پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

در جلسه كميته عتبات عاليات مطرح شد؛

تكريم زايران مهمترين اولويت همه دست اندركاران حج و زيارت است

تكريم زايران مهمترين اولويت همه دست اندركاران حج و زيارت است
جلسه كميته عتبات عاليات در بعثهِ مقام معظم رهبري با حضور نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت و رييس سازمان حج و زيارت و ساير معاونين و مديران بعثهِ مقام معظم رهبري و سازمان حج و زيارت برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت به نقل از سایت حج ، جلسه كميته عتبات عاليات در بعثه مقام معظم رهبري با حضور نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت و رييس سازمان حج و زيارت و ساير معاونين و مديران بعثه مقام معظم رهبري و سازمان حج و زيارت برگزار شد.

در اين جلسه آقايان محمد علي ايلخاني مدير عامل شركت فرودگاه هاي كشور ، سعيد چلندري مديركل فرودگاه بين المللي امام خميني (ره) و سرهنگ حسن مهري رييس پليس فرودگاه هاي كشور نيز حضور داشتند.

در اين جلسه در خصوص موضوعات مطروحه در حوزه حمل نقل هوايي، معضلات و مسايل زايران در فرودگاه بين المللي امام خميني (ره) و نحوه تعامل پليس فرودگاه با زايران بحث و تبادل نظر شد.

در ابتداي اين جلسه نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت، ضمن تبريك ايام الله دهه فجر انقلاب اسلامي، ياد و خاطره امام راحل و شهداي بزرگوار انقلاب و جنگ تحميلي را گرامي داشته و اظهار داشت: از خداوند متعال مي خواهيم كه از پيروان واقعي امام راحل خميني كبير (ره) و امانتداران حقيقي ميراث شهداي عظيم الشان باشيم و ان شاءالله كه اين انقلاب به انقلاب بزرگ حضرت بقيه الله الاعظم (عج) متصل شود.

حجت الاسلام و المسلمين سيد علي قاضي عسكر زحمات و تلاش هاي مسئولين فرودگاهي و پليس فرودگاه هاي كشور، بويژه در عمليات حج را شايسته تقدير دانست .

** ترمینال اختصاصی حجاج در فرودگاه امام(ره)

آقاي مهندس اوحدي، رييس سازمان حج و زيارت نيز در اين جلسه باتبريك ايام الله فجر انقلاب اسلامي اظهار داشت: ان شاءالله با همكاري ارگان هاي ذي ربط بزودي در باره ترمينال اختصاصي حجاج در فرودگاه امام خميني (ره) و فضاي مورد نظر آن به يك جمع بندي جامع و صحيح دست پيدا خواهيم كرد تا در عمليات حج و عمره شرايط بهتري را براي خدمات رساني به زايران فراهم نماييم.

وي در ادامه پيشنهاد كرد تا كميته اي متشكل از نمايندگان بعثه مقام معظم رهبري ، سازمان حج و زيارت گمرك وشركت فرودگاه هاي كشور و پليس فرودگاه امام خميني(ره) براي مرتفع شدن مشكلات موجود تشكيل گردد.

در اين جلسه جناب سرهنگ مهري رييس پليس فرودگاه ها، گزارشي از عملكرد فرودگاه هاي كشور بويژه فرودگاه امام خميني(ره) در خصوص تعامل با زايران و مشكلات موجود ارايه كرد و افزود: شايسته است بمنظور بالا بردن رضايت مندي زايران و كاهش مشكلات موجود از تجهيزات پيشرفته جهت بازرسي استفاده كنيم تا ضمن حفظ حرمت و كرامت زايران، از بروز مشكلات متعدد بويژه در كشور ميزبان جلوگيري بعمل آيد و شايسته است با استفاده از آموزش صحيح و مناسب، بگونه اي عمل كنيم كه زايران از مواردي چون حمل داروها و اشيائي كه دركشورهاي ميزبان، جرم محسوب مي شود، اطلاعات كاملي كسب نمايند تا دچار مشكل نشوند.

آقاي محمد علي ايلخاني، مديرعامل فرودگاه هاي كشور نيز به موضوع ترمينال اختصاصي حجاج در فرودگاه امام خميني (ره) اشاره كرد و افزود: پيشنهادهاي متعددي در اين خصوص به وزير محترم راه و شهر سازي داده شده و اميد است با همكاري و همفكري بعثه مقام معظم رهبري و سازمان حج وزيارت نتيجه مطلوب كسب گردد.

وي يكي ديگر از مشكلات موجود در فرودگاه امام خميني(ره) را تاخير در پروازهاي زايران دانست و اظهار داشت: گاهي تاخيرهاي چند ساعته پروازهاي زايران و حضور استقبال كنندگان در سالن و يا محيط فرودگاه، باعث ازدحام و مشكلاتي مي شود و اين درحالي است كه زير ساخت هاي مناسبي براي حضور چند ساعته اين ميزان جمعيت در فرودگاه پيش بيني نشده است، اميد است اين مشكل نيز با همكاري دستگاه هاي ذي ربط برطرف شود.

در ادامه آقاي سعيد چلندري مديركل فرودگاه بين المللي امام خميني(ره) اظهار داشت: اين جلسات فضاي مناسبي را براي همكاري هرچه بيشتر براي خدمت رساني بهتر به زايران فراهم مي آورد.

وي افزود: تاخيرهايي كه در پرواز هاي زايران ايجاد مي شود سبب اختلالاتي در تحويل بار زايران مي شود، لذا با برنامه ريزي مناسب و هماهنگي لازم مي توان اين گونه مشكلات را برطرف نمود تا موجبات رفاه حال بيشتر زايران فراهم گردد.

در پايان نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت اظهار داشت: تكريم زايران مهم ترين اولويت همه دست اندركاران حوزه حج و زيارت است و با توجه به مشكلات موجود در فرودگاه امام خميني(ره)، بي شك با وجود پرسنل بسيار فهيم و با اخلاق در نيروي انتظامي ، انتظار مي رود، از افرادي درگيت هاي بازرسي و نظارت فرودگاه ها استفاده شودكه با روي گشاده و روحيه اي صبورانه با زايران برخورد كنند تا مشكلات موجود كمتر گردد.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.