پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

جشن پیروزی انقلاب در مكه مكرمه برگزار شد

جشن پیروزی انقلاب در مكه مكرمه برگزار شد
جشن بزرگ انقلاب با حضور هزاران زاير ايراني در مكه مكرمه برگزار شد.اين جشن باشكوه با قرائت آياتي چند از كلام الله مجيد و پخش سرود جمهوري اسلامي ايران آغاز شد و با سخنراني حجت الاسلام والمسلمين شريعتي ادامه يافت.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج از مكه مكرمه، به مناسبت سي و هفتمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي ايران، جشن انقلاب با حضور هزاران نفر از عمره گزاران ايراني كه در سرزمين وحي حضور دارند در هتل دارهادي، محل بعثه مقام معظم رهبري در مكه برگزار شد.

اين جشن باشكوه با قرائت آياتي چند از كلام الله مجيد و پخش سرود جمهوري اسلامي ايران آغاز شد و با سخنراني حجت الاسلام والمسلمين شريعتي ادامه يافت.

دكلمه خواني از سوي مجري برنامه و مديحه سرايي و اجراي سرود از سوي حاج اسدالله عرب سرخي از ديگر برنامه‌هاي اين جشن بود.
در جشن انقلاب كه در مكه برگزار شد از عمره گزاراني كه نام روح الله داشتند تجليل به عمل آمد. مشابه اين برنامه در ساير هتل‌هاي مكه كه پذيراي زايران ايراني است انجام شد.

حجت الاسلام والمسلمين شريعتي عضو هيات علمي دانشگاه علامه طباطبايي در مراسم جشن انقلاب در هتل دارهادي مكه با بيان اينكه امام خميني با از خود گذشتگي و فداكاري و تحمل سختي‌ها و رنجها اين انقلاب را با دست با كفايت مردم مومن به پيروزي رساند گفت: ياد امام را گرامي مي‌داريم و به رهبر معظم انقلاب حضرت آيت الله خامنه اي درود و سلام و تحيت داريم و در كنار كعبه معظمه از درگاه حضرت حق طول عمر با عزت و سلامتي و اقتدار و شكوه روزافزون ايشان را از خداوند بزرگ مسالت داريم.

تحريم‌ها جلوي عزت و اقتدار ايران را نگرفته است

وي حقيقت معنوي و الهي در انقلاب اسلامي ايران يعني حفاظت حضرت حق از انقلاب و نظام مقد جمهوري اسلامي را مورد توجه قرار داد و گفت: اگر به تاريخ انقلاب بنگريم، حوادث فراواني براي براندازي اين نظام صورت گرفت كه تحريم‌هاي كشنده استكبار، ترورهاي منافقين كه علما و بزرگان و شخصيت‌هاي انقلاب را نشانه رفت، جنگ تحميلي كه صدام با حمايت قدرتهاي جهان عليه ايران به راه انداخت و خيلي موارد ديگر از ان جمله است كه هر كدام از اينها مي‌توانست بر روي يك انقلاب نوپا موثر باشد اما امروز پس از ۳۶ سال شاهد عزت و اقتدار ايران و فرياد رساي رهبر انقلاب در سطح بين الملل و تبعيت ملت‌هاي مظلوم مسلمان از انقلاب اسلامي و الگو برداري نيروهاي مومن و متدين از انقلاب اسلامي هستيم كه عليرغم تمام فشارها و تحريمها، راست قامت ايستاده ايم و همه اين حملات و تحريم‌ها را يكي پس از ديگري زير قدم مقاومت و صبر و استقامت‌هاي مان له كرده ايم و امروز از جهات مختلف در اقتدار قرار داريم.

حجت الاسلام والمسلمين شريعتي در خصوص چرايي عزت و اقتدار جمهوري اسلامي ايران گفت: سنتهاي الهي قابل تغيير و تبديل نيست؛ همچنانكه سنتهاي اجتماعي نيز با فشارها و زورها و حركت‌هاي استكباري و دلارها قابل تغيير نيست. در تاريخ اسلام هم ميبينيم كه ياران پيامبر را زير شكنجه به شهادت رساندند و مورد اذيت قرار دادند اما پيغمبر، نداي قران و اسلام را خواند و آنها به اين سنت الهي معتقد بودند كه هر كس خدا را ياري كند، خدا نيز به آنها كمك مي‌كند. مهم اين است كه ما در خط رسولان خدا گام برداريم و مسير حق را دنبال كنيم. ملت ايران با انقلاب خود به دنبال جهان گشايي يا به رخ كشيدن اقتدار خود به همسايگان و يا بدنبال توسعه جغرافياي سياسي و نظامي خود نبود بلكه ملت ايران براي اعتلاي كلمه توحيد و تحقق آرمان‌هاي رسول الله و حاكميت قرآن و اجراي منويات الهي در ميان بشر قيام كرد و سنت الهي بر اين قرار گرفته كه چنين مردمي را كمك كند.

وي ادامه داد: وقتي يك ملتي به رهبري و هدايت‌هاي رهبري اش چنين هدفي را دنبال مي‌كند، خداي متعال به دشمنان اين ملت اجازه نمي‌دهد كه شاد بشوند لذا هر توطئه اي كه آنها در مسير انقلاب كردند با امدادهاي غيبي خدا يكي پس از ديگري خنثي شده است.

عضو هيات علمي دانشگاه علامه طباطبايي افزود: بركت حركت ملت ايران به دينداري و عشق شان به قرآن و ولايت است لذا آمريكا با صلابت جهاني كه دارد در برابر ايران زانو مي‌زند براي مذاكره و گفت و گو مي‌كند و باز هم با اقتدار ايران مواجه مي‌شود. لذا هر چه ما در ايمان مان و اطاعت مان از رهبري پابرجاتر باشيم، عزت و اقتدارمان افزون‌تر خواهد بود. البته تبعيت از ولايت به گفتار نيست بلكه بايد عملا تابع ولي فقيه باشيم.

خاطر نشان مي‌شود زايران ايراني اگرچه امكان شعار الله اكبر بر پشت بام‌هاي منزل شان در ساعت ۲۱ را نداشتند اما در بخش‌هاي مختلف اين مراسم با مشت‌هاي گره كرده شعار الله اكبر سر دادند و سي و هفتمين سالگرد پيروزي انقلاب را گرامي داشتند.
سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.