي‌ها به راحتي منابع ما را مي‌بردند اما با پيروزي انقلاب با موانع برخورد كرده اند.

دعوت آيت الله نوري همداني از مردم براي حماسه آفريني در ۲۲ بهمن

حضرت آيت الله حسين نوري همداني نيز در درس خارج فقه خود كه در مسجد اعظم قم برگزار شد، از عموم مردم براي حماسه آفريني در راهپيمايي ۲۲ بهمن دعوت كرد.

وي تاكيد كرد: ما از انجايي كه اين انقلاب شكوهمند را زمينه ساز ظهور امام عصر (عج) مي‌دانيم، با يك ديد معنوي به راهپيمايي ۲۲ بهمن مي‌نگريم.

حضرت آيت الله نوري همداني با بيان اين كه اين انقلاب اسلامي اميد همه مستضعفان و مسلمانان جهان است، اضافه كرد: همه بايد به جهت تقويت اين نظام ولايي و ابراز برائت از دشمنان كينه توز اسلام ناب و ابراز وفاداري به نظام اسلامي و ولايت فقيه باشكوه‌تر از ساليان قبل در راهپيمايي شركت كنند.

اين مرجع تقليد حضور گسترده مردم در راهپيمايي يوم الله ۲۲ بهمن را نشان دهنده عزت، اقتدار و نماد وحدت و همبستگي ملت دانست و تصريح كرد: زن و مرد، پير و جوان همه بايد با شور و شعور و با خروش هميشگي در راهپيمايي شركت كنند تا اين حضور نمايش قدرت و عظمت اسلام و انقلاب و اعلان انزجار از مستكبران و ايادي انها باشد.

حضرت آيت الله نوري همداني با اشاره به شرايط حساس منطقه و كشور تاكيد كرد: در شرايط امروز لازم است كه همگان با حفظ وحدت و همبستگي حضوري حماسي و دشمن شكن در راهپيمايي داشته باشند و حمايت خود را از انقلاب، ولايت فقيه و آرمان‌هاي والاي نظام نشان دهند.

۲۲ بهمن يكي از مصاديق قرآني است

حضرت آيت‌الله سبحاني با اشاره به آيه ۴۱ سوره حج، اقامه نماز، امر به معروف و نهي از منكر را وظيفه افراد دانست و گفت: ۲۲ بهمن يكي از مصاديق اين آيه است؛ خدا در اين روز همه چيز را به مؤمنان و متدينين داد.

وي افزود: در نظام سابق براي افتتاح يك مدرسه اسلامي بايد بسيار تلاش مي‌كرديم؛ ولي خدا در ۲۲ بهمن سال ۵۷ همه امكانات كشور را در اختيار متدينين، علما، دانشمندان و مسلمانان قرار داد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علميه قم با اشاره به مجاهدت‌هاي امام راحل براي پيروزي انقلاب اسلامي، اين نظام و انقلاب اسلامي را نعمت الهي دانست و بيان داشت: هر نعمتي در كنار خود نياز به شكر دارد؛ شكر انقلاب اين است كه نظام خود را تحت اصول اقامه نماز، امر به معروف و نهي از منكر و پرداخت صدقه حفظ كنيم. اگر شكرگذار نباشيم و كوتاه بيايم خدا اين نظام را از ما مي‌گيرد.

مردم با حضور گسترده در راهپيمايي ۲۲ بهمن از اسلام و انقلاب دفاع كنند

حضرت آيت الله جوادي آملي نيز در آستانه ۲۲ بهمن خطاب به اقشار مختلف مردم گفت: با حضور در راهپيمايي ۲۲ بهمن، از انقلاب اسلامي دفاع كنيد و اجازه ندهيد دشمنان اسلام احساس كنند مردم انقلاب را رها مي‏كنند.

حضرت آيت‎الله جوادي آملي با بيان اين كه در راهپيمايي ۲۲ بهمن با وضو شركت كنيم، بيان كرد: ما وظيفه‎مان اين است كه در راه‎پيمايي شركت كنيم و حرمت امام و خون شهدا را حفظ كنيم، خودمان شركت كنيم و ديگران را هم دعوت كنيم، اما بدانيم كه ديگري است كه اين كشور را دارد حفظ مي‎كند و مكر دشمنان را به خودشان باز گردانيم، وظيفه ما عرض ادب به دستورات ذات اقدس اله و اداي دين به انقلاب و خون شهدا است.

اطلاعيه جامعه مدرسين به مناسبت ۲۲ بهمن

بر اساس گزارش خبرگزاري رسا، جامعه مدرسين حوزه علميه قم نيز با صدور اطلاعيه اي بر حضور باشكوه مردم در راهپيمايي ۲۲ بهمن تاكيد كرد.

در اين اطلاعيه ضمن تجليل از دستاوردهاي نظام مقدس اسلامي در عرصه‌هاي مختلف آمده است: ملت ايران به خوبي مي‌داند كه دشمنان انقلاب و اسلام، بويژه آمريكاي جنايتكار لحظه‌اي از دشمني خود دست برنداشته‌اند و با سلاح تهديد و تحريم مي‌كوشند تا در عزم استوار ملت ايران خلل وارد كنند كه ان شاء الله راهپيمايي ۲۲ بهمن امسال بار ديگر بر اين پندارها خط بطلان خواهد كشيد.

در بخش ديگري از اطلاعيه جامعه مدرسين تاكيد شده است: پيشرفت‌هاي بي‌بديل علمي و صنعتي، شكوفايي‌هاي خيره كننده در دست‌يابي به چرخه سوخت و توليد انرژي صلح آميز هسته‌اي، تلاش‌هاي ثمر بخش در فناوري‌هاي موشكي، پيروزي‌هاي جوانان برومند ايراني در المپيادهاي علمي و رشد زايد الوصف در پزشكي در پرتو انقلاب اسلامي شكل گرفته است. تاريخ انقلاب گواه است كه تهديدها، تحميل‌ها و تحريم‌ها، خللي در عزم استوار ملت ايران و عهد مستحكم مردم با امام و شهيدان ايجاد نكرد، تاريخ انقلاب گواه است كه اين ملت، با پيروي از اصل مترقي ولايت فقيه و رهبري معظم انقلاب اسلامي، استكبار جهاني و قدرت‌هاي شيطاني بويژه آمريكا، انگليس و اسرائيل را به زانو در آورد. بيداري اسلامي و روح استكبارستيزي مسلمانان در جهان اسلام، نشان از گسترش و فراگيري پيام انقلاب اسلامي دارد. پيام مقام‌معظم‌رهبري به جوانان اروپا و آمريكا و تأثيرات ژرف آن در عرصه جهاني، نشان از جايگاه اسلام و انقلاب دارد.

آري، راه همان راه است. ملت ايران به خوبي مي‌داند كه دشمنان انقلاب و اسلام، بويژه آمريكاي جنايتكار لحظه‌اي از دشمني خود دست برنداشته‌اند و با سلاح تهديد و تحريم مي‌كوشند تا در عزم استوار ملت ايران خلل وارد كنند كه ان شاء الله راهپيمايي ۲۲ بهمن امسال بار ديگر بر اين پندارها خط بطلان خواهد كشيد.

دعوت مركز مديريت حوزه‌هاي علميه از ملت ايران براي حضور در راهپيمايي ۲۲ بهمن
مركز مديريت حوزه‌هاي علميه نيز در سي و ششمين سالروز فجر پيروزي انقلاب اسلامي، ضمن دعوت از آحاد مردم فهيم و شريف ايران اسلامي براي شركت در راهپيمايي غرور آفرين ۲۲ بهمن ماه، تاكيد كرد كه هم‌گام با آنان در اين ره آورد بزرگ انقلاب شركت خواهد كرد.

در اين اطلاعيه آمده است: فجر انقلاب اسلامي در يوم الله ۲۲ بهمن ماه طلوع كرد و نقطه عطف تاريخ جهان معاصر شد و در آن ايام نوراني، ملت بلند آوازه و سربلند ايران اسلامي به رهبري امام و مقتداي خود حضرت امام خميني (ره) عميق‌ترين تحولات حماسه آفرين را بر محور ايمان به خداي يگانه رقم زد و با ايستادگي بر سر آرمان‌ها و ارزش‌هاي اسلام ناب، دست بيگانگان و مستكبران را از تعرض به كشور ولايتمدار خويش كوتاه كرد.

اين پديده مبارك كه در زمان حاضر الهام بخش حركت‌ها و نهضت‌هاي فكري جهان تشنه عدالت و مهرورزي است، با حضور هوشمندانهٔ مردم هميشه در صحنه ايران اسلامي در صحنه‌هاي دفاع از آرمان‌هاي اصيل اسلام و انقلاب و پيروي از رهنمودهاي داهيانه رهبر معظم انقلاب، محاسبات دشمنان قسم خورده نظام پر بركت انقلاب اسلامي را خنثي كرده است و صف آرايي آنان را در عرصه دشوار پيكار جنگ نرم، همچون اهانت به ساحت رسول كرامت پيامبر اسلام (ص) و حمايت از گروه‌هاي تندرو و تروريستي و كشتار مسلمانان و ده‌ها برنامه حقيرانه و سخيف ديگر برهم خواهد زد و معادلات نامتعادل جهان استكبار را تغيير خواهد داد.



با تبعيت از رهبر معظم انقلاب در حفظ نظام بكوشيم

حضرت آيت‌الله علوي گرگاني نيز در آستانه اين روز تاريخي و مهم از مردم خواست در راهپيمايي ۲۲ بهمن حضوري گسترده داشته باشند و وفاداري خود را به نظام و ارزش‌هاي والاي آن نشان دهند.



وي نظام اسلامي را بهترين نظام موجود در دنيا دانست و با تاكيد بر لزوم قدرداني از اين نعمت بي مثال، علت اين امر را حركت نظام بر پايه احكام شرعي و ديني عنوان كرد.


مردم در ۲۲ بهمن خط بطلاني بر تحريم و توطئه دشمنان انقلاب خواهند كشيد

آيت الله هاشمي شاهرودي همه مردم شريف ايران اسلامي را به حضور پرشورتر از هميشه در راهپيمايي وحدت آفرين ۲۲ بهمن امسال دعوت كرد و خاطرنشان كرد: انشاءالله امسال هم مردم متدين و هميشه در صحنه با شركت منسجم در راهپيمايي ۲۲ بهمن خط بطلاني بر تحريم‌ها و توطئه و كيد دشمنان اسلام و اين انقلاب خواهند كشيد و روز به روز بر عزت و سربلندي اين انقلاب برآمده از متن مردم افزوده خواهد شد و اين مردم خواهند توانست قله‌هاي رفيع علم و توانمندي را بيشتر از پيش فتح كنند و امسال نيز انشاءالله اين را با حضورشان اثبات خواهند كرد.



بر اساس اين گزارش علما، اساتيد، نمايندگان ولي فقيه، ائمه جمعه و شخصيت‌هاي برجسته حوزوي نيز در گفت وگوهاي جداگانه با خبرگزاري رسا، حضور گسترده مردم در راهپيمايي ۲۲ بهمن را مشت محكمي بر دهان ياوه گويان و مستكبران جهاني دانستند و تاكيد كردند مردم در راهپيمايي امسال باشكوه‌تر از ساليان گذشته شركت خواهند كرد.



دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم، مركز خدمات حوزه‌هاي علميه، مركز مديريت حوزه‌هاي علميه خراسان و اصفهان، جامعه المصطفي العالميه، مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي، شوراي سياست گذاري ائمه جمعه، شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي، تيپ امام صادق (ع) و ديگر نهادها نيز با صدور اطلاعيه‌هاي جداگانه از مردم براي حماسه آفريني ديگر در يوم الله ۲۲ بهمن دعوت كردند.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.