پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

اگر حضور مردم در صحنه نبود اين انقلاب به پيروزي نمي‌رسيد

اگر حضور مردم در صحنه نبود اين انقلاب به پيروزي نمي‌رسيد
نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت اظهار داشت: اگر به تاريخ گذشته انبياء و دوران رسول خدا (ص) و اهل بيت عليهم السلام نگاه كنيم، از جهات مختلف به ويژه همراهي مردم با رهبري، انقلاب اسلامي ايران بسيار برجسته و ويژه است و اگر حضور مردم در صحنه نبود اين انقلاب به پيروزي نمي‌رسيد.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج، حجت الاسلام والمسلمين سيد علي قاضي عسكر، نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت در جلسه هفتگي كاركنان و كارمندان سازمان حج وبعثه مقام معظم رهبري در تهران گفت : فرارسيدن سالگرد پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي ايران را به همه ملت عزيز ايران و همه شما همكاران گرامي تبريك عرض مي‌كنيم و اميدوارم خداوند به همه ما توفيق دهد تا بتوانيم براي اين انقلاب و مردم عزيزمان نافع و اثرگذار باشيم و در مسير اهل بيت عليهم السلام گام برداريم.

وي افزود: هدف از برگزاري اين جشن‌ها و گراميداشت اين ايام در دو بعد انجام مي‌شود كه بايد به اين دو بعد توجه كنيم. بعد اول كه قرآن كريم بر آن تاكيد دارد، ياد آوري نعمت هاست و بزرگداشت ايام الله است كه حقيقتاً، پيروزي انقلاب و اين ايام مبارك از مصاديق بارز ايام الله است و اگر ما به تاريخ گذشته انبياء و دوران رسول خدا (ص) و اهل بيت عليهم السلام نگاه كنيم، از جهات مختلف به ويژه همراهي مردم با رهبري، انقلاب اسلامي ايران بسيار برجسته و ويژه است و اگر حضور مردم در صحنه نبود اين انقلاب به پيروزي نمي‌رسيد.

حجت‌الاسلام والمسلمين قاضي عسكر تصريح كرد: در عصر حاضر نيز شاهد انقلاب‌هاي متعددي هستيم اما اين انقلاب‌ها تفاوت‌هاي فراواني با انقلاب اسلامي ايران دارد، هم به لحاظ اتحاد و وحدت مردمي و حضور همه اقشار جامعه در صحنه، هم به لحاظ هدف و انگيزه و هم به لحاظ رهبري، انقلاب ما در دنيا ممتاز و بي نظير است، چرا كه انگيزه مردم ما، انگيزه ديني و الهي و خواستهٔ اين مردم تحقق اسلام ناب محمدي بود آن هم به پشتوانه يك مرجع ديني و ولي فقيه.

وي افزود: بسيار شايسته است در اين روزها مروري داشته باشيم بر روزهاي قبل از انقلاب كه رژيم سابق چه شرايط اجتماعي و سياسي وخيمي را در جامعه ايجاد كرده بود و چه بر سر دين و اعتقادات مردم آمده بود. آنها صنعت كشور را به سمت صنعت مونتاژ برده بودند كشاورزي ما را به نابودي تهديد مي‌كردند و هويت ايراني و اسلامي ما را تحقير مي‌كردند كه قضايايي مانند كاپيتالاسيون و موارد ديگر مويد اين رفتار رژيم سابق با ملت عزيز و شريف ايران است.

سرپرست حجاج ايراني در ادامه بيان كرد: رژيم سابق فضايي را ايجاد كرده بود كه هيچ كسي حق اظهار نظر و بيان مشكلات را نداشت و چنان خفقان و تك صدايي در جامعه بوجود آمده بود كه هر گونه اعتراض و مخالفتي به سرعت سركوب مي‌شد.

وي گفت: صفحات تاريخ جنايت‌هاي اين رژيم را در سال‌هاي ۴۱ و ۴۲ و حمله به فضيه فراموش نخواهد كرد، يكي از نزديكان بنده كه از نزديك شاهد اين حادثه بود نقل مي‌كرد كه در جنايات رژيم در فيضيه طلبه‌ها را از طبقات بالاي فيضيه به پايين مي‌انداختند و بسياري اينگونه به شهادت رسيدند و جسارت‌هاي بسياري زيادي به قرآن كريم كردند كه اين جنايت‌ها را نسل‌هاي گذشته از نزديك ديده اند و بايد براي نسل جديد نيز بازگو كرد تا دليل و هدف اين انقلاب را بهتر و بيشتر بشناسند.

عضو شوراي سياستگذاري ائمه جمعه در ادامه سخنان خود افزود: رهبري معظم انقلاب هم در بيان مسايل ديني و سياسي، هم در جهت دادن به مردم و مديريت جامعه، هم در نشان دادن راه و سبك زندگي و هم ايجاد بصيرت در جامعه و هويت بخشي به مردم براي همه الگويي بي نظير و شايسته هستند. ايشان براي ما يك نعمت بسيار بزرگ و بي نظير هستند و مي‌بايست با تبعيت از رهبري گام‌هاي بلندي براي پيشرفت و تكامل كشورمان برداريم.

وي تصريح كرد: وقتي نعمت رهبر كبير انقلاب امام خميني (ره) را از دست داديم خداوند به ما منت گذاشت و رهبري با تدبير و با بصيرت به ما عنايت كرد و اگر ايشان نبودند در تند باد مشكلات و بحران هايي كه پشت سر گذاشتيم بي شك شكست مي‌خورديم.

حجت‌الاسلام والمسلمين قاضي عسكر گفت: نكتهٔ ديگر كه بايد براي همه ما تبين شود توجه به آسيب هاست، بايد بفهميم كه چه چيزي اين انقلاب را دوام مي‌بخشد و چه چيزي براي انقلاب مخرب خواهد بود. بايد بدانيم چگونه و با چه تدبيري حركت كنيم، اگر راه را درست نشناسيم، خطرها ما را به هلاكت خواهد رساند. امام علي (عليه السلام) فرمودند: مديريت بد و نادرست عامل ويراني است. اين بدان معني است كه اگر در انقلاب مديريت‌ها اصلاح نشود و سوء مديريت‌ها برطرف نگردد ما به موفقيت‌هاي مورد نظر خود دست پيدا نخواهيم كرد و ما بايد بكوشيم اين مهم را در جامعه محقق كنيم.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.