پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

جشن پيروزي انقلاب اسلامي در كربلا برگزار شد

جشن پيروزي انقلاب اسلامي در كربلا برگزار شد
همزمان با دهه فجر و در آستانه فرا رسيدن سالروز پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي ايران جشن ۲۲ بهمن در هتل جوهره كربلاي معلي از سوي بعثهِ مقام معظم رهبري در عراق، برگزار شد.


به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع‌رساني حج از كربلاي معلي، همزمان با دهه فجر و در آستانه فرا رسيدن سالروز پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي ايران جشن ۲۲ بهمن در هتل جوهره كربلاي معلي با حضور كاركنان بعثه مقام معظم رهبري در عراق، دقتر سازمان حج و زيارت و ستاد عمليات عتبات عاليات برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمين نجفي‌روحاني، نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق، در اين مراسم با اشاره به آيه ۵ سوره ابراهيم اظهار داشت: خداوند متعال در اين آيه مي‌فرمايد؛ «وَ لَقَدْ أَرْسَلْنا مُوسى‏ بِآياتِنا أَنْ أَخْرِجْ قَوْمَكَ مِنَ الظُّلُماتِ إِلَى النُّورِ» يعني ما موسي را ما موسى را با آيات خود فرستاديم و به او فرمان داديم كه قوم خودت را از ظلمات به سوى نور بيرون آر.

وي با اشاره به تفسير اين آيه خاطرنشان كرد: در اين آيه به يكى از نمونه‏هاى ارسال پيامبران در مقابل طاغوت‌هاى عصر خود به منظور خارج كردن آنان از ظلمت‌ها به نور اشاره شده است. سپس به يكى از مأموريتهاى بزرگ موسى اشاره كرده، مى‏فرمايد: «ايام الهى و روزهاى خدا را به ياد قوم خود بياور» (وَ ذَكِّرْهُمْ بِأَيَّامِ اللَّهِ).

حجت الاسلام والمسلمين نجفي‌روحاني با بيان اين‌كه از ديدگاه قرآن ايام الله تمام روزهايى است كه داراى عظمتى در تاريخ زندگى بشر است، گفت: هر روز كه فصل تازه‏اى در زندگى انسانها گشوده، و درس عبرتى به آنها داده و ظهور و قيام پيامبرى در آن بوده، يا طاغوت و فرعون گردنكشى در آن به قعر درّه نيستى فرستاده شده و هر روز كه حق و عدالتى برپا شده و ظلم و بدعتى خاموش گشته، همه آنها از ايام اللّه است.

نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق تصريح كرد: در پايان آيه مى‏فرمايد: «در اين سخن و در همه ايام اللّه، آيات و نشانه‏هايى است براى هر انسان شكيبا و پراستقامت و شكرگزار» (إِنَّ فِي ذلِكَ لَآياتٍ لِكُلِّ صَبَّارٍ شَكُورٍ). به اين ترتيب افراد با ايمان نه در مشكلات و روزهاى سخت دست و پاى خود را گم مى‏كنند، و تسليم حوادث مى‏شوند و نه در روزهاى پيروزى و نعمت گرفتار غرور و غفلت مى‏گردند.

وي با بيان اين‌كه ۲۲ بهمن سالروز پيروزي انقلاب اسلامي ايران مصداق عيني ايام الله است، گفت: ۲۲ بهمن روزي است كه طاغوتيان رسوا و ذليل شده و مسلمانان و مشتضعفان به پيروزي رسيدند، روزي كه عزت حقيقي ملت ايران به شمار مي‌رود.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.