پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

مهر تربت امام حسين(ع) با عمر ۴۰۰ سال كشف شد

مهر تربت امام حسين(ع) با عمر ۴۰۰ سال كشف شد
در حفاري‌هاي صورت گرفته تا كنون قطعه‌هاي ديگري نيز از تربت مقدس حسيني يافت شده كه عمر آنها به چهار قرن پيش باز مي‌گردد و هم اكنون در موزه ملي بحرين نگهداري مي‌شوند. بر اين تربت مقدس، اسامي دوازده امام و دعاي نادعلي منقوش شده است.


به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، در قبرستان المقشع بحرين، يك قطعه تربت مقدس حسيني با عمر ۴۰۰ سال كشف شد. اين در حالي است كه پيكر موجود دراين قبر كاملا از بين رفته، اما تربت حسيني كاملا سالم مانده است.

بر پايه اين گزارش، در حفاري‌هاي صورت گرفته تا كنون قطعه‌هاي ديگري نيز از تربت مقدس حسيني يافت شده كه عمر آنها به چهار قرن پيش باز مي‌گردد و هم اكنون در موزه ملي بحرين نگهداري مي‌شوند.

اين منبع افزود: حسين الجمري، محقق بحريني پيش از اين نيز دو تصوير مربوط به تربت حسيني از كتاب «لودويك كالوس درباره نقوشات اسلامي در بحرين منتشر كرده بود و كالوس در آن كتاب گفته بود كه اين دو تربت را در موزه بحرين ديده است و تاريخ آن را نيز ذكر كرده بود.

وي در مورد نقش‌هاي اين تربت نيز مي‌گويد: بر اين تربت اسامي دوازده امام و دعاي نادعلي با اين مضمون: «ناد عليا مظهر العجائب تراه عونا لك في النوائب و كل هم و غم سينجلي بولايتك يا علي يا علي يا علي» نوشته شده است.

 منبع:حوزه نيوز

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.